    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 14 Jul 2013 06:22:47 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Lodówka turystyczna - na ile starczy akumulatora?
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 lipca 2013 14:33:17 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:
> [...]
    czytniki też się zmieniły. Poza tym nie wszyscy jak 15 lat temu używają komputerów do
    przeglądania grup. Teraz 80 znaków w linii to norma a czytniki ( te współczesne) same
    radzą sobie z cytatami. Dla Twojej przyjemności nie będę cofał się do średniowiecza.
    A co do amperomierza. Jak Ci się wydaje co użytkownik mógł wywnioskować po
    wskazaniach amperomierza? Tylko tyle że po odpaleniu ładowanie szło na maksa a potem
    prąd spadał i oscylował w okolicach zera. I nie wiadomo było czy wskazówka kiwa się
    bo dziury w drodze czy z jakiegoś innego powodu. Warszawianka, Żuk, Syrena, Wołga
    miały amperomierze. Żadnych informacji o stanie akumulatora nie można było brać ze
    wskazań amperomierza. A już na pewno że akumulator jest do wymiany. Internet to
    ostatni bastion demokracji i masz prawo udowadniać każdą bzdurę. Próbuj.

    > Sugeruje żebyś ty zmienił.
    >
    > I przestań pisać bajki o 80 znakach, ty nie używasz znaków końca linii
    >
    > nawet po 80 znakach co daje linijkę długości całego tekstu.
    >

    > Inteligentny użytkownik pojazdu po czasie w jakim wskaźnik wrócił
    >
    > w okolicę zera wnioskował o sprawności akumulatora, stary i zużyty
    >
    > akumulator będzie przyjmował prąd ładowania cały czas.
    >
    > No ale do tego tak samo jak do poprawnego napisania posta
    >
    > potrzebna jest wiedza której najwyraźniej nie posiadasz.
    >

    > Pozdrawiam

    Nieprawda. Takie wskazanie będzie jedynie w przypadku zwarcia w akumulatorze lub
    uszkodzenia regulatora napięcia. Do 15V z ogonkiem w instalacji po osiągnięciu
    takiego napięcia ładowanie spada praktycznie do zera. Nie przypadkowo w samochodzie
    napięcie w czasie pracy silnika jest ustawione na nie więcej niż 15V i nie mniej niż
    ok 14V. Dlaczego tak jest musisz sobie poszukać. Jak sam znajdziesz to dłużej
    będziesz pamiętał. Przejdź na cywilizowany czytnik to nie będzie Ci rozciągał
    linijek. Też miałem taki problem z czytaniem. Przeszedłem na inny czytnik i jak ręką
    odjął. Chociaż masz nie dzisiejszy czytnik to najgorszy nie jest. Przynajmniej nie
    krzaczy.