  • 41. Data: 2009-09-28 10:20:06
    Temat: Re: MACHINERY - HDR
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Kell a napisał(a):

    > Ale nie rozumiesz, ze jednemu szarosc bedzie blizsza bialemu a drugiemu - czerni?

    Jest to tak samo subiektywne jak określanie, co jest grafiką a co
    fotografią.

    > Chcialbys, zeby kazda widzial tak samo, ale tak sie nie dzieje.

    Wcale nie, nikt nie mówił o obiektywizacji tej definicji.
    Oprócz Ciebie, to Ty próbujesz stawiać granice. Niepotrzebnie.
    Wg mnie Henryk wypowiadał się subiektywnie, do czego miał pełne prawo.
    Podobnie jest z szarością.

    --
    Mirek

  • 42. Data: 2009-09-28 10:31:40
    Od: Kell a <k...@n...com>

    John Smith <u...@e...net> napisał(a):

> [...]
    >Oprócz Ciebie, to Ty próbujesz stawiać granice. Niepotrzebnie.
    >Wg mnie Henryk wypowiadał się subiektywnie, do czego miał pełne prawo.

    Mataczysz rozmowe i spychasz na dziwny tor :)
    Nie chodzi o stawianie granic ale wlasnie ich obalanie.

  • 43. Data: 2009-09-28 10:55:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kell a wrote:

    > A gdzie jest granica miedzy grafika a fotografia? Wiesz, bo ja nie.
    > A redukcja efektu czerwonych oczu to grafika czy fotografia?
    > A podciagniecie kolorow na zdjeciu czy kontrastu to dalej fotografia?
    > A moze juz wizja artystyczna autora i wypaczenie rzeczywistosci?
    >
    > Granicy, gdzie konczy sie fotografia a zaczyna artyzm, sztuka czy
    > grafika, nie da sie jednoznacznie okreslic. Dla jednego nawet
    > "delikatny"
    > HDR jest juz grafika, a dla innego juz nawet sklejona i wyliczona
    > panorama bedzie nie do przyjecia.

    Może sztuczność jest granicą, większość tych "HDR" wygląda sztucznie i
    kiczowato.

  • 44. Data: 2009-09-28 11:16:40
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Kell a napisał(a):
    > Mataczysz rozmowe i spychasz na dziwny tor :)

    ???

    > Nie chodzi o stawianie granic ale wlasnie ich obalanie.

    Owszem, ale w tym wątku to Ty stawiasz granice, a ja obalam. :-)

    --
    Mirek

  • 45. Data: 2009-09-28 11:17:29
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 28 Sep 2009 11:41:05 +0200, Kell a napisał(a):

> [...]
    > nie da sie jednoznacznie okreslic. Dla jednego nawet "delikatny"
    > HDR jest juz grafika, a dla innego juz nawet sklejona i wyliczona panorama

    No i dlatego nic nie piszę wprost o granicy, a jedynie starałem się
    delikatnie powiedzieć że już są "bardziej" ;-)

    Tak w ogóle to i tak za jakiś czas się to wszystkim znudzi ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 46. Data: 2009-09-28 11:36:08
    Od: Kell a <k...@n...com>

    John Smith <u...@e...net> napisał(a):

    >???

    >Owszem, ale w tym wątku to Ty stawiasz granice, a ja obalam. :-)

    Eeee.
    Zadajac pytanie o granice nie oczekiwalem odpowiedzi o prawdzie absolutnej
    bo takiej tutaj nie ma, ale chcialem podkreslic prosty fakt o plynnosci
    tejze w przypadku rozwazan indywidualnych upodoban. Bo rozmowa
    czy mojsza czy twojsza w tym przypadku jest bez sensu z powodu rozbieznosci
    spostrzezen i odczuc.
    Pierwszy post byl po prostu wtraceniem /luzna uwaga do dosc autorytatywnego
    stwierdzenia Henryka :)
    ale proponuje eot bo nasz rozmowa malo wnosi w ten akurat watek.

  • 47. Data: 2009-09-28 11:38:29
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

    >No i dlatego nic nie piszę wprost o granicy, a jedynie starałem się
    >delikatnie powiedzieć że już są "bardziej" ;-)

    ok :) a ja napisalem co napisalem bo taka mi sie akurat uwaga nasunela.
    Po prosru odnioslem wrazenie, ze zaraz bedziesz mocno przekonywal,
    ze to juz nie fotografia :)

    >Tak w ogóle to i tak za jakiś czas się to wszystkim znudzi ;-)

    Znudzi moze nie, ale spowszednieje i nie bedzie na "topie".

  • 48. Data: 2009-09-28 11:43:26
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Kell a napisał(a):
    > Pierwszy post byl po prostu wtraceniem /luzna uwaga do dosc autorytatywnego
    stwierdzenia Henryka :)
    > ale proponuje eot bo nasz rozmowa malo wnosi w ten akurat watek.

    Przyjmuję EOT. :-)

    --
    Mirek

  • 49. Data: 2009-09-28 12:07:47
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 28 of Sep 2009 08:44, januszek wrote:

    > http://archi.inosak.org/imgdb/item755431363_1.html
    >
    > 69 PLN czyli ok 24 USD, porównajmy z konkurencją:
    >
    > ReDynaMix HDR - 16 USD
    > Dynamic Photo HDR - 55 USD
    > Photomatix Basic - free

    A jak toto zmusić, żeby z jednego JPG wyciągnął cienie, albo światła?
    Właściwie tylko do tego używam HDR czy tone mapping, zdecydowanie
    dla efektu technicznego a nie "artystycznego".
    Machinery robi to samo co ja na piechotę, ale paręset razy szybciej.
    Nawet nie to samo, bo ja potrafię tylko tak jakby suwaki światła/cienie
    były ustawione na 50%.
    No ale ja niewiele jeszcze potrafię. A gdybym nawet potrafił,
    to w większości wypadków machinery wystarczy, oszczędzając
    mnóstwo czasu i wysiłku (jestem niezły w assemblerze,
    ale przeważnie wolę kliknąć w jakiś dzyndzel okienka).

    --
    nb

  • 50. Data: 2009-09-28 12:27:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    nb napisał(a):

    > A jak toto zmusić, żeby z jednego JPG wyciągnął cienie, albo światła?

    http://tnij.org/hdrz1pliku
    i szukaj od słów: "Najpierw ściągasz i instalujesz program Xnview"

    j.