  • 11. Data: 2009-10-23 08:43:22
    Temat: Re: Lightroom 3 nadchodzi
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd ps napisał(a):

    > Pracujesz na jakimś raw (nef, cr2), czy dng albo jpg? Bo jeśli to
    > drugie, to może i działa... A jeśli działa w pierwszym przypadku, to

    Oczywiście, że RAW, ten z przykładu akurat z EOSa 7D.

    > zaraz otrzymasz polecenie wystawienia w necie pobranego pliku :D :D

    Waśnie tak sobie pomyślałem, że znajdą się chętni na instalkę w tej
    wersji. :)

    BTW - pobierałem wczoraj, koło 13, ze strony Adobe.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 12. Data: 2009-10-23 09:12:18
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd bakulik at work napisał(a):

    > Oczywiście, że RAW, ten z przykładu akurat z EOSa 7D.

    Mały update. Po głębszej analizie wyszło mi, że odszumianie jest dla
    wybranych:

    EOS 5D - działa,
    EOS 7D - działa,
    EOS 50D - działa,
    EOS 30D - nie działa,
    Nikon D100 - nie działa,
    Olympus PEN E-P1 - działa.

    Innych RAWów nie posiadam... ;)

    Nie wiem, jak inne opcje, nie testowałem jeszcze dogłębnie tej bety.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Trzy Zasady Pewnego Sukcesu: 1. Nie ujawniaj wszystkiego co wiesz. 2. 3.

  • 13. Data: 2009-10-23 09:35:02
    Od: cinsan <m...@g...com>

> [...]
    > pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    > Trzy Zasady Pewnego Sukcesu: 1. Nie ujawniaj wszystkiego co wiesz. 2. 3.

    Tu jest prawdopodobne wyjaśnienie tego zjawiska:
    http://forums.adobe.com/thread/510370?tstart=180
    "Luminance noise reduction is only disabled for photos using the new
    process version - newly imported photos without existing settings."

    Marcin

  • 14. Data: 2009-10-23 09:39:35
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Fri, 23 Oct 2009 11:12:18 +0200, bakulik at work napisał(a):

    > Mały update. Po głębszej analizie wyszło mi, że odszumianie jest dla
    > wybranych:
    >
    > EOS 5D - działa,
    > EOS 7D - działa,
    > EOS 50D - działa,
    > EOS 30D - nie działa,
    > Nikon D100 - nie działa,
    > Olympus PEN E-P1 - działa.
    >
    > Innych RAWów nie posiadam... ;)
    >
    > Nie wiem, jak inne opcje, nie testowałem jeszcze dogłębnie tej bety.

    Mi wyszło, że odszumianie zależne jest od ISO zdjęcia: Mam E-520, dla ISO
    100-400 odszumianie luminacji jest nieaktywne, dla ISO 800-1600 działa :)

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 15. Data: 2009-10-23 10:01:57
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd cinsan napisał(a):

> [...]
    > "Luminance noise reduction is only disabled for photos using the new
    > process version - newly imported photos without existing settings."

    Niezbyt - wszystko, co zaimportowałem do testów, miało już opcje wołania
    zapisane w XMP.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Słońce wieje i wiatr świeci - postnuklearna pogoda...

  • 16. Data: 2009-10-23 10:06:26
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Andrzej Libiszewski
    napisał(a):

    > Mi wyszło, że odszumianie zależne jest od ISO zdjęcia: Mam E-520, dla ISO
    > 100-400 odszumianie luminacji jest nieaktywne, dla ISO 800-1600 działa :)

    Dobra - chyba wszystko już jasne: nad histogramem po lewej stronie jest
    mała ikonka z wykrzyknikiem, która krzyczy "Upgrade To Current Process
    Version". Jak ją kliknąć - odszumianie luminancji staje się nieaktywne.
    Czyli wszystko zgodnie z opisem producenta. ;)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Wegetarianin - stare indiańskie słowo. Znaczy "kiepski myśliwy".

  • 17. Data: 2009-10-23 10:10:15
    Od: cinsan <m...@g...com>

    On Oct 23, 12:01 pm, bakulik at work <i...@n...polska> wrote:

> [...]
    > pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    > Słońce wieje i wiatr świeci - postnuklearna pogoda...

    Ale może, w niektórych plikach miałeś Luminance noise na "0" (albo
    domyślne dla aparatu)?
    Nie mam bety u siebie (jeszcze), więc nie mogę sprawdzić. Najłatwiej
    chyba zaimportować nowy plik bez XMP, najpierw do LR3 - Luminance
    noise powinno być nieaktywne. Powtórzyć z plikiem importowanym
    wcześniej do LR 2.x z niezmienionym (powinno być nieaktywne) i
    zmienionym poziomem odszumiania (powinno być aktywne). Może się
    wyjaśni :).

    Marcin

  • 18. Data: 2009-10-23 10:19:53
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

> [...]

    > wcześniej do LR 2.x z niezmienionym (powinno być nieaktywne) i
    > zmienionym poziomem odszumiania (powinno być aktywne). Może się

    Już się wyjaśniło - napisałem o tym niżej. Widać niektóre importowane
    pliki nie miały zmienionych "kluczowych" ustawień i same się przełączały
    na nowy silnik. A niektóre trzeba było przełączyć ręcznie.

  • 19. Data: 2009-10-23 10:24:36
    Od: cinsan <m...@g...com>

    On Oct 23, 12:19 pm, bakulik at work <i...@n...polska> wrote:

> [...]
    > pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    > Słońce wieje i wiatr świeci - postnuklearna pogoda...

    I czar prysł :)

    Marcin

  • 20. Data: 2009-10-23 10:26:50
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd cinsan napisał(a):

    > I czar prysł :)

    Swoją drogą, to ciekawe, że najpierw chwalą się "State-of-the-art noise
    reduction to help you perfect your high ISO shots", a potem to
    wyłączają... ;)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Postawiono wandalom pomnik. Wandale są w rozterce.