  • 31. Data: 2011-09-12 18:37:27
    Temat: Re: Luserzy Elekrody.
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    janusz_kk1 pisze:

    > Ja myślę że to jest wina szkoły a tak dokładnie to systemu
    > nauczania. Teraz nie uczy się aby coś wiedzieli, rozumieli,
    > tylko żeby zaliczyli testy. A tak w ogóle to poziom nauczania
    > spada, idziemy w kierunku USA gdzie właściwa nauka to dopiero studia.

    I słusznie. Po co państwo ma inwestować w ludzi, którzy i tak nie
    skorzystają nigdy w życiu z podanej im wiedzy? Dzieci uczone są mnóstwa
    przedmiotów w podstawówce. Uczą się ich na zasadzie zakuć, zdać i
    zapomnieć. Po co to? Zostawić kilka niezbędnych do funkcjonowania w
    społeczeństwie - polski, wiedza o społeczeństwie, język obcy, troszkę
    matmy, fizyki, historii, geografii. Zostawić czas na rozwijanie
    samodzielne. Zdecydowana większość ludzi nic nie pamięta z lekcji
    fizyki, chemii, historii, geografii, matematyki (oprócz umiejętności w
    zakresie 4 działań), przyrody, muzyki, plastyki...
    Państwo powinno uczyć tego, co jest potrzebne państwu - język, zasady
    funkcjonowania, podstawy historii i matematyki. Reszta to wyrzucone
    pieniądze i stracony czas dzieci, które mogłyby zająć się swoim hobby i
    w późniejszym czasie doskonalić swe naturalne zdolności.
    Byłem zaskoczony w tym roku będąc w Danii - kraju, gdzie chyba ponad 90%
    społeczeństwa w sposób komunikatywny zna angielski - dzieci zaczynają
    się go uczyć dopiero od 5 klasy podstawówki. U nas mają od bodajże
    drugiej, a efekty są gorsze. Ale za to wakacje mają krótsze - w sierpniu
    do szkoły.
    Pozdrawiam - bs

  • 32. Data: 2011-09-12 19:13:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Kiedyś, z braku innych dostępnych rozwiązań, połączyłem dwa odcinki
    > koncentryka ethernetowego dwumetrowym kawałkiem przewodu od
    > lampki nocnej. Dzałało jak gdyby nigdy nic.

    Jakkolwiek uwierzę że działało, ale z pewnością na 10Mbps a nie 100Mbps.

  • 33. Data: 2011-09-12 20:20:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Jakkolwiek uwierzę że działało, ale z pewnością na 10Mbps a nie 100Mbps.

    Jasne, bo stumegabitowy ethernet w koncentryku, to miało chyba tylko
    NASA w jednym tajnym laboratorium w okolicach Chicago.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2011-09-12 21:12:47
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-09-12 20:37, bratsiostry pisze:
    >Zostawić kilka niezbędnych do funkcjonowania w
    > społeczeństwie - polski, wiedza o społeczeństwie, język obcy, troszkę
    > matmy, fizyki, historii, geografii. Zostawić czas na rozwijanie
    > samodzielne.
    Ty, no, no, a religia?
    Dzieci moje mają angielski od 1 kl i niemiecki od 4. Żal patrzeć czego i
    jak ich uczą na tych lekcjach. Niemiecki 1 godz. tygodniowo, W-F 3 a
    religii 2 godziny:)) i od 3 lat ten sam w kółko materiał, ciągle to
    samo, same dzieciaki się już śmieją...

  • 35. Data: 2011-09-12 21:53:32
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Jasne, bo stumegabitowy ethernet w koncentryku, to miało chyba tylko
    > NASA w jednym tajnym laboratorium w okolicach Chicago.

    Nie wiadomo jakie pasmo przenoszą transformatorki. Ja w każdym razie
    ustawiłbym na początku na sztywno 10M.

    MD

  • 36. Data: 2011-09-12 22:08:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Nie wiadomo jakie pasmo przenoszą transformatorki. Ja w każdym razie
    > ustawiłbym na początku na sztywno 10M.

    W karcie z koncentrykiem?!

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2011-09-13 00:21:49
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > no i okazało się że trafił na dwóch takich 'elektroników' co nic nie
    > umieli,
    > zresztą potem się okazało że reszta też nie była lepsza :) ja się
    > śmiałem, bo jako
    > amator wiedziałem więcej od nich :) Takich to 'elektroników' wyprodukowały
    > nam technika, rzecz się działa w 2004 roku.

    Przecież to standard, ucieczka przed wojskiem, u mnie w technikum na
    ściśle elektronicznym kierunku na 30 było tylko 3 kumających.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 38. Data: 2011-09-13 01:46:08
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > W karcie z koncentrykiem?!

    Wątki mi się pomieszały. Myślałem o "transformator video - odwrotnie" :)
    MD

  • 39. Data: 2011-09-13 02:42:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jasne, bo stumegabitowy ethernet w koncentryku, to miało chyba tylko
    > NASA w jednym tajnym laboratorium w okolicach Chicago.

    No nie wiem jak dawno było to Twoje "kiedyś", ale niedawno
    projektowaliśmy płytkę elektroniczną ze 100 megabitowym
    ethernetem i pociągnęliśm nieszczęśliwie zbyt długie ścieżki
    i na 100 Mbps gubiło jakieś 30-40% paczek, na 10 Mbps chodziło
    bardzo dobrze. Wyobrazam sobie że taka partyzantka mogłaby
    przejść przy 10 Mbps ale już przy 100 Mbps marnie to widzę.
    Klient może nie zauważyć jiśli mu router/switch nie wynegocjuje
    nawet tego 100 Mbps i zdegraduje transmisję na 10 Mbps...
    Dopiero transfer zmierzy lub pośledzi wypadające paczki to
    zobaczy jaka kicha się zrobiła.

  • 40. Data: 2011-09-13 05:34:11
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > Dla nas chyba w to graj. Im więcej lewych-rączek w Polsce tym częsciej
    > telefon dzwoni. Skrócenie przewodu w żyrandolu 100zł :)

    To prawda :-) Czasem szuka się pracownika i nikt nic nie umie. Jakby się w
    ogóle nie interesowali tym czego się uczyli.