    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Date: Tue, 9 Feb 2010 12:50:47 +0000 (UTC)
    <hkk9ke$l09$1@news.dialog.net.pl> <hkkq06$5cl$1@news.supermedia.pl>
    <hkl0dg$ot8$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkm7mf$ei6$1@inews.gazeta.pl>
    <hkm9p5$94t$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkmbt7$8a$1@inews.gazeta.pl>
    <hkmi30$gmt$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkps26$sig$3@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <hkqb0u$k88$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <hkrhv5$4ls$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia 09.02.2010 de Fresz <d...@n...o2.pl> napisał/a:

    > O komórkach w ogólności tak mogli mówić tylko idioci. Acz w pewnym
    > konteksice, np. ceny wczesnych rozwiązań takie wypowiedzi mogły mieć
    > sens. Ale popatrzmy np. na jakże głośno reklamowane parę lat temu
    > wideorozmowy przez komórki - ile osób tak naprawdę tego potrzebuje na
    > codzień i realnie używa?

    Na co dzień nie, też nie używam wideorozmów, z resztą mam iphone więc
    nie mogę, ale to inna forma rozmowy, siedzisz we fotelu itd.

    > Widać masz tak wysublimowane potrzeby, że iPad czy inne urządzenie tego
    > typu ich nie spełnia. Na szczęście masz wybór.

    Mam, ale moja możliwość wyboru nie podnosi możliwości ipada, na które np
    w pda mogę się zgodzić, a na sprzęcie przenośnym (nie mobilnym) już nie.
    Szkoda że nawet wielu fanatykom apple to przeszkadza, może to być trudny
    produkt dla Jobsa. A skoro sam pozycjonuje ipada na rynku netbooków, to
    ma pecha.

    > Oki, niech będzie że mieści się to w multimediach, o których było
    > dalej. Samo dzielenie się fotkami poprzez pendraka z innymi to jak dla
    > mnie czysta abstrakcja. Muzyka, filmy, dokumenty - ok. Choć z moich
    > obserwacji coraz częściej wygodniejszą formą przerzucania takich
    > plików, jest wifi, ale można sobie wyobrazić sytuację, gdy jedna ze
    > stron jest nieskomputeryzowana.

    W szczególności ma tylko aparat i kartę, a ja nim trzasnąłem sobie
    kilka kadrów.

    > Co nie zmienia faktu, że 3/4 użytkowników netbooków (jak nie więcej)
    > tego nie robi. Bo wolno, bo niewygodnie na małym ekranie, bo nie są to
    > główne zajęcia dla sprzętu ultramobilnego. I znów - widać Asus, czy
    > inne MSI jest dla Ciebie lepsze.

    Kto czego nie robi? Nie dostają emaili czy ich nie otwierają? Rozumiem
    na komórce, ale na czymś z torby? Wybacz, zaryzykuję że każdy właściciel
    netbooka choć raz dostał maila z odt, avi, mp3 czy czymś takim.
    I nie dla mnie - tylko w ogóle lepszy.

    > W większości sytuacji wifi załatwi sprawę.

    Do kilku MB tak, wyżej to wyprawa na 1h ssania.

    > Szczerze mówiąc, to jakość dźwięku wydobywającego się z głośników 97%
    > laptopów jest tak mizerna, że IMHO to jeden pies, czy mono, czy stereo.

    Chyba piszesz o laptopach apple, bo ja stereo słyszę i nawet przy marnej
    jakości odbiór ze stereofonią jest lepszy - daje lepsze wrażenia słuchowe.

    > Zwłaszcza w pociągu, galerii handlowej czy jakimkolwiek miejscu
    > publicznym. Jak chce się mieć w miarę fajny dźwięk, to i tak pozostają
    > tylko słuchawki.

    W miejscach publicznych - tak, ale netbooka nie używam tylko w miejscach
    publicznych, a problemem może być choćby już odsłuch we 2 osoby.

    > Myślisz że po ethernecie, zwłaszcza 100 będzie dużo szybciej?

    A ile to netbooków ma taki kiepski ethernet? 1000 mam 'pod strzechą',
    nawet sprzęt soho jest dostępny za kilka fistaszków więcej niż setka.

    > To po co Ci HD? Znakomita większość projektorów w użyciu ma powalające
    > 1024x768, a tyle iPad spokojnie z siebie wypluwa. Już nie wspominając o
    > tym drobnym fakcie, że przytłaczająca większość rzutników nie ma
    > wejścia HDMI.

    No mój nie ma.

    > A śmiem wątpić czy jakikolwie dolnopółkowy netbook
    > wypluje z siebie rozdziałkę fullHD na zewnętrzny monitor.

    Każdy atom na i945 bez problemu - nie film, ale slajdy czy zdjęcia - owszem.

    > Support for 1024 by 768 pixels with Dock Connector to VGA Adapter; 576p
    > and 480p with Apple Component AV Cable; 576i and 480i with
    > Apple Composite AV Cable.

    Niewątpliwie wygodne są wszelkie dodatkowe kabelki.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".