  • 21. Data: 2009-10-23 10:47:26
    Temat: Re: Lightroom 3 nadchodzi
    Od: cinsan <m...@g...com>

    On Oct 23, 12:26 pm, bakulik at work <i...@n...polska> wrote:

    > Swoją drogą, to ciekawe, że najpierw chwalą się "State-of-the-art noise
    > reduction to help you perfect your high ISO shots", a potem to
    > wyłączają... ;)
    >
    > --
    > Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.www.bakulik.com.pl|www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 |
    Tlen: bakulik
    > pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    > Postawiono wandalom pomnik. Wandale są w rozterce.

    W przypadku Adobe to chyba nic zaskakującego :(
    A tak na marginesie, jak oceniasz ten nowy mechanizm? Subiektywnie
    oczywiście.

    Marcin

  • 22. Data: 2009-10-23 11:01:41
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    > W przypadku Adobe to chyba nic zaskakującego :(
    > A tak na marginesie, jak oceniasz ten nowy mechanizm? Subiektywnie
    > oczywiście.

    Jeszcze nie zdążyłem się dobrze pobawić. Na razie mogę tylko powiedzieć,
    że nowy, 'uładniony' mechanizm importu jest nieco przedobrzony... Znaczy
    - może i wygląda ładniej i spójnie z resztą programu, ale działa
    ślamazarnie, zwłaszcza przy dysku sieciowym. Przynajmniej na tym
    komputerze, z którego piszę. Na drugim, szybszym, jeszcze nie zdążyłem
    sprawdzić. Jednak porównanie do wcześniejszej wersji mam. No ale to
    beta, może poprawią. ;)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Słońce wieje i wiatr świeci - postnuklearna pogoda...

  • 23. Data: 2009-10-23 11:09:06
    Od: cinsan <m...@g...com>

    On Oct 23, 1:01 pm, bakulik at work <i...@n...polska> wrote:

> [...]
    > pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    > Słońce wieje i wiatr świeci - postnuklearna pogoda...

    Może czymś mile zaskoczą w wersji ostatecznej. Bo teraz to bardziej
    ewolucja niż rewolucja :)
    Raczej na pewno nie zaskoczą ceną - obstawiam jakieś 99.99$ czyli
    100Euro za upgrade :/

    Marcin

  • 24. Data: 2009-10-23 11:40:57
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd cinsan napisał(a):

    > Może czymś mile zaskoczą w wersji ostatecznej. Bo teraz to bardziej
    > ewolucja niż rewolucja :)

    Ano. Bety pierwszej wersji mocno się różniły od finalnej wersji.

    W drugiej wersji dodano parę bajerów w stosunku do wcześniejszej.

    Jedyna pewna rzecz to taka, że upgrady z obsługą nowszych aparatów będą
    wychodzić tylko dla nowej wersji, więc...

    > Raczej na pewno nie zaskoczą ceną - obstawiam jakieś 99.99$ czyli
    > 100Euro za upgrade :/

    ...upgradując sprzęt chcąc nie chcąc trzeba będzie upgradować LR.
    Ewentualnie zostaje przerabianie do DNG nowych RAWów, ale nie zawsze to
    może być korzystne rozwiązanie.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Trzy Zasady Pewnego Sukcesu: 1. Nie ujawniaj wszystkiego co wiesz. 2. 3.

  • 25. Data: 2009-10-23 12:42:34
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    bakulik at work wrote:

    > Niezbyt - wszystko, co zaimportowałem do testów, miało już opcje
    > wołania zapisane w XMP.

    Zrób virtual copy zdjecia, a nastepnie "reset" - wtedy engine przełączy się
    na nową wersję, faktycznie dużo lepiej to wygląda:

    http://img269.imageshack.us/img269/6697/lr2vslr3bl.j
    pg

    (EOS 400D, ISO100 mocno ciągnięte cienie).

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 26. Data: 2009-10-23 12:56:33
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    bakulik at work wrote:

    > http://labs.adobe.com/technologies/lightroom3/?PID=3
    154956

    > Na razie jest wersja beta.
    >
    > Some of the new features included for you to play with in the
    > Lightroom 3 beta are:
    >
    > * Brand new performance architecture, building for the future of
    > growing image libraries

    Trudno bylo się doszukać tych nowości, wreszcie doczytałem iż trzeba zrobić
    "reset" zdjęcia (brak ustawień z poprzednich wersji LR). Faktycznie nowy
    engine daje dużo przyjemniejsze wyniki:

  • 27. Data: 2009-10-23 13:05:17
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    >
    > http://img269.imageshack.us/img269/6697/lr2vslr3bl.j
    pg
    > (EOS 400D, ISO100 mocno ciągnięte cienie).

    pytanie kiedy sie to oficjalnie pojawi...

    Roger

  • 28. Data: 2009-10-23 13:18:59
    Od: cinsan <m...@g...com>

    > pytanie kiedy sie to oficjalnie pojawi...
    >
    > Roger

    Pewnie nie prędko: http://labs.adobe.com/technologies/lightroom3/
    "The current Lightroom 3 public beta will expire on April 30, 2010"

    Jeśli nie będzie kolejnej wersji "beta public" to można się
    spodziewać, że gdzieś między styczniem a kwietniem przyszłego roku.

    Marcin

  • 29. Data: 2009-10-23 19:15:40
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "bakulik at work" <i...@n...polska> napisał:

> [...]
    > ...upgradując sprzęt chcąc nie chcąc trzeba będzie upgradować LR.
    > Ewentualnie zostaje przerabianie do DNG nowych RAWów, ale nie zawsze to

    Albo upgradować sprzęt na Pentaxa lub Samsunga - można mieć wtedy RAW-y w
    formacie DNG prosto z aparatu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 30. Data: 2009-10-24 09:45:06
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Roger from Cracow wrote:

    pg

    > pytanie kiedy sie to oficjalnie pojawi...

    Kiedyby się nie pojawiło to warto juz rezerwować kase na kolejny upgrade :)
    Mogliby poprawic jeszcze narzedzia do klonowania i selektywnej obrobki...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj