    From: "Maciek" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Linowe barierki
    Date: Fri, 26 Oct 2012 12:37:38 +0200

    > Pewnie chodzi o to, że "klasyczna" go nie wyłapie i ma szanse
    >fiknąć kozła nad nią, w tym ślizgając się ze składową pionową
    >w górę barierki.

    Coś w tym jest. Miałem nieprzyjemność widzieć naocznie jak zadziałała
    klasyczna bariera.
    Akcja na serpentynach Zakopianki w Rabce (po dwa pasy w każdą stronę,
    oddzielone barierą, ostry podjazd, ostre zakręty).
    Jedno z tych miejsc, gdzie znaki ograniczenia są dobrze ustawione.
    Koleś na moto jechał pod górę lewym pasem. Równolegle z nim ciął samochód z
    chłopaczkami.
    Kończąc zakręt samochód nie zmieścił się i wyleciał na pas motocyklisty.
    Prędkość pewnie dochodząca do 100km/h.
    Motocyklista zjechał na trawę i przywalił w bandę rozdzielającą pasy. Masa
    kurzu, głośny huk.
    Widziałem go przez ułamek sekundy ze 3-4m nad ziemią, przelatującego nad
    barierą i lecącego mi pod koła.
    Upadł na szczęście jeszcze na zieleńcu.
    Przeżył, w szoku od razu chciał stanąć zanim do niego dobiegliśmy. Jednak
    nie dał rady, mimo porządnych butów lewa noga musiała mocno ucierpieć. Gruba
    skórzana kurtka z ochraniaczem i tym co tam miał jeszcze rozcięta przez całe
    plecy, tak jakby ją zamkiem błyskawicznym otworzył. Plecy na szczęście nie
    tknięte. Myślę, że się z tego wylizał.
    Patrząc na to rozcięcie, przypuszczalnie w jakiejś fazie musiał zrobić
    slide-a plecami po barierze. Gdyby tam były linki ze słupkami to szkoda
    gadać...