  • 31. Data: 2009-02-03 09:20:15
    Temat: Re: Lightroom
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:gm92gl$bkb$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > Mnie tam wersja 4.10 obrabia i DNG z SG-10/20 i PEFy z SG-1s

    GX-10/20 i GX-1s oczywiście :)
    (ostatnio gwiezdne wrota oglądałem ;)

  • 32. Data: 2009-02-03 09:26:20
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 03.02.2009, o godzinie 09.40.11, na pl.rec.foto.cyfrowa, Roger from
    Cracow napisał(a):

    > no i to w tym momencie mnie zaskoczyles. Wobec tego ten caly LR to
    > bubel przy tych wszystkich jego zaletach nieda sie na nim optymalnie
    > i wygodnie pracowac. Cholerna szkoda :/
    > Czyli nie musze kupowac blaszaka...

    Ja bym się powstrzymał. Nie wiem co oni zrobili, ale o ile ACR pod PSa
    jest przyjemny w użytkowaniu i wywoływanie nie przyprawia o stres o tyle
    w LR, który jest naprawdę wypasiony i ma opcji od cholery i w ogóle itd.
    nie pracuje się tak płynnie. Jak swego czasu bawiłem się wersją beta to
    myślałem, że tak po prostu beta ma, potem sprawdziłem jedynkę i było to
    samo. Z nadzieją zainstalowałem triala dwójki, no bo wydawało mi się, że
    interfejs to trzeba było poprawić, ale jakoś specjalnie tego nie
    odczułem.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 33. Data: 2009-02-03 09:27:08
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JD pisze:
    > Mnie tam wersja 4.10 obrabia i DNG z SG-10/20 i PEFy z SG-1s

    O pentaksie się nie interesowałem - przyznaję bez bicia, ale coś mi
    przypominają się pewne głosy w temacie.
    Co do DNG to jak testowałem kiedyś to ich nie otwierał - widać był
    podgląd w miniaturce, ale już nie pokazywał. Jeśli to zmienili to
    dobrze, mi tak czy siak zależało przede wszystkim na TIFF-ach - a tu
    dupa, jak nie było tak nie ma. :(

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 34. Data: 2009-02-03 09:34:16
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 03 Feb 2009 10:27:08 +0100, dominik <n...@d...kei.pl>
    wrote:

    >O pentaksie się nie interesowałem - przyznaję bez bicia, ale coś mi
    >przypominają się pewne głosy w temacie.
    Jak ktoś chce, to mogę wykopać moje testowe rawy z odjechanym balansem
    bieli, dla których suwaczki w bibble kończą się za wcześnie albo
    bibble ucina kanał niebieski w połowie. Miałem nadzieję że w 5 Pentax
    będzie już teraz dodany, gdyż chciałem sprawdzić, czy coś poprawili w
    tej sprawie, a tu brak. BTW na forum Bibble narzekania na sposób pracy
    tej funkcji są dość częśte i dużo osób ma nadzieje na poprawę tego w
    wersji 5.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 35. Data: 2009-02-03 09:58:28
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 03.02.2009, o godzinie 09.44.23, na pl.rec.foto.cyfrowa, d'plus
    napisał(a):

    > Można zastąpić lightrooma acr-em? Jeśli tak to chętnie się przesiądę.

    ACR jest w LR. :) To plugin do wywoływania. ACR bez PSa czy LR nie
    będzie działał, bo nie ma jak.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 36. Data: 2009-02-03 10:09:58
    Od: d'plus <d...@t...pl>

    Habeck Colibretto pisze:

    > ACR jest w LR. :) To plugin do wywoływania. ACR bez PSa czy LR nie
    > będzie działał, bo nie ma jak.

    czyli alternatywy funkcjonalnej trzeba szukać w innym podwórku..

  • 37. Data: 2009-02-03 10:17:12
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 03.02.2009, o godzinie 11.09.58, na pl.rec.foto.cyfrowa, d'plus
    napisał(a):

    > czyli alternatywy funkcjonalnej trzeba szukać w innym podwórku..

    Jeżeli wszystkie minusy jakie ma ACR a nie mają inni przyćmiewają jego
    plusy jakich nie ma nikt inny to oczywiście tak.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 38. Data: 2009-02-03 10:35:12
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Roger from Cracow wrote:

    > oszczedzanie mam powylanczane w cholere, dysk najszybszy 7200rpm jaki
    > znalazlem.

    Oszczedzanie powylaczaleś - to co sie dało, twoj notebook w szczycie pobiera
    ~70W, blaszak ze 3-4 wiecej... cześć tej energii marnuje się ale pozostała
    wplywa jednak na wydajność komputera. Taki dysk 7200RPM z desktopa i tak
    jest szybszy ;-) Moze wymien do na 32GB ale SSD?! Wiekszych SSD nie polecam
    ze wzgledu na cene ;-)

    > Lightroom jest cholernie wymagajacy, najlepszy przyklad, ze

    Jest.

    > potrafi mi rozgrzac proca do prawie 80C tak ze juz nie wydala wiatrak.
    > Jeszcze mi sie to nie zdarzylo w sumie wczesniej.

    Lightroom wywala od cholery watków i wolnych chwilach (zwlaszcza po starcie)
    cos tam sobie indeksuje i sprawdza - na notebooku musi to byc upierdliwe.

    > Cza bedzie sie przeprosic chyba z blaszakiem jak mi sie LR spodoba :|

    ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 39. Data: 2009-02-03 10:37:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:
    > Dla odmiany u mnie na jednym laptopie Raw Therapee okrutnie szarpie,
    > chodzi tak beznadziejnie wolno, że ciężko go używać. Porównywałem z
    > Armarem i u niego na słabszym komputerze chodzi znacznie lepiej (ale
    > chyba ma AMD, gdzie ja intela). Tak czy inaczej dobrze napisany soft
    > będzie naprawdę fajny i szybki.

    Dziwne. Na szybkość RT nie narzekałem nawet na Duronie 900Mhz z Win XP.
    Obrabiał rawy dłużej, ale żadnego szarpania nie miałem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 40. Data: 2009-02-03 10:41:02
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Oszczedzanie powylaczaleś - to co sie dało, twoj notebook w szczycie
    > pobiera ~70W, blaszak ze 3-4 wiecej... cześć tej energii marnuje się ale
    > pozostała wplywa jednak na wydajność komputera.

    zdaje sobie z tego sprawe

    > Taki dysk 7200RPM z desktopa i tak jest szybszy ;-) Moze wymien do na 32GB
    > ale SSD?! Wiekszych SSD nie polecam ze wzgledu na cene ;-)

    zdaje sobie z tego sprawe :)
    32GB dysk do pracy z grafika, system operacyjny + RAWy ? Zartujesz chyba ;)

    > Lightroom wywala od cholery watków i wolnych chwilach (zwlaszcza po
    > starcie) cos tam sobie indeksuje i sprawdza - na notebooku musi to byc
    > upierdliwe.

    tego nie zauwazylem. W zasadzie niemam zastrzerzen do indeksowania,
    konwersji
    RAW itp. Jedyne co dziala koszmarnie to wlasnie manipulowanie suwaczkami
    na zywym organizmie RAWa :/ nieprectzyjne i jakies takie slamazarne. Pasly
    tutaj
    jednak opinie wiarygodne, ze nawet quady stacjonarne nie zalatwiaja
    problemu.

    > ;-)

    j.w.
    powoli dochodze do wniosku ze LR jest po prostu zle napisany. Chetnie bym
    jeszcze usiadl doniego u kogos na jakies wydajnej maszynie.

    Roger