  • 61. Data: 2010-02-09 11:10:15
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 09.02.2010 de Fresz <d...@N...pl> napisał/a:

    > Dżizas, nigdy nie zrozumiem tego parcia do oglądania w czasie rozmowy,
    > czy znajomy ma posprzątany pokój i czy jego pies na kanapie nie liże
    > się akurat po jajkach. Jakakolwiek forma komunikacji nieosobistej
    > obecnie jest substytutem i obraz do rozmowy jest IMHO zwyczajnym
    > wodotryskiem.

    Dekrementacja moich potrzeb w Twoich oczach mnie nie interesuje, o
    komórkach też tak kiedyś mówili i co? Jakoś wszyscy rozmawiają,
    sam często rozmawiam z bratem który siedzi za granicą.

    > Fakt, ta rozkosz obrabiania fotek na 9 calowej matrycy TN, gdzie połowę
    > zdjęcia zasłania interfejs programu, jest warta każdych pieniędzy.

    Nie, ale chcę je sobie zabrać ze sobą np, bo karta nie moja, a fotki np tak :)
    Zawsze to lepiej oglądać na 9" niż na aparacie. Mogę też je sobie szybko po
    zgraniu np przeskalować mogrify i wystawić przez 3g na serwer www, co też
    często robię w terenie.

    > No można. Odczytać i sobie pooglądać. I tak godzinami.

    Można zabrać ze sobą fotki np z czyjegoś pendrive nie pozbawiając tego kogoś
    pendrive, nie rozumiem że tego nie rozumiesz lub nie chcesz, to akurat potrzeba
    którą mam co kilka dni. I nie mówię tu o jakiś małych plikach, które to
    wygodniej mailem, ale o zdjęciach, muzyce, filmach.

    > Odbierzesz nawet na iPhonie, gorzej z otwarciem...

    No widzisz, a mój netbook się nie boi otwierać, nawet rawy, avi, odt i inną
    niekoszerną treść której to iphone nie umie.

    > Zwłąszcza w pociągu albo knajpie bywa to szczególną zaletą.

    Zwłaszcza ma zaletę jak trzeba np zgrać sobie zawartość dvd, niekoniecznie w
    pociągu, ale np u znajomego, chyba że poza ipadem dzwigasz jeszcze normalnego
    laptopa - to przepraszam.

    > HD najlepiej.

    Nie, wystarczy vga - do rozmów

    > Nie lepiej 5.1?

    Nie, stereo wystarczy, myślę tu o graczach na ipadzie, mono to na xxi wiek
    trochę wiocha do gier

    > Wreszcie jak^ś rozśadny warunek.

    No widzisz.

    > Robisz codziennie synchro _całej_ zawartości dysku?

    Nie, ale nawet raz 6h by mi zbrzydło.

    > Nie ma to jak podpiąć sobie 50 calową plazmę w pociągu.

    Netbooka zabieram na prezentacje, podpinam pod projektor, rozumiem że
    to poza zakresem czegoś co nie wchodzi w kieszeń, trzeba brać laptop.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 62. Data: 2010-02-09 11:15:41
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-09 09:20:29 +0100, l...@l...localdomain said:

    > Niech zgadnę: nikt w Twojej rodzinie nie wyemigrował?

    A i owszem, parę osób. I dalej wolę pogadać z nimi zwyczajnie, przez
    telefon i wymienić się linkami do galerii na Picassie, czy gdzieś tam.
    I z niecierpliwością czekać na spotkanie na żywko, z którym nie ma
    poró?nania żadna wideorozmowa. Jak dla mnie wideorozmowy to najwyższych
    lotów gadżet, może i dla niektórych fajny, ale o przydatności zerowej.
    Ale może już po prostu jestem stary?

    > W iPadzie dali IPS, konkurencja pewnie zaraz będzie dawać AMOLED.

    W tej cenie? Śmiem wątpić. AFAIK w tej półce jak dotąd nikt jeszcze nie
    wyskoczył ponad TN.

    de Fresz

  • 63. Data: 2010-02-09 11:16:10
    Temat: Re: [OT] Analog vs. Digital, [było: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]]
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "John Smith" napisał
    > [...]
    >
    > Widzę "drobną" niespójność w powyższej wypowiedzi. :-)
    > Ja sobie darowałem SACD jak tylko zrozumiałem problem jaki ma ten format
    > z bass managementem.

    Pozorna niespójność ; )
    Jako, że w czasach jeszcze przed SACD zrozumiałem jakie mam szanse na
    high-end, nie dane mi było zastanawiać się nad zakupem droższych urządzeń.
    Zakładałem a priori, że to musi być lepsze od zwykłego CD. Jeśli nie jest to
    tym bardziej się cieszę, że ta problematyka nie jest moim udziałem : )

    adam

  • 64. Data: 2010-02-09 11:46:45
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-09 12:10:15 +0100, Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> said:

    > Dekrementacja moich potrzeb w Twoich oczach mnie nie interesuje, o
    > komórkach też tak kiedyś mówili i co? Jakoś wszyscy rozmawiają,
    > sam często rozmawiam z bratem który siedzi za granicą.

    O komórkach w ogólności tak mogli mówić tylko idioci. Acz w pewnym
    konteksice, np. ceny wczesnych rozwiązań takie wypowiedzi mogły mieć
    sens. Ale popatrzmy np. na jakże głośno reklamowane parę lat temu
    wideorozmowy przez komórki - ile osób tak naprawdę tego potrzebuje na
    codzień i realnie używa?

> [...]
    > zgraniu np przeskalować mogrify i wystawić przez 3g na serwer www, co też

    Widać masz tak wysublimowane potrzeby, że iPad czy inne urządzenie tego
    typu ich nie spełnia. Na szczęście masz wybór.

> [...]
    > którą mam co kilka dni. I nie mówię tu o jakiś małych plikach, które to
    > wygodniej mailem, ale o zdjęciach, muzyce, filmach.

    Oki, niech będzie że mieści się to w multimediach, o których było
    dalej. Samo dzielenie się fotkami poprzez pendraka z innymi to jak dla
    mnie czysta abstrakcja. Muzyka, filmy, dokumenty - ok. Choć z moich
    obserwacji coraz częściej wygodniejszą formą przerzucania takich
    plików, jest wifi, ale można sobie wyobrazić sytuację, gdy jedna ze
    stron jest nieskomputeryzowana.

    > No widzisz, a mój netbook się nie boi otwierać, nawet rawy, avi, odt i inną
    > niekoszerną treść której to iphone nie umie.

    Co nie zmienia faktu, że 3/4 użytkowników netbooków (jak nie więcej)
    tego nie robi. Bo wolno, bo niewygodnie na małym ekranie, bo nie są to
    główne zajęcia dla sprzętu ultramobilnego. I znów - widać Asus, czy
    inne MSI jest dla Ciebie lepsze.

    > Zwłaszcza ma zaletę jak trzeba np zgrać sobie zawartość dvd, niekoniecznie w
    > pociągu, ale np u znajomego, chyba że poza ipadem dzwigasz jeszcze normalnego
    > laptopa - to przepraszam.

    W większości sytuacji wifi załatwi sprawę.

    > Nie, stereo wystarczy, myślę tu o graczach na ipadzie, mono to na xxi wiek
    > trochę wiocha do gier

    Szczerze mówiąc, to jakość dźwięku wydobywającego się z głośników 97%
    laptopów jest tak mizerna, że IMHO to jeden pies, czy mono, czy stereo.
    Zwłaszcza w pociągu, galerii handlowej czy jakimkolwiek miejscu
    publicznym. Jak chce się mieć w miarę fajny dźwięk, to i tak pozostają
    tylko słuchawki.

    > Nie, ale nawet raz 6h by mi zbrzydło.

    Myślisz że po ethernecie, zwłaszcza 100 będzie dużo szybciej?

    > Netbooka zabieram na prezentacje, podpinam pod projektor,

    To po co Ci HD? Znakomita większość projektorów w użyciu ma powalające
    1024x768, a tyle iPad spokojnie z siebie wypluwa. Już nie wspominając o
    tym drobnym fakcie, że przytłaczająca większość rzutników nie ma
    wejścia HDMI. A śmiem wątpić czy jakikolwie dolnopółkowy netbook
    wypluje z siebie rozdziałkę fullHD na zewnętrzny monitor.

    > rozumiem że
    > to poza zakresem czegoś co nie wchodzi w kieszeń, trzeba brać laptop.

    Support for 1024 by 768 pixels with Dock Connector to VGA Adapter; 576p
    and 480p with Apple Component AV Cable; 576i and 480i with
    Apple Composite AV Cable.

    de Fresz

  • 65. Data: 2010-02-09 12:13:30
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-08 23:19:08 +0100, Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> said:

    > Jak coś mam w torbie, to chcę:
    > - zgrać zdjęcia z sd/cf

    A jeszcze a propos tego punktu:

    iPad Camera Connection Kit
    The Camera Connection Kit gives you two ways to import photos and
    videos from a digital camera. The Camera Connector lets you import your
    photos and videos to iPad using the camera's USB cable. Or you can use
    the SD Card Reader to import photos and videos directly from the
    camera's SD card.

    Oraz:

    http://www.dpreview.com/news/1002/10020903zoomitipho
    ne.asp

    de Fresz

  • 66. Data: 2010-02-09 12:50:47
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 09.02.2010 de Fresz <d...@n...o2.pl> napisał/a:

> [...]
    > sens. Ale popatrzmy np. na jakże głośno reklamowane parę lat temu
    > wideorozmowy przez komórki - ile osób tak naprawdę tego potrzebuje na

    Na co dzień nie, też nie używam wideorozmów, z resztą mam iphone więc
    nie mogę, ale to inna forma rozmowy, siedzisz we fotelu itd.

    > Widać masz tak wysublimowane potrzeby, że iPad czy inne urządzenie tego
    > typu ich nie spełnia. Na szczęście masz wybór.

    Mam, ale moja możliwość wyboru nie podnosi możliwości ipada, na które np
    w pda mogę się zgodzić, a na sprzęcie przenośnym (nie mobilnym) już nie.
    Szkoda że nawet wielu fanatykom apple to przeszkadza, może to być trudny
    produkt dla Jobsa. A skoro sam pozycjonuje ipada na rynku netbooków, to
    ma pecha.

> [...]
    > obserwacji coraz częściej wygodniejszą formą przerzucania takich
    > plików, jest wifi, ale można sobie wyobrazić sytuację, gdy jedna ze

    W szczególności ma tylko aparat i kartę, a ja nim trzasnąłem sobie
    kilka kadrów.

> [...]
    > tego nie robi. Bo wolno, bo niewygodnie na małym ekranie, bo nie są to
    > główne zajęcia dla sprzętu ultramobilnego. I znów - widać Asus, czy

    Kto czego nie robi? Nie dostają emaili czy ich nie otwierają? Rozumiem
    na komórce, ale na czymś z torby? Wybacz, zaryzykuję że każdy właściciel
    netbooka choć raz dostał maila z odt, avi, mp3 czy czymś takim.
    I nie dla mnie - tylko w ogóle lepszy.

    > W większości sytuacji wifi załatwi sprawę.

    Do kilku MB tak, wyżej to wyprawa na 1h ssania.

    > Szczerze mówiąc, to jakość dźwięku wydobywającego się z głośników 97%
    > laptopów jest tak mizerna, że IMHO to jeden pies, czy mono, czy stereo.

    Chyba piszesz o laptopach apple, bo ja stereo słyszę i nawet przy marnej
    jakości odbiór ze stereofonią jest lepszy - daje lepsze wrażenia słuchowe.

    > Zwłaszcza w pociągu, galerii handlowej czy jakimkolwiek miejscu
    > publicznym. Jak chce się mieć w miarę fajny dźwięk, to i tak pozostają
    > tylko słuchawki.

    W miejscach publicznych - tak, ale netbooka nie używam tylko w miejscach
    publicznych, a problemem może być choćby już odsłuch we 2 osoby.

    > Myślisz że po ethernecie, zwłaszcza 100 będzie dużo szybciej?

    A ile to netbooków ma taki kiepski ethernet? 1000 mam 'pod strzechą',
    nawet sprzęt soho jest dostępny za kilka fistaszków więcej niż setka.

> [...]
    > 1024x768, a tyle iPad spokojnie z siebie wypluwa. Już nie wspominając o
    > tym drobnym fakcie, że przytłaczająca większość rzutników nie ma

    No mój nie ma.

    > A śmiem wątpić czy jakikolwie dolnopółkowy netbook
    > wypluje z siebie rozdziałkę fullHD na zewnętrzny monitor.

    Każdy atom na i945 bez problemu - nie film, ale slajdy czy zdjęcia - owszem.

    > Support for 1024 by 768 pixels with Dock Connector to VGA Adapter; 576p
    > and 480p with Apple Component AV Cable; 576i and 480i with
    > Apple Composite AV Cable.

    Niewątpliwie wygodne są wszelkie dodatkowe kabelki.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 67. Data: 2010-02-09 12:53:00
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 09.02.2010 de Fresz <d...@n...o2.pl> napisał/a:

    > A jeszcze a propos tego punktu:
    >
    > iPad Camera Connection Kit

    Kolejny kabelek, pudełko i $60, zaraz jeszcze klawiatura i
    z oszczędności 150 gram robi się +150 gram i cała siatka
    osprzętu.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 68. Data: 2010-02-09 12:58:24
    Od: mt <t...@i...pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > sens. Ale popatrzmy np. na jakże głośno reklamowane parę lat temu
    > wideorozmowy przez komórki - ile osób tak naprawdę tego potrzebuje na

    Np. osoby z upośledzeniem narządu słuchu lub mowy (a nie jest ich wcale
    tak mało). Dla nich możliwość wideorozmów to są drzwi do dużo szybszej i
    łatwiejszej komunikacji na odległość. Oczywiście są jeszcze maile czy
    sms-y, ale nie zawsze ten sposób porozumiewania się jest najwygodniejszy.

    --
    marcin

  • 69. Data: 2010-02-09 13:27:32
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 9 Feb 2010 12:53:00 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Kolejny kabelek, pudełko i $60, zaraz jeszcze klawiatura i
    > z oszczędności 150 gram robi się +150 gram i cała siatka
    > osprzętu.

    Norma, Apple przecież poznaje się po kabelsalad :)

  • 70. Data: 2010-02-09 13:39:48
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-09 13:53:00 +0100, Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> said:

    > Kolejny kabelek, pudełko i $60,

    Ale jak bardzo ktoś chce mieć taką możliwość, to nie może powiedzieć,
    że "się nie da". Tylko posiadacze starszych oraz topowych luster są w
    dupie z racji używania kart CF, ale tych to generlanie duża część rynku
    olewa.

    > zaraz jeszcze klawiatura i
    > z oszczędności 150 gram robi się +150 gram i cała siatka
    > osprzętu.

    Po pierwsze zapominasz, że nie każdy netbook waży poniżej kilograma,
    jest całkiem spora rzesza tych wyraźnie powyżej. Po drugie w przypadku
    iPada masz opcję - chcesz to bierzesz, nie chcesz, to nie - a w
    przypadku innych netbooków już tak nie ma. Zresztą, podobnie jak w
    przypadku iPhona - to nie jest sprzęt dla każdego. Jak ktoś żyć nie
    może bez kamerki, wołarki rawów (choć tu mam podejrzenia że za jakiś
    czas coś takiego się pokaże), wsadzania sobie pendraków itp., to
    doprawdy ma multum innych opcji.

    Marudzenie o tym, jaki to iPad jest beeee, jest równie sensowne jak
    płakanie nad wadami D3x - duży, ciężki, brak SD, filmów nie kręci, nie
    ma stabilizowanej matrycy, a wogóle to za drogi. Znaczy aparat totalnie
    do dupy, tańszy 550D jest znacznie lepszy :->

    de Fresz