    From: "ak" <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Magister Inżynier elektronik
    Date: Fri, 19 Apr 2013 22:51:18 +0200
    <kkmcic$rlf$1@mx1.internetia.pl> <kkmmqg$7m0$1@speranza.aioe.org>
    <kkmo9q$21j$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kko4or$gej$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <516fbcf1$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkoku6$bjf$1@speranza.aioe.org> <kkrncu$1oa$1@news.vectranet.pl>
    <9...@p...pl.invalid>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A rockowi lampowe. I masz dyskusję o wyższości Chanuka nad Zaduszkami

    Nie jest to jak Ci sie wydaje kwestia mniemanologii stosowanej, lecz
    konkretnych preferencji brzmieniowych
    oraz pewnych konwecji danych stylow muzycznych.
    Otoz jak wiadomo w jazzie gra sie czystym, nie znieksztalcnym brzmieniem (sa
    nieliczne wyjatki) a przetworniki
    w gitarach jazzowych produkuja duzy sygnal wyjsciowy. Tranzystorowa
    konstrukcja bez problemu jest w stanie zapewnic nieznieksztalcone
    przenoszenie sygnalu przy duzym poziomie na wejsciu..
    W przypadku muzyki rockowej mamy najczesciej do czynienia z brzmieniem
    przesterowanym. Z jakis powodow przesterowanie generowane przez lampy jest
    przyjemniejsze dla ucha, dochodzi do tego dosc mocna kompresja w lampowym
    stopniu mocy, (powodujaca efekt wydluzenia dzwieku) ktora jest wrecz
    uwielbiana przez rockmanow. Poza tym lampowe konstrukcje wydaja sie byc
    bardziej podatne na wszelkie zabiegi artykulacyjne ze strony muzyka, co jest
    domena rocka a ma marginalne znaczenie w przypadku jazzu.