  • Data: 2013-04-19 22:22:35
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Cezary Grądys napisał:

    Czytam tu od jakiegoś czasu dyskusje na temat tego, co potrafią absolwenci.
    Nie odzywam się, bo co tu więcej powiedzieć -- wszystko to zgadza się z tym,
    co sam obserwuję od lat. Aż tu nagle...

    > Podobno gitarzyści jazzowi preferują wzmacniacze tranzystorowe.

    Nie, nie będzie o giarzystach. Podpinam się w miejscu dowolnym, bo to i tak
    wszystko jedno, a rzecz się będzie tyczyć Magistra Inżyniera Informatyka.

    Dzwoni dzisiaj do mnie pan z Netii, bo przeszło tydzień temu jakiś ichni
    mądrala wpadł na genialny pomysł, by wszystkim jak leci poblokować
    port 25, co spowodowało, że mój domowy serwer pocztowy przestał gadać
    z moim niedomowym serwerem pocztowym, więc maile stały w spoolu zamiast
    iść w świat. Oczywiście zgłoszenie awarii, reklamacja i żadanie
    przywrócenia pełnej funkcjonalności łącza. Kolejny dzień się z tym
    biedzą, a dzisiejsze przedstawienie wyglądało tak:

    -- Jakiego programu pocztowego pan używa?
    -- Sendmail -- mówię zgodnie z prawdą.
    -- Jeszcze raz, może pan powtórzyć?
    -- Send-mail -- mówię powoli dokładnie dzieląc na sylaby.
    -- Nie słyszałem o takim, pewnie jakiś darmowy. Ale wszystkie te programy
    są podobne, weźmie pan w konfiguracji zmieni port 25 na 587...

    Oho -- myślę sobie -- zaraz się zacznie. Zrobię 'vi /etc/mail/sendmail.cf'
    i będziemy wspólnie rzeźbić konfiga. Ale zlitowałem się i mówię:

    -- Jak rozumiem, jest pan po krótkim przeszkoleniu i...

    Tu miałem plan przystępnego wykładu na temat tego, że MUA i MTA, to nie
    to samo i dlaczego ich pomysły na "walkę ze spamem" nie w każdym przypadku
    są dobre, ale Pan Pomocny znów mi przerwał obruszonym głosem:

    -- To przeszkolenie trwało pięć lat, jestem po studiach informatycznych!
    -- Wiem -- mówię -- informatyka, to szeroka dziedzina, a nie zawsze można
    znaleźć pracę dokładnie w swoim kierunku. Jaką specjalizację pan kończył?
    -- ADMINISTRACJA SIECI KOMPUTEROWYCH.

    Kurtyna. Opada. Wszystko inne też.

    Jeszcze się dowiedziałem, że z "programów pocztowych", to na studiach dla
    BOFH-ów omawiano Outlooka, Thunderbirda i coś jeszcze. Politechnika Śląska,
    jakby kto pytał.

    Jarek

    --
    #SOA1