    From: "Marek" <t...@f...kuku.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Magister Inżynier elektronik
    Date: Fri, 19 Apr 2013 14:14:18 +0200
    <kkmcic$rlf$1@mx1.internetia.pl> <kkmmqg$7m0$1@speranza.aioe.org>
    <kko3tk$dq7$1@mx1.internetia.pl> <kkolbo$dlt$1@speranza.aioe.org>
    <516fdef6$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkon6q$jf6$2@speranza.aioe.org> <a...@m...uni-berlin.de>
    <517085de$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <51710a94$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:51710a94$0$26681$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości
    znaczy transformator odchylania poziomego milczy
    - znaczy że na początek należy odciąć

    > Znaczy się, tymi nożyczkami odciąłeś ten kondensator? :)
    > Lampa... jak mi się zwarcie w trafo zrobiło, to anoda (6P45S) taka czerwona ze
    wstydu była...
    > Kiedyś, jako dzieciak - potrafiłem na słuch powiedzieć, w którym mieszkaniu w jakim
    stanie jest telewizor... :) Nie na audio,
    > tylko właśnie na trafo WN :) Czyli np. z sąsiedniego pokoju od razu wiedzieć, ze
    pozioma poszła się je...wróć, leżeć :)

    > Trafo nie ma mocy, pozioma kreska... Nie pionowa jednak?

    Skąd pionowa? Pionowa to byłaby gdyby nie było odchylania poziomego.
    Jak nie ma odchylania poziomego, to znaczy że nie działa trafo linii, a więc
    nie ma WN, a jak nie ma WN, to nie ma świecenia ekranu, a jak nie ma
    świecenia ekranu to skąd pionowa kreska na ekranie? Przypadek, kiedy
    jest przerwa w cewce odchylania poziomego można chyba uznać tylko za
    teoretyczną usterkę, bo nie spotkałem się z taką przypadłościa,a trochę
    naprawiałem u siebie i po domach :)

    --
    Pzdr.
    Marek