  • 21. Data: 2009-02-03 08:41:12
    Temat: Re: Lightroom
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > nadaja o ile aplikacja nie ma jakis wysrubowanych wymagan. Jak dotad
    > laptop spisywal sie ze wszystkim i to niezle, nie mialem powodow do
    > narzekan. Wszystko dzialalo perfekt. LR go rozlozyl na lopatki
    > dopiero. Ale w sumie sie nie dziwie pewnie srednio zoptymalizowany
    > kod a poza tym tam wszystko dzieje sie z podgladami itp. to zre moc.

    Lightroom pewnie ma ten kod póki co tragiczny, bardzo wolno chodzi,
    często ma takie zwisy na kilka chwil gdzie nie reaguje na nic. Na
    słabszych komputerach jest porażka zupełna.
    Może w opcjach jest gdzieś opcja tycząca jakości tych podglądów? może
    daje się wybrać mniej zasobożerne?
    Mnie jak wspominałem najbardziej wpieniało jak zastygał na chwilę i nie
    reagował na cokolwiek i jakkolwiek, przy czym bez nawet komunikatu, że
    coś liczy albo nad czymś pracuje. Denerwujące po prostu.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 22. Data: 2009-02-03 08:44:23
    Od: d'plus <d...@t...pl>

    Habeck Colibretto pisze:

    > Ale te same rzeczy w ACR 4.x śmigają aż miło. Suwaczki są precyzyjne. To
    > mnie dziwi - ten interfejs dla nastolatków.

    Można zastąpić lightrooma acr-em? Jeśli tak to chętnie się przesiądę.

  • 23. Data: 2009-02-03 08:46:30
    Od: "scatterbrain" <o...@w...izbo>

    > Zastanawiam sie czy to komp mi nie
    > wydala czy ten typ tak ma.

    Moim zdaniem wyraznie szybciej dzialaja wersje 64 bitowe LR.

  • 24. Data: 2009-02-03 08:51:10
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    d'plus pisze:
    > jakiś czas temu stwierdziłem,że lapy się nie nadają, albo trzeba na nie
    > wydać kupę siana żeby jako tako się pracowało (może się mylę).

    Ale tak było zawsze - chcesz mieć małe wymiary, dobrą kulturę pracy,
    małą prądożerność i przede wszystkim przenośność to trzeba wydać
    naprawdę sporo więcej.
    Pewnie, że porządny i znacznie lepszy stacjonarny będzie tańszy. Przy
    podobnej konfiguracji będzie to tak dwa-trzy razy.

> [...]
    > szybka pamięć w dual channel do tego jakiś niekosmiczny lcd - to
    > wszystko głównie do obróbki zdjęć do druku. pomniejsze zabawy dalej będę

    Do pewnych zastosowań ma to oczywiście sens - do wielu byle laptop się
    nada. Chociażby wszelkie maile, gadu-gadu, pisanie tekstów i podobne. To
    wszystko spokojnie można robić nawet na starszym laptopie.
    Co do liczenia rawów to przy dobrym programie spokojnie można to robić
    przecież. Czasem te rawy się będą liczyć dłużej, ale o ile tylko program
    dobrze do nich jest napisany to praca nie będzie jakaś okrutna. Ale
    lightroom nie jest dobrze napisany.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 25. Data: 2009-02-03 08:57:18
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Mozesz napisac w paru slowach w czym jest genialniejszy od ACR?

    Nie potrzeba instalować fotoszopa aby działał
    i jest wersja linuxowa.

    --
    JD

  • 26. Data: 2009-02-03 09:02:56
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Moim zdaniem wyraznie szybciej dzialaja wersje 64 bitowe LR.

    czyli co?
    Vista 64 bitowa ? bleeeee jakos nie mam ochoty na ten system :/

    Roger

  • 27. Data: 2009-02-03 09:06:00
    Od: "scatterbrain" <o...@w...izbo>

    > czyli co?
    > Vista 64 bitowa ? bleeeee jakos nie mam ochoty na ten system :/

    Dlaczego ? Dziala normalnie i sprawnie.
    Jest rowniez 64 bitowe XP.

  • 28. Data: 2009-02-03 09:10:10
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Mozesz napisac w paru slowach w czym jest genialniejszy od ACR?

    Główna zaleta to szybkość + bardzo dobry algorytm dający najwięcej
    szczegółów no i w połączeniu z fajnymi wtyczkami (jak np noise ninja).
    Mi się szczególnie podoba możliwość bardzo dobrego oskryptowania bibble
    tak, że wszystkie operacje robię skrótami klawiszy. Bibble ma dobrze
    rozbudowane kolejki, więc łatwo wkładać tam pliki i potem je przeliczać
    już jak odejdziemy od komputera, albo robimy coś nie wymagającego mocy
    (np odpisywanie na newsy).
    Z wad przede wszystkim brak wsparacia dla TIFF i DNG. Coś niektórzy
    narzekają na pentaksa jeszcze, ale sam nie mam więc nie wiem. Jest kilka
    małych niedociągnięć też.
    Tak czy inaczej program mi się wydaje być niezły, piątka się fajnie
    zapowiada i z małymi poprawkami będzie naprawdę fajna. Oczywiście jak
    już wypuszczą z pluginami i poprawią kilka błędów. Dostępna teraz beta
    jest naprawdę szybciutka, ale jeszcze robi głupoty i nic w niej nie ma z
    pluginów :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 29. Data: 2009-02-03 09:13:35
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Dlaczego ? Dziala normalnie i sprawnie.

    uwazam ten system za kiepski i za zadne skarby go nie chce, on dopiero
    kladzie
    notebooka na lopatki. Mowie o wersji zwyklej. Wiekszosc moich znajomych
    przesiadla sie z ulga na XP z tej pomylki...

    > Jest rowniez 64 bitowe XP.

    O tym nie wiedzialem

    Roger

  • 30. Data: 2009-02-03 09:16:23
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > Z wad przede wszystkim brak wsparacia dla TIFF i DNG. Coś niektórzy
    > narzekają na pentaksa jeszcze, ale sam nie mam więc nie wiem. Jest kilka

    Mnie tam wersja 4.10 obrabia i DNG z SG-10/20 i PEFy z SG-1s

    --
    JD