  • 1. Data: 2010-12-21 20:18:04
    Temat: Lustrzanka do 3400zł
    Od: "Zajcev666" <b...@w...pl>

    Witam,
    Bardzo proszę o poradę w kwestii zakupu lustrzanki. Zastanawiałem się nad
    Canonem 500d/550d albo nikonem d90, ewentualnie jeszcze nikonem d5000.
    Puszkę kupowałbym z kitowym obiektywem - na razie do nauki. Później kupno
    obiektywów zależnie od tego co mi się podoba bardziej(może jakieś MAKRO albo
    fotografia zwierząt).
    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2010-12-21 20:42:00
    Temat: Re: Lustrzanka do 3400zł
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 21 Dec 2010 21:18:04 +0100, Zajcev666 napisał(a):

    > Bardzo proszę o poradę w kwestii zakupu lustrzanki. Zastanawiałem się nad
    > Canonem 500d/550d albo nikonem d90, ewentualnie jeszcze nikonem d5000.

    Ja wybrałbym któregoś Nikona. D90 jest bardziej funkcjonalny (dwa pokrętła,
    solidna budowa, większy i jaśniejszy wizjer), D5000 jest bardziej
    nowoczesny, mniejszy, lżejszy, ale wybór ogólnie należy do Ciebie. Zawsze
    kupując tańszą puszkę można resztę kasy wydać na szkło. Jeśli chodzi tylko
    o matrycę i jej możliwości to D5000 i D90 mają bardzo podobne parametry.

    --
    Krasnal...

  • 3. Data: 2010-12-21 21:25:15
    Od: "Zajcev666" <b...@w...pl>

    @Krasnal - Dzięki za szybką odpowiedź :) Musze się wybrać i obmacać tego
    Nikona d90 - ostatnio byłem w sklepie, ale z tych co mnie interesują mieli
    tylko te Canony ( I powiem że nawet podpasowały mi - trzeba teraz je
    porównać z Nikonem )
    I jeszcze jedno pytanie :
    W którym z systemów korzystniej (stosunek ceno /jakość) wypadają
    teleobiektywy ?

  • 4. Data: 2010-12-21 22:25:17
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 21 Dec 2010 22:25:15 +0100, Zajcev666 napisał(a):

    > Nikona d90 - ostatnio byłem w sklepie, ale z tych co mnie interesują mieli
    > tylko te Canony ( I powiem że nawet podpasowały mi - trzeba teraz je
    > porównać z Nikonem )

    Nikon D90 będzie większy i cięższy od tych Canonów. Dla mnie to wygoda, ale
    to moje zdanie i może komuś pasować bardziej body małe i lekkie. D5000 to
    bardziej amatorska konstrukcja (coś jak Canony 500/550), D90 taka niby
    półprofesjonalna lustrzanka i coś w tym jest. Oczywiście nie ma to
    znaczenia dla samych zdjęć, zwłaszcza dla laika. Bo ważniejszy jest kadr,
    opanowanie ekspozycji, głębi ostrości i takich tam pierdoł, a nie jakie
    body. Nie wiem na ile czaisz fotografię i szkoda, że nie wiesz konkretnie
    jaka fotografia Cię interesuje. Bo jak ktoś dopiero zaczyna to czasem
    lepiej kupić amatorskie body, bo i tak zalet tego lepszego na początku
    można nie wykorzystać. A szkła są ważniejsze.

    > W którym z systemów korzystniej (stosunek ceno /jakość) wypadają
    > teleobiektywy ?

    Niestety na to pytanie Ci nie odpowiem, bo używam lustrzanki Pentax i nie
    wiem dokładnie jak się ma szklarnia Canona i Nikona co do cen, jakości itp.
    Może ktoś inny coś doradzi. Zawsze można wybrać szkła Tamrona czy Sigmy,
    jest sporo tańszych modeli niż podobne systemowe i przy okazji bardzo
    dobrych. Wiele osób uważa, że lepiej kupować systemowe, tej samej firmy co
    body, ale pamiętaj, że najważniejszy jest fotograf i często ktoś gorszą
    puszką z gorszym obiektywem zrobi lepsze zdjęcie, niż ten co ma mało wiedzy
    a kupił super sprzęt ;).

    --
    Krasnal...

  • 5. Data: 2010-12-22 00:07:26
    Od: mt <t...@i...pl>

    Zajcev666 pisze:

> [...]
    > tego Nikona d90 - ostatnio byłem w sklepie, ale z tych co mnie
    > interesują mieli tylko te Canony ( I powiem że nawet podpasowały mi -

    Jeżeli rozważasz małe Canony to weź też pod uwagę albo wspomnianego już
    przez Ciebie Nikona D5000 albo nowego D3100, cena tych dwóch praktycznie
    taka sama, jednak są drobne różnice pomiędzy nimi i sam musisz
    zdecydować na czym Ci bardziej zależy. Co do Nikona jeszcze, to polecam
    brać z kitowym 18-105 mm a nie 18-55, próżno u Canona szukać
    odpowiednika tego szkła dającego taki stosunek cena/jakość.

    > I jeszcze jedno pytanie :
    > W którym z systemów korzystniej (stosunek ceno /jakość) wypadają
    > teleobiektywy ?

    W grupie najtańszych to właściwie jeden pies. Nie wiem ile byś planował
    wydać na te tele, ale tu z kolei Canon ma przewagę z jednym szkłem, a
    mianowicie 70-200/4.0 L. U nikona niestety brakuje tańszej linii
    ciemniejszych tele ze stałym światłem.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2010-12-22 08:02:45
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 22-12-2010 01:07, mt pisze:

    > brać z kitowym 18-105 mm a nie 18-55, próżno u Canona szukać
    > odpowiednika tego szkła dającego taki stosunek cena/jakość.
    Eeeeeee....jest 18-135 IS.
    Oba - jak na kity - są porównywalne.
    Nikon deko lepszy optycznie, Canon lepiej wykonany i lepszy zakres
    ogniskowych.
    --
    M.

  • 7. Data: 2010-12-22 13:08:48
    Od: "Zajcev666" <b...@w...pl>

    @Krasnal , @mt , @MariuszM - Wielkie dzięki za porady. Obym dobrze wybrał.
    i takie małe pytanko : Jak się układa współpraca szkieł niezależnych
    producentów z lustrzankami Canona i NIkona? (W Internecie krąży wiele opinii
    jakoby Canony w tandemie właśnie z tymi szkłami miały problemy z
    autofocusem) - Czy ktoś z was miał podobne problemy ??

  • 8. Data: 2010-12-22 14:02:35
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 22.12.2010 Zajcev666 <b...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    > jakoby Canony w tandemie właśnie z tymi szkłami miały problemy z
    > autofocusem) - Czy ktoś z was miał podobne problemy ??

    Z AF to mają problemy szkła w 1 brandzie a co dopiero między :)
    Ale szczerze to imo na tych szkłach co mam z poza Canona to nie ma
    zbyt wielkiej różnicy między szkłami Canonowymi. Nigdy nie robiłem
    statystyk, ale na moje odczucie liczba błędnych trafień nie zależy
    czy to robione szkłem tamrona czy canona. Jednak osobiście wolę
    szkła w brandzie, zawsze mają to coś, co wychodzi że warto je kupić,
    raczej zdrowo konkurują.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 9. Data: 2010-12-22 14:31:40
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 22-12-2010 15:02, Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]

    Ja mam wprawdzie wszystkie szkła Canona, ale z tego co czytam na forum
    Canona (http://www.canon-board.info) ludzie mają problemy zarówno z
    Sigmą, jak i Tamronem. Oczywiście, nie wszyscy i nie zawsze.
    Bolączką jest AF.
    Jak poważnie zainteresujesz się Canonem polecam założyć tam konto i sam
    zapytasz. Uzyskasz bardziej miarodajne informacje, niż tu.

    Ze swojej strony nigdy nie odczuwałem potrzeby zakupu szkła Sigmy czy
    Tamrona.

    M.

  • 10. Data: 2010-12-22 17:27:44
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

    > Jak poważnie zainteresujesz się Canonem polecam założyć tam konto i sam
    > zapytasz. Uzyskasz bardziej miarodajne informacje, niż tu.

    O nic nie pytaj na forum - najpierw poczytaj jego archiwum.
    Tam takie tematy były poruszane już setki razy (podobnie na forum Nikona).

    Pozdrawiam emarcin