  • Data: 2012-06-29 10:38:52
    Temat: Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.06.2012 07:04, Przemysław Ryk pisze:
    > No i mam zagwozdkę, czy o czymś nie wiem. :(

    Ano najwidoczniej. Uprawnienia w Windows są słabo związane z fizycznymi
    plikami i folderami. Przez co obejść uprawnienia może bez problemu każdy
    napisany w tym celu program i ukryć się w tle pod pozorem procesu
    systemowego działającego z uprawieniami administratora. To dlatego
    backdoory i inne robactwo pod Win jak wlezie, ciężko je wywalić. Jeśliby
    uprawnienia działały jak należy, to z uprawnieniami administratora
    powinieneś móc zatrzymać proces wirusa i go skasować. Tak jest w każdym
    normalnym systemie. A w WIn najczęściej nie można i trzeba się
    posługiwać programami narzedziowymi, działającymi nomen-omen na tej
    samej zasadzie co robal. Zresztą samodzielnie też można, nawet
    niechcący, doświadczyć nieprawidłowości działania uprawnień. To nic
    nadzwyczajnego. W uprawnieniach unixowych natomiast, jeśli program który
    wlazł na dysk i się uruchomił chce działać, będzie działał wyłącznie z
    uprawnieniami usera na którego wlazł. Nie rozszerzy działalności.
    Uprawnienia są częścią atrybutów, zapisanych i obsługiwanych na niższym
    poziomie przez prodedury dostępu do systemu plików. Dodatkowo aktywność
    robala będzie widać z kilometra. To jest główna przyczyna braku realnych
    zagrożeń na OSX i podobne systemy. Po prostu robactwo nie ma przestrzeni
    do życia.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!