  • 71. Data: 2013-12-26 13:48:41
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: tá´Ź

    Jacek wrote:

    > Mniej więcej takie jak kanciak 125p ;-) Jacek

    Chyba raczej gorsze, bo był cięższy. Hamował też gorzej.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 72. Data: 2013-12-26 13:49:22
    Od: tá´Ź

    MadMan wrote:

    > No cóż, zatem ten polonez nie był do końca sprawny...

    Był absolutnie sprawny i miał 2 lata. To był 1.5 SLE, rocznik 1989.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 73. Data: 2013-12-26 13:49:35
    Od: tá´Ź

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Raczej mocno niesprawny.

    ...jest Twój muzg.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 74. Data: 2013-12-26 14:00:29
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 26 Dec 2013 12:49:22 GMT, tᴏ napisał(a):

    > Był absolutnie sprawny i miał 2 lata. To był 1.5 SLE, rocznik 1989.

    No patrz, 1.5 GLE (czyli praktycznie to samo co SLE, tylko ma nieco
    gorsze osiągi) mający 21 lat bez problemu jechał 140, oczywiście po
    odpowiednim czasie zużytym na rozpędzenie się. Tak jak pisałem, 3 osoby
    + reszta auta bagażu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 75. Data: 2013-12-26 14:07:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-12-25 23:30, t? wrote:
    > Mówisz o reakcji na gaz w Lodgy 84 KM? Czy Ty aby nie trollujesz?

    Mówie o *reakcji* a nie o przyspieszeniu. W SC nacisnięcie pedału gazu
    daje natychmiastowy efekt w postaci ciągu silnika, opóźnienie jest na
    oko poniżej 100ms bo go nie wyczuwam. W moim turbodieslu nacisnięcie
    pedału gazu dalej około 0.5sek do 1 sek opóźnienia. I nie jest to
    turbodziura, tylko podejrzewam albo elektronikę/czujniki albo
    bezwładność samego silnika bo spory. Cieżko mi wyjaśnić na czym polega
    to uczucie, ale przypusczam że najlepiej bym się czuł z silnikiem
    elektrycznym, tam reakcja na pedał powinna być milisekundowa.

    To że takie maleństwo nie ma mocy to jest oczywiste.

    Nie, nie troluje.

  • 76. Data: 2013-12-26 14:12:14
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-12-26 13:49, t? pisze:

    > Był absolutnie sprawny i miał 2 lata. To był 1.5 SLE, rocznik 1989.

    idiocie nie wytłumaczysz, szkoda czasu.

  • 77. Data: 2013-12-26 14:46:22
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 25.12.2013 22:09, z pisze:

    > Dlaczego zakładasz że okres rozliczeniowy ma się skończyć na 3 latach?
    nie zakończy się. ale skoro 3 lata jazdy kosztuje 30 tyś, to biorąc pod
    uwagę kalkulator - możesz kupić tańsze auto, na którym stracisz mniej
    niż 30 tyś. można też korzystać z taksówki - 10 tyś na taryfę rocznie -
    też nie mały pieniądz. Sęk w tym że _nowe_ auto kupuje się nie po to aby
    było taniej!
    > Napisz co się opłaci kupić na 10 lat jazdy?
    10 lat, to niestety bardzo długi okres. sądzę że po 5 latach jazdy, stan
    auta w momencie zakupu niema juz wpływu.
    Cokolwiek kupisz w dobrym stanie, co oczywiście nie jest bublem już w
    fabryce (ponoć laguna 2 to królowa lawet) następnie wyremontujesz,
    będzie jeździć. Warto kupić lekkiego rozbitka na firmę, zero vat, a
    potem wyremontować, bo tu już masz pełne odliczenie 23% Vatu.

    ToMasz

  • 78. Data: 2013-12-26 15:08:58
    Od: tá´Ź

    ToMasz wrote:

    > Sęk w tym że _nowe_ auto kupuje się nie po to aby było taniej!

    Fakt, nowego Mercedesa kupuje się dla prestiżu, ale po co się kupuje coś
    takiego jak nowa Dacia Lodgy? Nie mam pojęcia.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 79. Data: 2013-12-26 15:12:52
    Od: tá´Ź

    MadMan wrote:

    > No patrz, 1.5 GLE (czyli praktycznie to samo co SLE, tylko ma nieco
    > gorsze osiągi) mający 21 lat bez problemu jechał 140, oczywiście po
    > odpowiednim czasie zużytym na rozpędzenie się.

    GLE to zdaje się Caro, niby dlaczego miał lepsze osiągi niż przejściówka?

    > Tak jak pisałem, 3 osoby
    > + reszta auta bagażu.

    3 to nie 5 i to w śródziemnomorskim upale. Poza tym to nie były testy
    prędkości maksymalnej, bo tylko idiota by takie przeprowadzał w aucie
    przeładowanym rodziną i bagażem.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 80. Data: 2013-12-26 15:23:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 24 Dec 2013 13:42:35 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Pytania:
    > a) To chyba 8 zaworów. Czy prawidłowo zakladam że bedzie on tańszy w
    > naprawach po gwarancji?

    Owszem to silnik z dwoma zaworami na cylinder.
    Ale ilość zaworów w zasadzie nie ma wpływu na ceny napraw.
    Jedynie grube naprawy (np. po urwaniu paska rozrządu) mogą być o te kilka
    zaworów tańsze, ale w zasadzie to nieistotne.

    > b) Ma ktoś? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle się toczy z tym silnikiem? Ma się
    > tylko przemieścić z prędkością autostradową z A do B. Z klimą.

    14.5s do setki, plus każda dodatkowa osoba to będzie dodatkowe pół sekundy
    więcej.

    > c) Czy ten silnik jest konstrukcja znaną mechanikom, czy to bardziej
    > wynalazek? Potrzebuje coś przy czym podłubie mi byle Kaziu w garazu.

    Ale co ma w tym dłubać?
    Pasek alternatora wymienić, gaz zakładać, turbinę czy co?

    W obecnych silnikach bieżące naprawy są proste tak długo, jak elektronika
    nie dostanie wilgoci i nie zaczną się "nieogarnione jazdy" - jak to jest w
    tym modelu to nie mam pojęcia.