  • 31. Data: 2012-04-30 02:28:17
    Temat: Re: Linux compiz grafika
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.04.2012 00:07, Przemysław Ryk pisze:
    > Nie o to tutaj chodzi. Chodzi o to, że jeżeli mamy do czynienia z kontaktem
    > obywatel-urząd,

    Ale nie o tym mowa w przypadku przedszkola.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 32. Data: 2012-04-30 08:38:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 00:07:27 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Ale
    > IMVHO nie może być tak, że w celu komunikacji elektronicznej z urzędem de
    > facto musisz się zaopatrzyć w dany system i dany pakiet oprogramowania.

    I pod tym się podpisuję czterema kończynami. (No, chyba że urząd dostarczy
    darmo oprogramowanie).
    --
    Jacek

  • 33. Data: 2012-04-30 08:40:01
    Temat: Re: [OT] Linux compiz grafika
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemysław Ryk" napisał:

    > Rodziciele moi: komp z Windows XP, Office AFAIR 2000 lub XP.
    > Funkcjonalnością wystarcza im po uszy, albo jeszcze wyżej. Dostają DOCX.
    > I jest problem.

    Widzę, że trening z kolegą jadrysiem nie poszedł na marne. Argumenty jakby
    żywcem zaczerpnięte z pokładów jego antymicrosoftowej fobii.
    Pozwól zatem, że teraz ja przez chwilę poniosę ów kaganek:
    http://www.microsoft.com/downloads/pl-pl/details.asp
    x?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466
    Dodam tylko, że wbrew opisowi działa to również z Office 97.
    A tak w ogóle, to zrobiło się potężne NTG.

    JoteR

  • 34. Data: 2012-04-30 11:44:45
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 02:07:58 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No więc urząd<->obywatel raczej tego nie wykorzystuje. Raczej
    > wykorzystuje ,,damy obywatelowi formularze do wypełnienia''. I kiedyś
    > dawali DOCe, ale potem ideolodzy zamieszali i teraz dają coraz częściej
    > PDFy. Do rzyci, bo trzeba długopisem wypełniać.

    A slyszal o PDFach interaktywnych? Np. US takie oferuja.

    > A DOCe są i dla MSO i dla OOo i dla innych pakietów.

    O wiele lepszy niz doce i odfy razem wziete jest format rtf, zostal on
    zreszta wymyslony jako format przenosny i uniwersalny.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rtf

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 35. Data: 2012-04-30 11:58:14
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 02:26:45 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Płatnik jest narzędziem, które ma być zawsze aktualne i które ma zebrać
    > pliki z programu płacowego, sprawdzić ich poprawność i wysłać do ZUS.
    > Nawet jakby program płacowy mógł wysłać bezpośrednio, to producent i tak
    > woli nie, bo jak Płatnik ZUSowski zweryfikuje,to zawsze lepiej.

    Zeby bylo dobrze to powinno to byc jeszcze inaczej rozwiazane. Mianowicie
    wszystkie urzedy powinny oferowac tzw. web services (oparte np. o protokol
    SOAP), takie serwisy pozwalalby dowolnej firmie podlaczyc swoj autorski
    software (niewazne czy webowy czy desktopowy) i tenze software korzystajac z
    funkcji oferowanych przez ten web service bylby w stanie wysylac/odebrac do
    urzedow odpowiednie dane, ktore juz na etapie przesylania moglyby byc
    weryfikowane i zatwierdzane/odrzucane. Wtedy nie byloby zadnego uwiazania do
    platformy sprzetowej czy systemowej, mogloby powstac duzo roznych rozwiazan
    korzystajacych z tych web services i wszyscy byliby zadowoleni.
    Na podobnej zasadzie dziala Allegro, dostarcza darmowego Allegro WebAPI,
    ktore firmy piszace oprogramowanie wykorzystuja by umozliwiac automatyczne
    wystawianie aukcji ze swoich systemow. I to sie swietmie sprawdza. Tylko
    czemu te patafiany przy sterach tego nie kumaja to nie mam pojecia, sprawa
    jest generalnie banalna do realizacji i wdrozenia, a koszty zwrocilby sie w
    ciagu 2-3 lat (zakladajac oczywiscie, ze realizacji podjelaby sie firma
    wyloniona na drodze uczciwych przetagrow, a nie "kupionych" jak to u nas
    zazwyczaj bywa, czyt. systemy nie kosztowalyby setek milionow).

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 36. Data: 2012-04-30 13:26:56
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2012-04-30 11:58, R.e.m.e.K pisze:

> [...]
    > wyloniona na drodze uczciwych przetagrow, a nie "kupionych" jak to u nas
    > zazwyczaj bywa, czyt. systemy nie kosztowalyby setek milionow).

    No i sam sobie odpowiedziałeś. Zresztą nawet w 'uczciwych' przetargach
    gdy idzie o kasę budżetową kwoty są śrubowane.

  • 37. Data: 2012-04-30 13:45:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.04.2012 11:44, R.e.m.e.K pisze:

    > A slyszal o PDFach interaktywnych?

    Słyszał, ale ich przygotowanie jest kłopotliwe, użycie dużo mniej wygodne.

    > Np. US takie oferuja.

    Poważnie? Bo ja same zwykłe ściągałem. Chyba że do ich używania potrzeba
    specjalnego programu.

    > O wiele lepszy niz doce i odfy razem wziete jest format rtf, zostal on
    > zreszta wymyslony jako format przenosny i uniwersalny.

    Ale jest ubogi i dotyczy tylko dokumentów tekstowych. I praktycznie
    umarł. Może i był fajny w latach 80, ale nigdy się nie przyjął.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 38. Data: 2012-04-30 14:46:22
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 13:45:24 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Słyszał, ale ich przygotowanie jest kłopotliwe,

    A co Cie to boli? To problem urzednikow, nie Twoj.

    > użycie dużo mniej wygodne.

    Hm, serio? Co jest niewygodne, klikanie czy pisanie?

    http://www.e-deklaracje.gov.pl/index.php?page=formul
    arze_bpk_edek2

    > Ale jest ubogi i dotyczy tylko dokumentów tekstowych. I praktycznie
    > umarł. Może i był fajny w latach 80, ale nigdy się nie przyjął.

    Rewelacje piszesz, KAZDY edytor (a w zasadzie procesor) tekstu je obsluje,
    nawet taki napisany wczoraj, wiec skad te lata '80?
    Poza tym to format wspierajacy obrazki, tabele etc. Piszesz zatem nieprawde.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 39. Data: 2012-04-30 14:53:06
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 13:26:56 +0200, gawfron napisał(a):

    > No i sam sobie odpowiedziałeś. Zresztą nawet w 'uczciwych' przetargach
    > gdy idzie o kasę budżetową kwoty są śrubowane.

    Imho nie ma nadal uczciwych, bo nikt swiadomy i uczciwy nie zaplacilby za
    system np. ewidencji ludnosci, rejestracji pojazdow, ewidencji bezrobotnych
    etc. dziesiatkow czy setek milionow, to po prostu nie jest tyle warte.
    Owszem, sa to duze i czasami dosc zlozone systemy, ale raczej na zasadzie
    ilosci gromadzonych danych a nie na poziomie algorytmicznym i
    technologicznym. Znalem bardzo dobrze jeden z takich systemow pisany przez
    jednego z naszych potentanow z lat '90 dla jednego z ministerstw, kosztowal
    fortune, funkcjonalnosc mial delikatnie mowiac "kulawa" a po 5-6 latach
    uzytkowania zostal... wypieprzony i zastapiony kolejnym swietnym
    rozwiazaniem pisanym przez kolejnego potentata za kolejna fortune - tak to
    sie buja od poczatku i nikt z tym nic nie robi :-/

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 40. Data: 2012-04-30 19:21:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.04.2012 11:58, R.e.m.e.K pisze:

> [...]
    > funkcji oferowanych przez ten web service bylby w stanie wysylac/odebrac do
    > urzedow odpowiednie dane, ktore juz na etapie przesylania moglyby byc

    A wiesz jakiej to mocy wymaga? W tej chwili płatnik po stronie klienta
    na słabszym sprzęcie męczy i męczy i męczy. Do tego dane są szyfrowane,
    więc takie rozwiązanie musiałoby pobrać, odszyfrować i weryfikować.
    Pomnóż to przez wszystkich wysyłających w całej Polsce, zwłaszcza że
    wysyłają rzutami, konkretnego dnia, jak przychodzi termin. Masakra. W
    tej chwili jest weryfikacja po stronie klienta, potem szyfrowanie po
    stronie klienta, potem wysłanie małego pakietu ala mejla, potem serwery
    ZUS to odszyfrują i przetworzą. Może nawet z dużym opóźnieniem, tego już
    obywatel nie wie. Ma co prawda potwierdzenie przyjęcia, ale to może być
    tylko wstępna weryfikacja integralności paczki... Skoro paczkę nadał
    zaufany klient, to weryfikacji już w zasadzie nie trzeba przeprowadzać.

    >Wtedy nie byloby zadnego uwiazania do
    > platformy sprzetowej czy systemowej, mogloby powstac duzo roznych rozwiazan
    > korzystajacych z tych web services i wszyscy byliby zadowoleni.

    Tylko kto by za to zapłacił? Naród!

    > Na podobnej zasadzie dziala Allegro, dostarcza darmowego Allegro WebAPI,
    > ktore firmy piszace oprogramowanie wykorzystuja by umozliwiac automatyczne
    > wystawianie aukcji ze swoich systemow. I to sie swietmie sprawdza.

    Ale tam jest nieco inna zasada, a poza tym, za to płacą klienci Allegro.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek