    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <kkom51$8ln$1@mx1.internetia.pl> <kkooqa$t5t$1@somewhere.invalid>
    <a...@m...uni-berlin.de>
    <51701daf$0$1248$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkpaoq$7k8$1@somewhere.invalid>
    <517035f1$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkqqk4$176$1@somewhere.invalid>
    Subject: Re: Magister Inżynier elektronik
    Date: Fri, 19 Apr 2013 11:52:28 +0200

    dyskusyjnych:kkqqk4$176$...@s...invalid...
    >Jak w mediach był szum 2000 to szczerze mówiąc myślałem, że to jest
    >wymysł dziennikarzy aby mieć o czym mówić.
    >Teraz już wiem, że byłem w błędzie, ale nadal nie rozumiem jak to
    >było możliwe. Przecież jak się odczyta z RTC czas i tam jest rok
    >2-cyfrowy to trzeba go jakoś przeliczyć na 4 cyfry. Nawet w 1980 roku
    >musiało chyba być dla piszącego program programisty oczywiste, że jak
    >odczytał 79 to nie może to być 1979 bo podróże w czasie to jeszcze
    >nie teraz.

    Programista nie zajmowal sie przypadkami <80, bo nigdy ich nie mialo
    byc.
    Rok mogl byc nie BCD, tylko bitowo, po konwersji wychodzilo '100' i
    ten trzeci znak mogl zajezdzac inna dana w pamieci.
    A moze wychodzilo mu 0, a te liczbe zarezerwowal do oznaczenia braku
    daty.
    A moze jak w unixie, liczyl czas w postaci sekund od 1970, tylko ze
    podstawil 1900, i mu wyszly ujemne liczby.
    Ktore potraktowal jak dodatnie i mu wyszedl np. 2030 rok

    Majac dane spoza specyfikacji urzadzenie moglo w ogole nie
    wystartowac - bo sie bios zawiesil.
    Albo zawiesic w trakcie pracy - jakis PLC np, robil, robil, dostal
    glupie dane, zawiesil sie w procedurze obliczenia aktualnego czasu,
    przestal program robic.

    Dalej, jakikolwiek terminarz mogl zglupiec - ma sie wylaczyc
    01.01.2000 o 08:00, a mamy w systemie 07:59 01.01.1900.
    I otworzy drzwi skarbca w banku za 100 lat ... ale wtedy bedzie
    powtorka z rozrywki :-)
    Albo poczeka do roku 19100.

    Czy tak jak pisalem - pana karta ma date waznosci 01/00, a mamy
    01/1997, wiec jest od 97 lat niewazna.
    A przeterminowane wiecej 2 lata to nasz bankomat konfiskuje :-)

    Mozliwosci popelnienia bledu byly miliony.

    J.