  • 21. Data: 2013-07-14 09:25:22
    Temat: Re: Lodówka turystyczna - na ile starczy akumulatora?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-14 00:58, RadoslawF pisze:

    > Doświadczony użytkownik po wskazaniach amperomierza wiedział kiedy
    > akumulator jest do wymiany.
    Dzięki za wsparcie.
    Teraz sporo ludzi kupi sobie sobie prosty multimetr cyfrowy, a o
    pomiarach nie ma bladego pojęcia. Znam gościa, który odczytał na
    gniazdku sieciowym 220 V 16 A i najpierw zmierzył napięcie, a potem
    przełączył miernik na "A" i dziwił się, że wywaliło bezpieczniki.
    Jacek

  • 22. Data: 2013-07-14 10:17:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-14, Jacek <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > gniazdku sieciowym 220 V 16 A i najpierw zmierzył napięcie, a potem
    > przełączył miernik na "A" i dziwił się, że wywaliło bezpieczniki.

    Szkoda ze to na gniazdku a nie na akumulatorze :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 23. Data: 2013-07-14 13:22:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Jul 2013 00:58:35 +0200, RadoslawF napisał(a):
    > Doświadczony użytkownik po wskazaniach amperomierza wiedział kiedy
    > akumulator jest do wymiany.

    Watpie. Nowy czy zuzyty - zachowanie takie samo.
    Jedynie kierowca patrzac na amperomierz mogl wiedziec ze ladowanie
    prawidlowe i akumulator powinien jeszcze dlugo posluzyc.

    > Zaczniesz poprawnie cytować i zawijać wiersze jak biały człowiek ?

    Nie zacznie, zreszta coraz wiecej z googla korzysta, czas sie
    przyzwyczaic :-(

    J.

  • 24. Data: 2013-07-14 13:30:16
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 lipca 2013 00:58:35 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
    >
    > akumulator jest do wymiany.
    >

    > Zaczniesz poprawnie cytować i zawijać wiersze jak biały człowiek ?

    Zmień czytnik to nie będziesz miał problemów z czytaniem. Jest XXI wiek i czytniki
    też się zmieniły. Poza tym nie wszyscy jak 15 lat temu używają komputerów do
    przeglądania grup. Teraz 80 znaków w linii to norma a czytniki ( te współczesne) same
    radzą sobie z cytatami. Dla Twojej przyjemności nie będę cofał się do średniowiecza.
    A co do amperomierza. Jak Ci się wydaje co użytkownik mógł wywnioskować po
    wskazaniach amperomierza? Tylko tyle że po odpaleniu ładowanie szło na maksa a potem
    prąd spadał i oscylował w okolicach zera. I nie wiadomo było czy wskazówka kiwa się
    bo dziury w drodze czy z jakiegoś innego powodu. Warszawianka, Żuk, Syrena, Wołga
    miały amperomierze. Żadnych informacji o stanie akumulatora nie można było brać ze
    wskazań amperomierza. A już na pewno że akumulator jest do wymiany. Internet to
    ostatni bastion demokracji i masz prawo udowadniać każdą bzdurę. Próbuj.

  • 25. Data: 2013-07-14 13:47:30
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 lipca 2013 13:22:33 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > prawidlowe i akumulator powinien jeszcze dlugo posluzyc.

    > Nie zacznie, zreszta coraz wiecej z googla korzysta, czas sie

    Nic kierowca nie mógł wiedzieć bo skala była krótka do tego od zera w obie strony.
    Warszawianka miała +- 30A z działką 15A i to wszystko na dwóch centymetrach.
    http://www.google.pl/imgres?client=firefox-a&sa=X&rl
    s=org.mozilla:pl:official&biw=1024&bih=660&tbm=isch&
    tbnid=QQqKmfBoxWD_mM:&imgrefurl=http://allegro.pl/ws
    kaznik-ladowania-pradnicy-fso-warszawa-m20-223-i2992
    034069.html&docid=qgc4lBIGch_ziM&itg=1&imgurl=http:/
    /img12.allegroimg.pl/photos/400x300/29/92/03/40/2992
    034069&w=400&h=300&ei=SY7iUcS-O4WUtAaJwYHADw&zoom=1&
    ved=1t:3588,r:0,s:0,i:81&iact=rc&page=1&tbnh=158&tbn
    w=218&start=0&ndsp=14&tx=113&ty=51. Nic kierowca nie mógł wiedzieć ze wskazań takiego
    wskaźnika. Poza tym od zawsze w samochodach były regulatory napięcia utrzymujące, a
    przynajmniej starające się utrzymać napięcie na poziomie 14-15V. Takie rozwiązanie
    wyklucza możliwość oceniania w sprawnym samochodzie czegokolwiek poza tym że
    wskazówka buja się w okolicach zera.

  • 26. Data: 2013-07-14 14:15:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wiedzial, bo jak wskazowka przestawala byc w okolicach zera, to znak
    ze trzeba do elektryka jechac. np na regulacje regulatora.

    P.S. Ale niepotrzebne cytaty to moglbys usuwac.
    Dobrze ze google choc toppostingu nie robi.

  • 27. Data: 2013-07-14 14:33:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-14 13:30, Użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    ostatni bastion demokracji i masz prawo udowadniać każdą bzdurę. Próbuj.

    Sugeruje żebyś ty zmienił.
    I przestań pisać bajki o 80 znakach, ty nie używasz znaków końca linii
    nawet po 80 znakach co daje linijkę długości całego tekstu.

    Inteligentny użytkownik pojazdu po czasie w jakim wskaźnik wrócił
    w okolicę zera wnioskował o sprawności akumulatora, stary i zużyty
    akumulator będzie przyjmował prąd ładowania cały czas.
    No ale do tego tak samo jak do poprawnego napisania posta
    potrzebna jest wiedza której najwyraźniej nie posiadasz.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2013-07-14 15:22:47
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 lipca 2013 14:33:17 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
    >
    > No ale do tego tak samo jak do poprawnego napisania posta
    >
    > potrzebna jest wiedza której najwyraźniej nie posiadasz.

    Nieprawda. Takie wskazanie będzie jedynie w przypadku zwarcia w akumulatorze lub
    uszkodzenia regulatora napięcia. Do 15V z ogonkiem w instalacji po osiągnięciu
    takiego napięcia ładowanie spada praktycznie do zera. Nie przypadkowo w samochodzie
    napięcie w czasie pracy silnika jest ustawione na nie więcej niż 15V i nie mniej niż
    ok 14V. Dlaczego tak jest musisz sobie poszukać. Jak sam znajdziesz to dłużej
    będziesz pamiętał. Przejdź na cywilizowany czytnik to nie będzie Ci rozciągał
    linijek. Też miałem taki problem z czytaniem. Przeszedłem na inny czytnik i jak ręką
    odjął. Chociaż masz nie dzisiejszy czytnik to najgorszy nie jest. Przynajmniej nie
    krzaczy.

  • 29. Data: 2013-07-14 17:39:45
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 14 Jul 2013 04:47:30 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:

> [...]
    wyklucza możliwość oceniania w sprawnym samochodzie czegokolwiek poza tym że

    Po prawej stronie klawiatury masz taki klawisz z napisem "enter".
    Latwo go znalezc bo na ogol jest wiekszy od pozostalych. Ten kalwisz
    tzreba naciskac od czasu do czasu. Wiem ze poczatkujacy uzytkownik
    komputera ma z tym klopoty, ale nie matrw sie. Startaj sie, a po
    pewnych ilosciach cwiczen opanujesz te sztuka.

    Zas jak idzie o amperomierz - on sluzyl glownie do tego zeby bylo
    widac czy pradnica laduje. W owych samochodach nie bylo alternatorow,
    a pradnice pradu stalego ze szczotkami i komutatorem, i te szczotki
    mialy zwyczaj sie zanieczyszczac lub zawieszac. Wiec pradnica krecila
    sie, ale akumulator sie nie ladowal.

    Byly rozniez dosyc przymitywne elektromechaniczne regulatory napiecia
    i pradu ladowania.Wykonane na przekaznikach. W nich czesto nadpalaly
    sie styki i w takiej sytuacji tez pradnica nie ladowala.

    Takie przypadki zdarzaly sie czesto dosyc

    W nowych samochodach jest taka lampka ktora podswietla obrazek
    akumulatora. Widac jak sie przekreci kluczyk ale jeszcze nie zapali
    silnika. Przeznaczenie tej lamki jest mniej wiecej taki jak owego
    amperomierza.

    A.L.

  • 30. Data: 2013-07-14 17:43:57
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 14 Jul 2013 06:22:47 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:

> [...]
    odjął. Chociaż masz nie dzisiejszy czytnik to najgorszy nie jest. Przynajmniej nie

    Czytam mniej wiecej 20 grup, z czego wiekszosc pl. jestes JEDYNYM
    osobnikiem ktorego posty wygladaja tak jak wyglaaja. Wiec to chyba
    twoj problem a nie innych

    Po za tym, mam pytanie: dlaczego przy 14V prad ladowania sppada do
    zera? Czy wynika to z Prawa Ohma? Czy czegos innego?

    A.L.