  • 11. Data: 2009-02-13 15:41:45
    Temat: Re: Lumix LX3
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    zibis wrote:
    > ja też zastanawiam sie nad kupnem LX3.
    > czy mógłbyś sprecyzować z jakiego powodu FX150 jest lepszym wyborem?

    Wszystko zalezy od tego, czego potrzebujesz. FX150 ma mimo wszystko
    bardziej uzyteczny zakres ogniskowych, wydaje mi sie tez, ze jego obiektyw
    lepiej rysuje. Jest tez tanszy i mniejszy, byc moze szybszy (nie
    porownywalem, ale w przypadku LX3 szybkosc niczym nie zachwyca), rowniez
    ma tryby A, S, M i robi zdjecia w RAW. Ma za to ciemniejszy obiektyw.
    Dopoki na allegro pojawialy sie tanie egzemplarze z UK, FX150 mozna bylo
    smialo rozwazac jako alternatywe dla G10. 1200 to juz jednak sporo.

    k,

  • 12. Data: 2009-02-16 07:49:32
    Od: Marx <M...@n...com>

    Lukasz Kozicki pisze:
    > - będą w kolejnych 10 modelach aparatów wprowadzać po jednej-dwie
    > użyteczne cechy tego aparatu...

    rozwoj nie tak postepuje
    robi sie kolko
    w nowym modelu zabiera sie jakies cechy, a jakies dodaje. I tak w kolko.

    10 Dodajemy RAW. Kasujemy stopke na lampe
    20 Dodajemy szeroki kat ale zabieramy RAW
    30 Dodajemy stopke na lampe ale zabieramy szeroki kat (reklamujemy
    "wiekszy zoom")
    40 GOTO 10

    Przykladem seria G Canona.
    Marx

  • 13. Data: 2009-04-20 15:34:16
    Od: zibis <z...@W...pl>

> [...]
    > Dopoki na allegro pojawialy sie tanie egzemplarze z UK, FX150 mozna bylo
    > smialo rozwazac jako alternatywe dla G10. 1200 to juz jednak sporo.

    prawdę mówiąc, to teraz nie bardzo wiem co sądzić...
    coś namieszałeś :-)
    FX150 nie ma trybów A, S, M..
    one z kolei posiada FX550, więc może to o ten aparat Ci chodzi?
    ale w nim z kolei brak RAW, ma mniejszą(fizycznie) matryce, za to
    bardziej użyteczny zoom niż FX150 [25-125mm vs 28-100mm]

    --
    zibis

  • 14. Data: 2009-04-20 15:39:37
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    zibis wrote:
    > prawdę mówiąc, to teraz nie bardzo wiem co sądzić...
    > coś namieszałeś :-)
    > FX150 nie ma trybów A, S, M..

    Faktycznie, moje niedopatrzenie - w FX150 nie masz A i S, masz za to pelen
    manual (M).

    k,

  • 15. Data: 2009-04-22 21:29:55
    Od: zibis <z...@W...pl>

    W dniu 20/04/2009 17:39, KILu pisze:

    > Faktycznie, moje niedopatrzenie - w FX150 nie masz A i S, masz za to pelen
    > manual (M).

    hmmm.. czy taki pełen..
    nie chcę sie spierać, bo go na oczy nie widziałem, więc może i ma..
    ale w jednym z testów znalazłem takie stwierdzenie odnośnie trybów
    fotografowania:
    naświetlania) <<

    i ponawiam moje pytanie: dlaczego miałby być lepszym wyborem od FX550?

  • 16. Data: 2009-04-23 17:08:15
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    zibis wrote:
    > nie chcę sie spierać, bo go na oczy nie widziałem, więc może i ma..
    > ale w jednym z testów znalazłem takie stwierdzenie odnośnie trybów
    > fotografowania:
    > naświetlania) <<

    Uwierz wiec, ze daje on pelna kontrole nad czasem otwarcia migawki i
    (pseudo-)przyslona.

    > i ponawiam moje pytanie: dlaczego miałby być lepszym wyborem od FX550?

    Niczego takiego w tym watku nie pisalem. :) Uznalem go za interesujaca
    alternatywe dla LX3 z uwagi na mimo wszystko bardziej uniwersalny zakres
    ogniskowych.

    k,

  • 17. Data: 2009-04-23 21:33:59
    Od: zibis <z...@W...pl>

    > Niczego takiego w tym watku nie pisalem. :) Uznalem go za interesujaca
    > alternatywe dla LX3 z uwagi na mimo wszystko bardziej uniwersalny zakres
    > ogniskowych.

    no dobrze, tak właśnie uznałeś.. wcale tego nie neguje..
    a ja w związku z tym zapytałem dlaczego akurat 150, a nie 550..
    bo mi właśnie 550 wydaje się bardziej interesującą alternatywą dla LX3
    niż 150 :)

  • 18. Data: 2009-04-26 17:45:19
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    zibis wrote:
> [...]
    > a ja w związku z tym zapytałem dlaczego akurat 150, a nie 550..
    > bo mi właśnie 550 wydaje się bardziej interesującą alternatywą dla LX3

    Jako alternatywa dla LX3 faktycznie wydaje sie ciekawszy. Wiekszy zakres
    ogniskowych, to samo rozbudowane menu. Tylko RAW-ow brakuje (choc nie
    wiem, jak dziala RAW w FX150 czy LX3). Zawsze musza cos wyciac. ;P

    k,

  • 19. Data: 2009-04-30 10:01:48
    Od: TomekM <t...@g...com>

    Mam LX3 i FX150. Nie zdecydowałem jeszcze, czy sprzedać FX150.
    FX150 ma manual, ale wygląda on tak
    ustawiamy ręcznie przesłonę i ręcznie czas naświetlania,
    aparat tylko pokazuje czy to jest dobra kombinacja.
    Przysłona ma zaledwie dwie wartości do 2.8 i 9 w położeniu wide.
    Ogólnie to jest bardzo mało użyteczne.
    W LX3 jest oczywiście zrobione to zupełnie inaczej.
    Ekran w LX jest wyraźnie większy i ma proporcje 3:2,
    mi pasuje taki format. Kolory ekranu też są nieco lepsze.
    Jakość fotek w dobrych warunkach jest bardzo zbliżona,
    trzeba się mocno wpatrywać, żeby dostrzec różnicę
    (LX3 ma nieco mniejsze szumy w ciemnych partiach zdjęć).
    Różnicy w ilości szczegółów się nie dopatrzyłem.
    Oba obiektywy mają stosunkowo dobrą jakość,
    nieostrość w rogach jest niewielka
    A 24mm LX3 dla mnie to fajna sprawa, tak samo bardzo jasny obiektyw
    f2.0-2.8,
    W ciemnych warunkach FX150 musi użyć o oczko wyższej czułości.
    FX150 ma wprawdzie większy zoom, ale w praktyce daje to bardzo
    niewiele,
    po prostu w małych kompaktach przy maksymalnym zoomie zawsze ciut
    spada nieco rozdzielczość.
    LX3 ma niestety zakładany ręcznie dekielek na obiektyw .
    Tak ogólnie to FX150 to kieszonkowy aparat z dobrą automatyką (te
    tryby manualne są na wyrost),
    jak ktoś chce "pokombinować" przy robieniu zdjęć to LX3 jest 2x
    lepsza.
    FX150 za to mieści się do kieszeni koszuli, LX3 jest niewielka, ale
    jednak wyraźnie większa.

  • 20. Data: 2009-05-08 00:23:51
    Od: zibis <z...@W...pl>

> [...]
    > aparat tylko pokazuje czy to jest dobra kombinacja.
    > Przysłona ma zaledwie dwie wartości do 2.8 i 9 w położeniu wide.

    czy zatem można się spodziewać, że FX550 byłby lepszym wyborem niż FX150?

    > Ekran w LX jest wyraźnie większy i ma proporcje 3:2,

    jak w takim razie pokazywane są ujęcia gdy fotografuje w trybie 16:9?