  • Data: 2012-04-19 19:47:15
    Temat: Re: Lupa nagłowna
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Padre <P...@n...net> napisał(a):

    > Mam takie dorobione okulary przez optyka. Soczewki słabe a widzę w
    >
    > Mylisz pojęcia, ważna jest możliwość akomodacji oka, jeśli jest słaba to
    > zakres odległości w jakich oko widzi wyraźny obraz drastycznie maleje,
    > tym bardziej im jest ciemniej a źrenica większa.Młody człowiek któremu
    > skorygowano wadę wzroku widzi dobrze w jednych okularach niezależnie od
    > odległości, człowiek którego oczy nie ustawiają już ostrości same, w
    > okularach w których widzi z bliska gorzej widzi na wyciągniecie reki a
    > całkiem kiepsko na większa odległość. Inna rzecz to ostrość widzenia
> [...]
    Weź się doucz co to jest astygmatyzm. A potem pisz czy coś mylę. U mnie
    astygmatyzm jest odpowiedzialny za to że bardzo małe elementy widzę nieostro.
    W`szkłach które to korygują widzę ostro bez względu na odległość. W normalnym
    życiu w niczym ten astygmatyzm mi nie przeszkadza. Jedynie jak mam coś do
    zrobienia blisko z małymi elementami to przeszkadza. najlepsze rozwiązanie
    jakie mogę polecić. To nie kupowanie badziewnych i niewygodnych lup na głowę.
    Tylko pójście do specjalisty żeby indywidualnie dobrał okulary powiększające.
    Poszedłem bo chciałem żeby zrobił mi powiększające. A okulista popatrzył i bez
    żadnego badania powiedział że mam astygamtyzm. A potem dobrał soczewki tak
    żebym ostro widział z bliska. Soczewki dobrał do moich oczu, mogę 10 godzin
    robić w tych okularach i nie mam żadnych dolegliwości. Śmiesznie było jak je
    założyłem pierwszy raz. O mało się nie wypierdoliłem. Wszystko dookoła było
    krzywe jak w rybim oku. Po pół godzinie mózg się nauczył i tak mu zostało.
    Teraz w okularach mam tak samo wszystko proste jak bez nich.