    Date: Fri, 29 Jun 2012 09:46:35 +0200
    From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)
    <4iv69nweo8jk$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    <4feb7cc2$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    <1v06bywuxvfgt$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>

    W dniu 29.06.2012 06:34, Przemysław Ryk pisze:
    > Mnie się tak wydaje, że w tym samym segmencie zastosowań i ceny, to
    > diametrialnych różnic nie ma.

    Toż i samo pisałem biorąc na przykład Dell Precision jako konkurenta
    Maca Pro. Przy czym ile jest na świecie konstrukcji tej jakości zarówno
    w kontekście projektu jak i wykonania? Ludzie porównują Apple z masówką
    i to masówka wyznacza średnią jakość.

    > Silny negatywny PR moim zdaniem nie wziął się z powietrza. To naturalna
    > reakcja na politykę samej firmy, jak i podejście macwyznawców. Nie zliczę
    > ile razy trafiły mi się akcje, gdzie przyznając wprost, że w DTP pracuję
    > słyszałem od macwyznawców, że do tego zastosowania to tylko Mac.

    Zwolenników w zastosowaniach graficznych przysparze wygoda korzystania z
    makówki i jej rozwiązań związanych z kolorem. Ale DTP w sensie formanym
    w ogóle nie wymaga koloru. ;)

    > Stabilność systemu?

    Wiesz, teraz Ty wkraczasz na grząski grunkt, mówiąc o stabilności i
    używaniu tego jako argumentu z porównaniu do Unixa. Stabilna praca
    Windows, coraz lepsze dopracowanie tego z gruntu źle zaprojektowanego
    systemu, to dowód na to że połatać pożna wszystko. Jednak absolutnie nie
    może to być porównywane z Unixami. Drobny przykład. Zostaw bez nadzoru
    komputer windowsowy (nie wersję serwerową) na dwa miesiące. Wcześniej
    czy później się wywali. W różny sposób, nie koniecznie BSOD, ale sprawi
    w jakiś właściwy sobie sposób, że coś się zmieni. Choćby z najbardziej
    banalnych zachowań, ściągnie sobie aktualizację, zainstaluje i zresetuje
    się bez pytania, wywalając np jakiś program do nadzoru procesów, który
    po starcie nieprawidłowo się podniesie. Właśnie dlatego w zastosowaniach
    krytycznych nie stosuje się Windows i opisany przypadek, mimo, że to nie
    jest niebieski ekran, jak najbardziej podpada pod stabilność.

    > Ciekawe dlaczego. :)

    Bo to nadal sprzęt wysokiej jakości. Mimo że w skrzynce w garażu mam ze
    cztery zjarane DELLe. Zgodzliliśmy się co do tego, że każdy sprzęt ma
    wpadki oraz, że na tle masówki Apple równa się do wysokich modeli innych
    producentów. Zatem chyba w tej części wypracowaliśmy wspólny pogląd?

    > Samsung tłucze swoje produkty i niejednokrotnie ciekawie odgryza się Apple w
    > materiałach marketingowych. :) Poza tym - gdyby m.in. nie Samsung i parę
    > innych koncernów, to Apple by było w ciężkiej dziurce z podzespołami. Od
    > kogo w Cupertino biorą choćby pamięci? Kto robi dla nich matryce? Kto
    > procesory? :)

    No tak, ale co jest w produktach Samsunga takiego, że człowiek
    niecierpliwie czeka na zapowiedziany model? No, najnowsze smartfony SGS
    robią ostatnio pewien wyjątek i to głównie w sensie ilościowym, wielkość
    ekranu, gigahertze procesora. Ale poza nimi? Ot zwykły produkt jakich
    wiele.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!