  • Data: 2016-03-23 17:45:03
    Temat: Re: Lokalizacja przez GSM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,

    >Znaczy jak?

    >Nie.

    >Ano.

    Byc moze.
    Z drugiej strony - jak nie ma rozmowy, to telefon tylko z rzadka cos
    transmituje, wiec jak ustalic TA ?

    Moze i to "rzadko" wystarczy ...

    >Bo nie ma potrzeby. Dane o lokalizacji są obrabiane przez serwer a
    >nie
    >przeglądarkę.

    Ale jakie dane ?
    Zrozum sytuacje - stary telefon, SE K550, zaden tam smartfon, ale
    jednak "z Java" (J2ME).
    Instaluje program od googla - i on ustala pozycje.
    Wyslac do serwera mogl tylko to, co jest udostepnione Javie - a w MIDP
    2.0 wiele tego nie bylo. Listy BTS i ich TA na moj gust nie bylo.

    Byc moze telefon to robil za pomoca JSR179, producent implementujac
    funkcje udostepnil potrzebne dane, przeslal na serwer, odebral
    odpowiedz, wystawil pozycje aplikacji.
    Ale ... dzialalo bez polaczenia internetowego. Hm, a moze nie ...
    wszak zeby google pokazal mapy, to trzeba miec polaczenie.

    Wyglada mi na to, ze to jednak operator wyznaczal i udostepnial
    pozycje.

    A wtedy dziwi mnie, ze tak latwo zrezygnowal z naleznych oplat :-)

    J.