    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: "Magnetyczne wtyczki"
    Date: Thu, 12 Nov 2015 23:30:52 +0100

    sundayman pisze:

    > No więc właśnie imo nie zasługuje. Co najwyżej wzór przemysłowy.
    > Nie ma tu żadnego istotnego odkrycia.

    Na pewno nie jest to wzór przemysłowy -- one na czym innym polegają.
    Jak dla mnie jest to typowy dobry wynalazek spełniający wszelkie
    kryteria dobrego wynalazku. Wykorzystuje charakterystykę wielkiści
    sił magnetycznych odwrotnie proporcjonalnych do kwadratu odległości
    -- przy zerowej odległości siła jest duża, a przede wszystkim łatwa
    do zaprojektowania (przewidzenia), a po jej przekroczeniu maleje
    szybko do zera. Bez użycia magnetyzmu zrealizować się tego nie da,
    a przynajmnie jest to bardzo trudne. Ale *nikt* na to wcześniej nie
    wpadł, *nikt* nie zauważył, że tak to w przypadku wtyczki powinno
    wyglądać. O tym, jak bardzo ludzie wcześniej błądzili, najlepiej
    świadczą wtyczki przykręcane śrubkami.

    > Równie dobrze można opatentować magnetyczną listwę do przyczepiania
    > śrubokrętów. To jest paranoja.

    Tak -- bo ktoś inny zaraz opatentuje listwę magnetyczną do przyczepiania
    kluczy. I obaj będą sobie przed sądami skakać do oczu, a my nie będziemy
    mogli przez klikadziesiąt lat kupić w sklepie listwy uniwersalnej, bo
    żaden z nich się nie zgodzi. Niestety tak dzisiaj wygląda prawo patentowe
    i jego wykorzystanie. Prawdziwe wynalazki giną w tym szumie.

    Jarek

    --
    Tyle dzisiaj, tyle się dzisiaj stało
    Boli mnie serce, boli mnie całe ciało