  • 31. Data: 2012-04-18 23:06:11
    Temat: Re: Lupa nagłowna
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    sundayman <s...@g...pl> napisał(a):

    > No tak, ale jeśli chodzi np. o montaż PCB, to trzeba co chwilę przenosić
    > wzrok poza pole robocze, i wtedy powiększenie będzie utrudniać.
    > Wyobrażam sobie, że te chińskie czapeczki z soczewkami mają przynajmniej
    > tą zaletę, że w razie potrzeby unosisz nieco głowę, i może patrzeć pod
    > nimi, bez powiększenia.
    > Albo jednym ruchem odchylić soczewkę.
    >
    > Ze zwykłymi okularami będzie większy problem...

    Pierdolisz głupoty. Wiesz jakie mi wyliczył okulista okulary żebym lepiej
    widział małe rzeczy. + 0,5 na jedno oko i + 0,75 na drugie. Przez astygmatyzm
    mi się rozjeżdżało. Żeby podobnie ostro widzieć w okularach z rynku
    potrzebowałem +2,5.

  • 32. Data: 2012-04-18 23:16:13
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-18 22:54, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 2012-04-18 22:50, Mario pisze:
    > [...]
    >
    > 8 dioptrii, nie 8x. Odległość jakieś 15 cm.
    >
    > P.P.

    No tak, mój błąd. Ale ja używam około 3D plus jeszcze 2D w okularach.
    Zazwyczaj do lutowania wystarcza. Do inspekcji jeszcze dokładam drugi -
    odchylany zestaw soczewek w lupie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 33. Data: 2012-04-18 23:21:23
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-18 22:54, Sundajka pisze:

> [...]
    > Wyobrażam sobie, że te chińskie czapeczki z soczewkami mają przynajmniej
    > tą zaletę, że w razie potrzeby unosisz nieco głowę, i może patrzeć pod

    No właśnie, uchylam i patrzę przez zwykłe okulary, które mam cały czas
    na nosie. Bez nich nie zobaczę nic na odległości mniejszej niż 80 cm. No
    dobra, przesadziłem. Kubek z kawą zobaczę :)

    > Ze zwykłymi okularami będzie większy problem...
    >
    > A brnąc dalej w temat - wziąć "mikroskop" na USB, postawić sobie przed
    > nosem monitorek ?
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=mOOEGF7qvB4
    >
    > Ktoś kombinował coś takiego ?

    Mikroskopy na usb mają bardzo małą odległość ostrzenia. Trzeba by
    przerobić optykę. Coś kiedyś próbowałem manipulować patrząc na monitor
    ale mi nie szło. Wymagało by trochę treningu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 34. Data: 2012-04-18 23:31:39
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Mikroskopy na usb mają bardzo małą odległość ostrzenia. Trzeba by
    > przerobić optykę. Coś kiedyś próbowałem manipulować patrząc na monitor
    > ale mi nie szło. Wymagało by trochę treningu.

    Hmm. Widziałem kiedyś w jednej firmie, na szkoleniu, taki fajny system
    do inspekcji PCB. Duże pole, kamera dość wysoko, więc nie zawadza.
    Głębia ostrości bardzo duża, czyli praktycznie ostrość raz ustawiona po
    zmianie powiększenia, super rzecz.

    Ale też i super cena. To było w firmie COMM-TEC w Uhingen, ale nie mogę
    teraz tego znaleźć... W każdym razie parę tys EUR to było.

    O ile całość dałoby się zrobić, to jakoś trudno mi sobie wyobrazić pracę
    z patrzeniem w monitor. No ale przecież tak się robi, może kwestia
    przyzwyczajenia.

  • 35. Data: 2012-04-18 23:48:31
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-18 23:06, kogutek pisze:

> [...]
    > widział małe rzeczy. + 0,5 na jedno oko i + 0,75 na drugie. Przez astygmatyzm
    > mi się rozjeżdżało. Żeby podobnie ostro widzieć w okularach z rynku

    Po co ta ekspresja :) Ma rację. Ja mam okulary +1,2/+2 do czytania i
    patrzenia na monitor (zasięg 25 do 60 cm). Ja dołożę dodatkowe 3
    Dioptrie w postaci lupki - żeby widzieć (powiększyć) małe elementy, to
    widzę dobrze na odległość 15-20 cm. A 30 cm już jest nieostre i już
    pincetą nie złapię rezystorka jeśli sobie nie podniosę tej lupki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 36. Data: 2012-04-19 01:07:52
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Wyobrażam sobie, że te chińskie czapeczki z soczewkami mają przynajmniej
    > tą zaletę, że w razie potrzeby unosisz nieco głowę, i może patrzeć pod
    > nimi, bez powiększenia.

    Raczej się nie da, szkła są wysokie a żeby było dobrze widać trzeba
    patrzeć przez środek, za to okulary do czytania z biedronki bywają
    bardzo niskie, z 15-18mm, bez problemu można patrzeć nad nimi jak się je
    zsunie z nosa o centymetr, wydaje mi się że widziałem +4.

  • 37. Data: 2012-04-19 01:27:57
    Od: Padre <P...@n...net>

    ja kupiłem sobie
    > taką lampkę
    > http://www.nowyelektronik.com.pl/searchsklep.php?mod
    e=opis&nr=56436&Lupa%20war.z%20pod%B6w.%20SJ-082%20%
    20-%3E5927%20IVOR&nadkat=&kat=NARZ%CADZIA&nazwa=Lupy

    > któa ma całkiem niezłą soczewkę a że jest duża to i pole widzenia spore,
    > dzieki pantografowi

    Ta ma soczewke 95mm, w pracy miałem lampę z soczewką ok. 15cm i ta
    jeszcze nie była za wygodna do patrzenia obojgiem oczu. To wynika wprost
    z podstaw optyki, oko patrzy nierównolegle do osi optycznej soczewki i
    na dodatek drugie oko tez skosem ale z przeciwnej strony tak że obrazy z
    obu oczu nie bardzo chcą się w mózgownicy na siebie nałożyć.

  • 38. Data: 2012-04-19 01:28:57
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Padre <P...@n...net> napisał(a):

> [...]
    > bardzo niskie, z 15-18mm, bez problemu można patrzeć nad nimi jak się je
    > zsunie z nosa o centymetr, wydaje mi się że widziałem +4.
    Problemem nie jest to że coś jest małe. Problemem że jest nie ostre. Można
    powiększyć silnymi szkłami ale jak ktoś ma astygmatyzm ( jak się ma
    zmarszczkę-ki pomiędzy brwiami to astygmatyzm pewny) to wystarczy wyostrzyć
    szkłami. Mam takie dorobione okulary przez optyka. Soczewki słabe a widzę w
    nich super. W niczym nie przeszkadzają jak spojrzeć przez nie w bok albo
    dalej. Do jakiegoś super precyzyjnego trasowania mam z rynku silniejsze żeby
    powiększały. Tanie lekkie wygodne. Żadna lupa do nich się nie umywa bo patrzy
    się obydwoma oczami.

  • 39. Data: 2012-04-19 07:41:12
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > Kupiłeś od ruskich? Jeśli tak, to jakie wrażenia?
    > K.

    Kolega to ma, pracuje w nich od ponad 20 lat, już trochę sztukowane ale
    optyka dalej budzi respekt, niestety kolega wyemigrował do USA ( tam dalej
    ich używa ) jeśli do złapię telefonicznie to moge dokładnie sprawdzić typ.
    Piotr

  • 40. Data: 2012-04-19 08:23:12
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-04-19 07:41, PP pisze:

> [...]
    > optyka dalej budzi respekt, niestety kolega wyemigrował do USA ( tam
    > dalej ich używa ) jeśli do złapię telefonicznie to moge dokładnie

    Wypytaj go o szczegóły, nazwę typu, producenta, co można regulować,
    cena już pewnie nieaktualna, może uda Ci się zdobyć fotki.
    Pozdrawiam,
    K.