  • 41. Data: 2012-04-19 09:16:26
    Temat: Re: Lupa nagłowna
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-04-2012 o 01:27:57 Padre <P...@n...net> napisał(a):

    > ja kupiłem sobie
    >> taką lampkę
    >> http://www.nowyelektronik.com.pl/searchsklep.php?mod
    e=opis&nr=56436&Lupa%20war.z%20pod%B6w.%20SJ-082%20%
    20-%3E5927%20IVOR&nadkat=&kat=NARZ%CADZIA&nazwa=Lupy

    > Ta ma soczewke 95mm, w pracy miałem lampę z soczewką ok. 15cm i ta
    > jeszcze nie była za wygodna do patrzenia obojgiem oczu. To wynika wprost
    > z podstaw optyki, oko patrzy nierównolegle do osi optycznej soczewki i
    > na dodatek drugie oko tez skosem ale z przeciwnej strony tak że obrazy z
    > obu oczu nie bardzo chcą się w mózgownicy na siebie nałożyć.
    To dziwne, bo ja ustawiam ją tak 10-15cm nad płytką i widzę dobrze
    oboma oczami :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 42. Data: 2012-04-19 18:10:37
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    sundayman wrote:
    (ciap)

    > A ktoś może używa do ręcznego montażu jakiegoś DIY "video inspection"
    > ? Da się tak pracować ręcznie - patrzę w monitor i jeeedzieeemyyyy...
    > ?

    Mam zamiar, elementy do poskładania akurat pod ręką.

    --
    Włodek

  • 43. Data: 2012-04-19 18:20:51
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zamiast zawracać sobie głowę gównem idź do normalnego okulisty i na
    > badaniu
    > powiedz że potrzebujesz okulary co będą powiększały. Dobierze Ci soczewki,
    > jak
    > masz jakieś inne wady typu astygmatyzm to skoryguje, dobierze do rozstawu
    > oczu. Stówkę za takie rowery w najtańszej oprawce zapłaciłem. Jak Ci
    > szkoda

    A mnie jędza powiedziała że tak się nie da! :(
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 44. Data: 2012-04-19 18:29:43
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A brnąc dalej w temat - wziąć "mikroskop" na USB, postawić sobie przed
    > nosem monitorek ?

    Próbowałem z kamerą przemysłową na stojaku. O ile bawiąc się optyką obraz
    można dobrać, to problem jest z wyczuciem odległości narzędzia od płytki.
    Drugim problemem jest stabilność kamery, trzęsie obrazem jak ktoś przechodzi
    w pobliżu. Oczywiście koledzy mieli wielką radochę :) Po ostatnich mękach z
    lupami chyba wrócę do testowania kamery, tylko to wyczucie odległości :(
    Wojtek

  • 45. Data: 2012-04-19 18:49:47
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    wowa <w...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A mnie jędza powiedziała że tak się nie da! :(
    > Wojtek

    Bo to nie chodzi się na rejon :-)

  • 46. Data: 2012-04-19 19:16:35
    Od: Padre <P...@n...net>

    Mam takie dorobione okulary przez optyka. Soczewki słabe a widzę w
    > nich super. W niczym nie przeszkadzają jak spojrzeć przez nie w bok albo
    > dalej.

    Mylisz pojęcia, ważna jest możliwość akomodacji oka, jeśli jest słaba to
    zakres odległości w jakich oko widzi wyraźny obraz drastycznie maleje,
    tym bardziej im jest ciemniej a źrenica większa.Młody człowiek któremu
    skorygowano wadę wzroku widzi dobrze w jednych okularach niezależnie od
    odległości, człowiek którego oczy nie ustawiają już ostrości same, w
    okularach w których widzi z bliska gorzej widzi na wyciągniecie reki a
    całkiem kiepsko na większa odległość. Inna rzecz to ostrość widzenia
    która u ludzi bywa różna, ktoś może widzieć idealnie ostro we własnym
    mniemaniu ale nie rozróżniać szczegółów które rozróżnia inny człowiek.

  • 47. Data: 2012-04-19 19:19:38
    Od: Padre <P...@n...net>

    > To dziwne, bo ja ustawiam ją tak 10-15cm nad płytką i widzę dobrze
    > oboma oczami :)

    Kwestia tolerancji oka i przyzwyczajenia no i jakości soczewki.

  • 48. Data: 2012-04-19 19:47:15
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Padre <P...@n...net> napisał(a):

> [...]
    > która u ludzi bywa różna, ktoś może widzieć idealnie ostro we własnym
    > mniemaniu ale nie rozróżniać szczegółów które rozróżnia inny człowiek.
    Weź się doucz co to jest astygmatyzm. A potem pisz czy coś mylę. U mnie
    astygmatyzm jest odpowiedzialny za to że bardzo małe elementy widzę nieostro.
    W`szkłach które to korygują widzę ostro bez względu na odległość. W normalnym
    życiu w niczym ten astygmatyzm mi nie przeszkadza. Jedynie jak mam coś do
    zrobienia blisko z małymi elementami to przeszkadza. najlepsze rozwiązanie
    jakie mogę polecić. To nie kupowanie badziewnych i niewygodnych lup na głowę.
    Tylko pójście do specjalisty żeby indywidualnie dobrał okulary powiększające.
    Poszedłem bo chciałem żeby zrobił mi powiększające. A okulista popatrzył i bez
    żadnego badania powiedział że mam astygamtyzm. A potem dobrał soczewki tak
    żebym ostro widział z bliska. Soczewki dobrał do moich oczu, mogę 10 godzin
    robić w tych okularach i nie mam żadnych dolegliwości. Śmiesznie było jak je
    założyłem pierwszy raz. O mało się nie wypierdoliłem. Wszystko dookoła było
    krzywe jak w rybim oku. Po pół godzinie mózg się nauczył i tak mu zostało.
    Teraz w okularach mam tak samo wszystko proste jak bez nich.

  • 49. Data: 2012-04-19 19:56:15
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-19 19:47, kogutek pisze:

> [...]
    > krzywe jak w rybim oku. Po pół godzinie mózg się nauczył i tak mu zostało.
    > Teraz w okularach mam tak samo wszystko proste jak bez nich.

    No ale gdy on pisze o swoich doświadczeniach to czemu zarzucasz mu, że
    nie wie co to astygmatyzm. On najprawdopodobniej nie ma astygmatyzmu a
    za to ma słabą akomodację ze względu na wiek.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 50. Data: 2012-04-19 20:03:10
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-19 18:49, kogutek pisze:
> [...]

    Jak ktoś ma dalekowzroczność (starczowzroczność) to nie ma szans za
    stówkę zrobić takich okularów. Gdy będę miał na nosie okulary +5 zeby
    dobrze widzieć małe smd w zasięgu 20 cm tonie dam rady przenieść wzrok
    na odległość 35 cm. Musiałbym zmienić okulary na inne a to zajmuje dużo
    czasu. Rozwiązaniem byłyby porządne progresy a to już z 600 pln. Lepiej
    mieć na nosie okulary do patrzenia w zasięgu 30 -60 cm a dla małych
    elementów dokładać lupę nagłowną +3 DP albo patrzyć przez dużą lupę
    stołową. dożyjesz wieku 45+ zmieni ci się perspektywa (i ostrość widzenia).

    --
    pozdrawiam
    MD