  • 21. Data: 2012-10-26 08:52:13
    Temat: Re: Linowe barierki
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    > A jak wycedzi w klasyczną barierkę, będzie lepiej ?

    Przy normalnych prędkościach, gdy ktoś np. zajedzie Ci drogę i będziesz
    uciekał do barierki to nawet jak w nią przyłożysz ciągle jadąc na moto
    to nogę najwyżej złamiesz. Tutaj nogę Ci potnie na plastry i jeszcze
    urwie ten wystający słupek. Dla mnie jest różnica. Ortopedia i
    traumatologia są już nieźle rozwinięte ale składanie nogi z plasterków
    jeszcze niekoniecznie.
    Jak przywalisz szybciej to i tak i tak przelecisz barierę, jakakolwiek
    by nie była. Nie wiem, skąd ten pomysł na linowe? Tańsze są czy jak? Nie
    sądzę, konserwacja też chyba bardziej pracochłonna.

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 22. Data: 2012-10-26 10:00:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Qlfon" napisał w wiadomości grup

    > Nie wiem, skąd ten pomysł na linowe? Tańsze są czy jak? Nie sądzę,
    > konserwacja też chyba bardziej pracochłonna.

    Toż przecie napisali - nie zasłaniają widoku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2012-10-26 10:17:11
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-10-20 20:58, J.F. pisze:
> [...]
    Nowe_bariery_ze_stalowych_lin_stanely_na_Ursynowie.h
    tml

    a wypadek Kubicy pamietasz?

  • 24. Data: 2012-10-26 11:33:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup

    >a wypadek Kubicy pamietasz?

    Z tym ze tam byla ponoc zle zlozona ta barierka, czy rozkrecona.
    No i predkosci "rajdowe". Raczej nie slyszy sie o takich wypadkach na
    codzien, mimo ze np na A4 barierka gesto pogieta.

    Zakladajac ze Kubica by sie nadzial na taka linowa ... nie wiem jakby
    sie to skoczylo, ale zakladam ze dosc szybko trafilby w slupek, po
    czym dosc widowiskowo obrocil ... i roznie mogloby byc.

    J.

  • 25. Data: 2012-10-26 11:34:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" napisał w wiadomości grup

    >Jak nie ma jak są ?

    Sa, ale schowane za barierka :-)
    I w dodatku z wlasna strefa zgniotu :-)

    J.

  • 26. Data: 2012-10-26 11:37:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >plastry i jeszcze urwie ten wystający słupek. Dla mnie jest różnica.
    >Ortopedia i traumatologia są już nieźle rozwinięte ale składanie nogi

    Potrafia. Ale czy NFZ za to placi to nie wiem - Trzebnica narzekala ze
    dlugo musiala czekac na pieniadze :-)

    No i nie wiadomo co ZUS na to - bo po ostatniej transplantacji reki
    slyszalem ze samych lekow po przeszczepie pacjent bierze za 1500zl
    miesiecznie. Renty dostawal 800 :-)

    J.

  • 27. Data: 2012-10-26 11:56:56
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-10-26 11:33, J.F pisze:

> [...]
    > sie to skoczylo, ale zakladam ze dosc szybko trafilby w slupek, po czym
    > dosc widowiskowo obrocil ... i roznie mogloby byc.

    W liniowych jest inaczej - slupki sa gesto rozmieszczone fakt, ale tak
    dziala taki mechanizm, ze kazdy slupek zakonczony jest od gory
    plastikowa zatyczka, ktora sie zrywa w momencie napiecia liny.Lina
    Lepiej przejmuje sily uderzenia (lina sie naciaga) - slupki skosisz (tzn
    poddaja sie) - na YT sa rozne symulacje w tym temacie :).

  • 28. Data: 2012-10-26 12:37:38
    Od: "Maciek" <k...@g...pl>

    > Pewnie chodzi o to, że "klasyczna" go nie wyłapie i ma szanse
    >fiknąć kozła nad nią, w tym ślizgając się ze składową pionową
    >w górę barierki.

    Coś w tym jest. Miałem nieprzyjemność widzieć naocznie jak zadziałała
    klasyczna bariera.
    Akcja na serpentynach Zakopianki w Rabce (po dwa pasy w każdą stronę,
    oddzielone barierą, ostry podjazd, ostre zakręty).
    Jedno z tych miejsc, gdzie znaki ograniczenia są dobrze ustawione.
    Koleś na moto jechał pod górę lewym pasem. Równolegle z nim ciął samochód z
    chłopaczkami.
    Kończąc zakręt samochód nie zmieścił się i wyleciał na pas motocyklisty.
    Prędkość pewnie dochodząca do 100km/h.
    Motocyklista zjechał na trawę i przywalił w bandę rozdzielającą pasy. Masa
    kurzu, głośny huk.
    Widziałem go przez ułamek sekundy ze 3-4m nad ziemią, przelatującego nad
    barierą i lecącego mi pod koła.
    Upadł na szczęście jeszcze na zieleńcu.
    Przeżył, w szoku od razu chciał stanąć zanim do niego dobiegliśmy. Jednak
    nie dał rady, mimo porządnych butów lewa noga musiała mocno ucierpieć. Gruba
    skórzana kurtka z ochraniaczem i tym co tam miał jeszcze rozcięta przez całe
    plecy, tak jakby ją zamkiem błyskawicznym otworzył. Plecy na szczęście nie
    tknięte. Myślę, że się z tego wylizał.
    Patrząc na to rozcięcie, przypuszczalnie w jakiejś fazie musiał zrobić
    slide-a plecami po barierze. Gdyby tam były linki ze słupkami to szkoda
    gadać...

  • 29. Data: 2012-10-26 16:18:26
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2012-10-26 11:37, J.F pisze:

    > Potrafia. Ale czy NFZ za to placi to nie wiem - Trzebnica narzekala ze
    > dlugo musiala czekac na pieniadze :-)

    Wiem, ze potrafią ale bycie chodzącym barometrem mnie nie kręci,
    złamanie też boli ale jednak szanse na powrót do 100% zdrowia większe.

    > No i nie wiadomo co ZUS na to - bo po ostatniej transplantacji reki
    > slyszalem ze samych lekow po przeszczepie pacjent bierze za 1500zl
    > miesiecznie. Renty dostawal 800 :-)
    Ja wiem co ZUS na to, tam się czeka aż delikwent zejdzie. Przyjaciółka
    żony tam pracuje w jakimś dziale gdzie naliczają kapitał początkowy czy
    innej rewaloryzacji, trudne sprawy załatwiają zaczynając do daty
    urodzenia delikwenta jak wiekowy, to teczka do szafy na dno. Co jakiś
    czas przychodzą do nich informacje o zgonach "tych z szafy" - radość wielka.

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 30. Data: 2012-10-26 22:57:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Oct 2012, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Jak nie ma jak są ?

    Nie ma WYRÓŹNIAJĄCEJ SIĘ.
    Zapewniam. Jest za blachą.

    > Imho przypierdolenie w liny czy w blachę jest tak samo śmiertelne

    Nie, w "zakresie środkowym", czyli między tymi 30 a 140 kmph, jest
    zakres w którym koziołek przez blachy lub poślizganie się po nich
    istotnie różni się od przejechania po linach.
    Rozpatrujesz wyłącznie skrajności :]
    No i nie idzie nam przecież o trafienie prostopadłe - ale ślizg
    z zakrętu.

    pzdr, Gotfryd