  • 1. Data: 2010-12-22 14:13:15
    Temat: Zoom z małą aberracją
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    poszukuję zooma do Canona w zakresie 17-18 do 50-55 (85) z jak
    najmniejszą aberracją.
    Mój wybór padł na Tamrona SP AF 17-50 mm f/2.8 ale na optycznych ma
    sporą, natomiast opinię użytkowników są rozbieżne.
    Oczywiście cena gra rolę! Światło też, ale 4 też może być.
    Stabilizacja nie jest konieczna.
    Czy jest coś podobnego??

    Pozdrawiam
    Les

  • 2. Data: 2010-12-22 14:49:12
    Temat: Re: Zoom z małą aberracją
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-12-22 15:13, Les pisze:
    > Witam,
    > poszukuję zooma do Canona w zakresie 17-18 do 50-55 (85) z jak
    > najmniejszą aberracją.

    Sporo, jak nie większość zoomów w tym zakresie ma sporą aberrację.
    17-55/2.8 IS na szerokim kącie ma mocno zauważalną, na węższym mniej.
    17-40/4L takoż. Ja mam inne pytanie - dlaczego akurat takie wymaganie?
    CA w granicach rozsądku jest automatycznie i skutecznie korygowana przez
    większość wywoływaczek RAW, a przez DxO Optics w sposób absolutnie
    rewelacyjny.

    > Mój wybór padł na Tamrona SP AF 17-50 mm f/2.8 ale na optycznych ma
    > sporą, natomiast opinię użytkowników są rozbieżne.

    Biorąc pod uwagę, że w droższych alternatywach nie jest wiele lepiej, to
    może być całkiem dobry wybór.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 3. Data: 2010-12-22 15:55:16
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-22 15:49, Mateusz Papiernik pisze:

    > Sporo, jak nie większość zoomów w tym zakresie ma sporą aberrację.
    > CA w granicach rozsądku jest automatycznie i skutecznie korygowana przez

    No ale pytający nie sprecyzował czy chodzi mu akurat o aberrację
    chromatyczną, czy geometryczną, może komę, astygmatyzm,... :)

  • 4. Data: 2010-12-22 16:18:02
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    > No ale pytający nie sprecyzował czy chodzi mu akurat o aberrację
    > chromatyczną, czy geometryczną, może komę, astygmatyzm,... :)

    O kurcze! Nie wiem dlaczego, faktycznie dopowiedzialem sobie, ze chodzi
    o chromatyczna - a faktycznie nie ma tego w tresci posta. Bardzo
    przepraszam.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 5. Data: 2010-12-22 17:00:10
    Od: Les <s...@p...fm>

    > O kurcze! Nie wiem dlaczego, faktycznie dopowiedzialem sobie, ze chodzi
    > o chromatyczna - a faktycznie nie ma tego w tresci posta. Bardzo
    > przepraszam.
    > Mateusz Papiernik

    Witam,
    oczywiście o chromatyczną.
    Jakoś mi umknęło, że to można usuwać programowo - jako, że robię tylko
    w RAW-ach to może być rozwiązanie. Muszę to sprawdzić.
    Co nie zmienia faktu, że lepiej było by, żeby była jak najmniejsza.

    Pozdrawiam
    Les

  • 6. Data: 2010-12-22 17:10:17
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-12-22 18:00, Les pisze:
    > Co nie zmienia faktu, że lepiej było by, żeby była jak najmniejsza.

    No to oczywiste - niestety wzglednie szerokie zoomy nie sa pod tym katem
    wyjatkowo mocne.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 7. Data: 2010-12-22 19:36:24
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Witam,
    > oczywiście o chromatyczną.
    > Jakoś mi umknęło, że to można usuwać programowo - jako, że robię tylko
    > w RAW-ach to może być rozwiązanie. Muszę to sprawdzić.

    Digital Photo Professional świetnie usuwa aberracje z RAWów w 95%
    przypadków, ale tylko w zdjęciach z oryginalnych obiektywów Canona (z małymi
    wyjątkami, u mnie np. działa z starą Sigmą 18-200).

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 8. Data: 2010-12-23 09:22:22
    Od: John Smith <u...@e...net>

    =Marcos= napisał(a):

    > Digital Photo Professional świetnie usuwa aberracje z RAWów w 95%
    > przypadków, ale tylko w zdjęciach z oryginalnych obiektywów Canona (z
    > małymi wyjątkami, u mnie np. działa z starą Sigmą 18-200).

    RawShooter Essentials robi to rewelacyjnie dla dowolnego obiektywu.
    Niestety nie obsługuje nowszych korpusów.

    --
    Mirek