  • 1. Data: 2009-03-26 16:46:56
    Temat: Lustrzanka cyfrowa
    Od: "Ryszard" <r...@w...pl>

    Witam. Jestem w tej grupie nowicjuszem, poniważ mój problem dotyczy wyboru
    lustrzanki cyfrowej dla syna. To ma być jego pierwsza lustrzanka.
    Zauważyłem, że wśród producentów oferuje się lustrzanki w mniej więcej tym
    samym przedziale cenowym. Np. Sony alfa 200 - Nikon D40 - Canon EOS1000D,
    Sony alfa 300 - Nikon D60 itd. Nie będąc specjalistą trudno mi podjąć
    dycyzję co wybrać a właściwie jakie parametry brać pod uwagę czy jaki cechy.
    Jaką markę. W mnogości podawanych parametrów nie wiem na co zwrócić uwagę.
    Za wszelkie sugestie będę zobowiązany. Pozdrawiam
    -Ryszard

  • 2. Data: 2009-03-26 17:02:17
    Temat: Re: Lustrzanka cyfrowa
    Od: "Mariano Italiano" <m...@s...gov.pl>

    Ryszard napisał(a):

    > Witam. Jestem w tej grupie nowicjuszem, poniważ mój problem dotyczy
    > wyboru lustrzanki cyfrowej dla syna. To ma być jego pierwsza
    > lustrzanka.

    A syn nie ma nic do powiedzenia? Może warto go zapytać?

    Mariano Italiano

  • 3. Data: 2009-03-26 17:09:12
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Ryszard wrote:
    > EOS1000D, Sony alfa 300 - Nikon D60 itd. Nie będąc specjalistą trudno
    > mi podjąć dycyzję co wybrać a właściwie jakie parametry brać pod uwagę
    > czy jaki cechy.

    Parametry sa bez wiekszego znaczenia - wszystkie puszki potrafia mniej
    wiecej to samo. Owszem, sa roznice - np. Olympus ma bardzo maly wizjer,
    niektore lustrzanki maja live view, ktory bywa przydatny w pewnych
    sytuacjach (robienie zdjec tuz nad ziemia albo ponad tlumem), szczegolnie,
    jesli aparat ma odchylany ekran. Niektore puszki maja wbudowana
    stabilizacje - to przydatna rzecz, co prawda stabilizacja moze byc
    wbudowana w obiektyw, ale po co placic za nia kilka razy? Najwazniejsze sa
    wlasnie obiektywy - ten z zestawu na poczatek wystarczy, choc np. obiektyw
    kitowy Sony jest stosunkowo kiepski. Pomysl, czy zamierzasz dokupic w
    przyszlosci jakies szklo (jesli nie, to po w ogole co kupowac lustro?),
    popatrz na dostepnosc i ceny (wez tez pod uwage, ze np. tanie puszki
    Nikona wymagaja duzo drozszych obiektywow z wlasnym napedem autofocusa),
    zastanow sie czy bierzesz pod uwage stare obiektywy bez autofocusa (za to
    tanie i czesto swietne optycznie), bo nie kazdy aparat dobrze z nimi
    wspolpracuje (Pentax ma tu przewage).

    k,

  • 4. Data: 2009-03-26 17:11:43
    Od: "Ryszard" <r...@w...pl>

    > A syn nie ma nic do powiedzenia? Może warto go zapytać?

    No oczywiście, że rozmawiamy o tym, czytamy ale po pierwsze primo -
    doświadczenia a więc i wnioski są podobne, po drugie primo syn mieszka w
    Irlandii , kontaktujemy sie Skypem, po trzecie to ma być prezent.
    Oczywiście czytałem także post poniżej - Cyfrówka dla amatora ale w moim
    przypadku cena odgrywa rolę. I tu wątpliwość: na ile tak naprawdę cechy
    aparatu pomiędzy Alfa 200 a 900 będą wpływały na jakość zdjęć i naukę
    fotografowania? Do tej pory używaliśmy tylko kompaktów.

  • 5. Data: 2009-03-26 17:15:52
    Od: "Ryszard" <r...@w...pl>

    KILu-u wielkie dzięki. To rzeczowe porady. Trochę się obawiałem odpowiedzi
    jak z poniższego Lustrzanka dla amatora. Jeszcze raz dziękuję. O większości
    sugestii nie miałem pojęcia.
    Pozdrawiam serdecznie

  • 6. Data: 2009-03-26 18:16:28
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Ryszard pisze:

    > (...) W mnogości podawanych parametrów nie wiem na
    > co zwrócić uwagę. Za wszelkie sugestie będę zobowiązany. Pozdrawiam

    Do uwag poprzedników dołożę swoje subiektywne odczucie.
    Lustrzanka dla mnie ma sens taki, że mogę obejrzeć
    taki obraz, jaki potem będzie na kliszy/matrycy.
    Czyli, przykładowo, ustawić ostrość na matówce.
    I ten przykład mi wystarczy, żeby przeprowadzić
    selekcję. Tanie lustrzanki mają tanie układy do
    oglądania obrazu na żywo (ale nie na LCD, tylko
    w lusterku). Obrazy te są małe i zwykle ciemne.
    Dlatego muszę wybierać spośród korpusów droższych,
    bo dopiero tam obraz jest na tyle duży, żeby widać
    było, co z tego wyniknie. A i tak w lustrzankach
    z matrycą wielkości APS obraz w wizjerze jest mniejszy
    od tego, do którego przywykłem w tradycyjnych
    lustrzankach na film. To, co widziałem w olympusach
    420 i 520, a także w Pentaksie K-M i Sony A300,
    to wyklucza je z moich zainteresowań.

    Tyle o wizjerze do nastawiania ostrości ręcznie.
    I do sprawdzania głębi ostrości. Jeżeli natomiast
    ktoś nie po to kupuje lustrzankę, to musi sobie
    zadać pytanie: Po co? Kadrowanie - można i na LCD
    sprawdzać.

    Z szacunkiem,

    Jan

  • 7. Data: 2009-03-26 18:28:43
    Od: Piotr Florczuk <o...@p...onet.pl>

    Ryszard pisze:
    > KILu-u wielkie dzięki. To rzeczowe porady. Trochę się obawiałem
    > odpowiedzi jak z poniższego Lustrzanka dla amatora. Jeszcze raz
    > dziękuję. O większości sugestii nie miałem pojęcia.
    > Pozdrawiam serdecznie

    Rzuć może okiem na takie opcje:

    Fuji FinePix s100fs
    Panasonic DMC FZ-28
    SONY DSC-H50
    Nikon Coolpix P90

    KILu ma racje jak nie wchodzisz w obiektywy to szkoda chyba faktycznie
    ładować sie w pełną lustrzankę i ograniczac sie tylko do kitowego
    obiektywu. Ja nie jestem znawcą za bardzo tematu, ale stoje przed
    poodobnym dylematem i to sa opcje jakie biore pod uwage.

    Pzdr,
    Piotr

  • 8. Data: 2009-03-26 18:35:50
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ryszard pisze:
    >

    > Tyle o wizjerze do nastawiania ostrości ręcznie.
    > I do sprawdzania głębi ostrości.

    Tu się zgadzam. Chociaż żeby ustawiać ostrość w wizjerze nie koniecznie musi
    być lustrzanka.

    > Jeżeli natomiast
    > ktoś nie po to kupuje lustrzankę, to musi sobie
    > zadać pytanie: Po co?

    Wg mnie - podstawowa sprawa - to wymienna optyka. Ale i to się zmienia - są
    już aparaty bez lustra z wymienną optyką.
    Tym niemniej do większości lustrzanek można podpiąć starsze obiektywy o
    dużej jasności. I to jest jakieś rozwiązanie przy małym budżecie. No i jeśli
    ktoś lubi eksperymenty - to możliwość podłączania różnych "wynalazków" typu
    zdjęcia z mikroskopu, z lunety, makro, itp.

    Dla mnie np. kładący jest brak autobracketingu ekspozycji (np w Nikonie
    D40/40x i D60). Wkurzający jest też w tych aparatach brak wyjścia na wężyk
    spustowy (w Olympusach wiem, że jest i autobracketing i wjście na wężyk
    spustowy), a jak to jest rozwiązane w Sony i Canonach - nie wiem.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl

  • 9. Data: 2009-03-26 18:47:04
    Od: "Dars" <d...@p...onet.pl>

    Kup NIKONA D90 bedzie zadowolony

    pzdr
    Dars

  • 10. Data: 2009-03-26 19:26:46
    Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl>

    Gdybym był twoim synem, to najbardziej zadowolony byłbym z takich aparatów:
    - Olympus E-620 lub E-30 (jak cię stać)
    - Canon 1000D lub 500D(wersja dla bogatych)
    - Panasonic G1

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Nareszcie z powrotem na thunderbirdzie, zamiast na grupach googla. :D