  • Data: 2013-06-18 09:56:26
    Temat: Re: Lutowanie QFN
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Mam płytkę 8-warstw, grubość 1.6mm, materiał FR4. Za lutowanie się nie
    >biorę, bo oczęta nie te, a co za tym idzie mógłbym sp...lić całą
    >robotę. Dałem to do roboty facetowi, który podjął się tematu. No i
    >problem... Twierdzi, że coś jest nie halo, bo nie daje się przyspawać.
    Chyba: "przyspawać", czyli przylutować.
    >Na wewnętrznych warstwach (nie wszystkich) też jest kupa GND, ale
    >wszędzie są thermal reliefy.

    >Jak sądzicie, czy ja coś zrąbałem w projekcie PCB, czy facet po prostu
    >niezbyt sobie z tym radzi i zmienić fachowca?
    Nic nie zrąbałeś - producent tak każe, stosując starą zasadę RWD.
    Podsumujmy fakty:
    1) Bałeś się sam lutować (też RWD)
    2) Z pewnością nastraszyłeś też i biedaka
    3) Zrobiłeś chłodzenie o którym nie marzył TONSIL

    Moim zdaniem gość jest O.K. Stara się nie spalić płytki.
    Zapomniałeś mu powiedzieć, że jedna jest na straty - może grzać.

    Daje za mało energi.
    Konieczne grzanie z dwóch stron.
    Niczego się nie bać.
    Może spokojnie dać większą temperaturę punktowo, bo przecież ma dobre
    ciepłowody.

    No chyba, że są na padach jakieś czapeczki i QFN nie dochodzi do płytki.
    Teraz to pewnie już są, ale ważne przed montażem.
    Czyli koniecznie oczyścić płytkę licą przed ponownym montażem.
    No i grzać, Panie, grzać!
    S.