  • Data: 2009-07-20 13:48:47
    Temat: Re: Lustrzane Falcony - doświadczenia?
    Od: dziobu <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 7/19/2009 9:48 PM, Użytkownik Paweł W. napisał:

    > A ja się zastanawiam nad sprzętem astro. Jest to mniej wygodne. Lunety
    > nie mają przysłony, ale 1000/4,5 jest nie do pogardzenia. I to z APO i
    > za 1000zł ;) Ciekawe jakby coś takiego spisało się w starciu z
    > Falconami. Może na zimę kupię sobie taką lunetę, to pokażę efekty.

    Mam lustrzany 800/4. Pstrykne przy najbliższej okazji jakiś widok.
    Co prawda jest to Newton bez żadnych soczewek, ale co tam. Chyba że
    komuś przeszkadza tuba 80cm o średnicy 20cm i wadze ~7kg ;p

    btw - teraz bawie sie konwerterami. Wyniki są średnie, ale nie
    beznadziejne. Wychodzi lepiej niż z MTO1000:

    bez żadnej obróbki:
    http://xyzyk.pl/inne/090720_153208_raw_min.jpg
    pełna wersja (z exif):
    http://xyzyk.pl/inne/090720_153208_raw.jpg

    200mm/8 + x2 + x2 + x2
    szkło to sigma 70-300 apo dg. Na 200mm bo na 300 mydli sama w sobie.

    Troche gorzej wychodzi helios 55mm/2 z x2+x2+x2+x2+x3 ;p
    Ale to chyba dlatego że wieje wiatr i telepie mi sie statyw.

    Tu fotka kartki stojącej ~1m przed obiektywem:

    bez żadnej obróbki:
    http://xyzyk.pl/inne/090720_145708_raw_min.jpg
    i pełna z exifem:
    http://xyzyk.pl/inne/090720_145708_raw.jpg

    W sumie to fajne te konwertery tylko troche ciemne to sie robi.
    ot choćby ten helios... z 55/2 robi się 2640/90 ;p

    dziobu
    xyzyk.pl