    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <kqi50s$dik$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Subject: Re: Magister Inżynier elektronik
    Date: Fri, 28 Jun 2013 00:34:43 +0200

    news:kqi50s$dik$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Jednak dobry inżynier, znając te podstawy powinien być w stanie w mig
    > wykombinować zasadę działania wspomnianych wynalazków. Zwłaszcza, gdy
    > narysuje mu się na tablicy odpowiedni schemat.
    > Jeśli polegnie na takim zadaniu, można mieć poważne wątpliwości co do
    > tego, czy istotnie przyswoił sobie elementarną wiedzę.

    OOO!! Właśnie.
    Żeby umiał się w takiej sytuacji znaleźć. Właśnie prawie o coś takiego (no
    już dobra, nie będę sie kłócić o niuanse) mi chodzi!
    Np. nie pojmie elementarnego działania opornika, prawa Ohma, to mi
    zaprojektuje urządzenie, które zjara mi się w najmniej oczekiwanym momencie.
    Lekarz, który nie pojmie zasad osmozy, nie będzie umiał prawidłowo uratować
    pacjenta, który się odwodni, lub ma tej wody za dużo. ITD.
    Nie rozwinę na razie tej części tematu, jakoś mi brak weny, a nie chcę
    nababolić jakichś bzdur.
    Mniej-więcej, właśnie tak jak napisałeś, rozumiem (w skrócie i uproszczeniu)
    podstawy znajomości własnej dziedziny wiedzy.