  • Data: 2009-02-03 06:36:45
    Temat: Re: Lightroom
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Feb., 23:34, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:
    > Tak z ciekawosci chcialem podpytac o cos. Wlasnie wziolem sie
    > za pierwsza powazna przymiarke do tego programu i jest cos co
    > mi bardzo dokucza. Suwaczki dzialaja jakos tak strasznie malo
    > precyzyjnie, z opoznieniem. Zastanawiam sie czy to komp mi nie
    > wydala czy ten typ tak ma.
    > Przykladowo balans bieli chce ustawic precyzyjnie skok o 100K
    > a tu zanim sie polapie to mam juz 1500K, to samo z kazdym innym
    > suwakiem w trybie edycji zdjec. Program fantastyczny ale cos nie
    > moge w nim szybko pracowac bo do kazdej poprawki musze
> [...]

    w tym stanie nie bedziesz mogl pracowac LTR - przesuwanie suwaczkow to
    w sumie najszybsza sprawa , jesli dziala z takim opoznieniem to
    pozostale fukcje i obliczenia beda wykonywane b dlugo. obrobka jednego
    zdjecia bedzie trwac minuty a przy zapisaniu kazdego nastepnego czas
    sie potwornie wydluza.
    mnie w takiej systuacji pomaga troche defragmentaryzacja dysku ale nie
    na dlugo i tez nie jest to poprawa decydujaca.

    co do ltrt to wyglada fantastycznie gdyz ma duzo suwaczkow ale np w
    innych programach jak DPP sa 4 krzywe , ktorymi mozna dowolnie
    manipulowac i one zastepuja co najmniej 16 suwakow w LTR - tak ze w
    sumie LTR ze wzgledu na mala szybkoc uzywam rzadko.
    ma dwie dobre fukcje , moim zdaniem skuteczniejsze niz w innych
    programach: fantastyczna redukcje szumow nie powodujaca spadku
    ostrosci ( choc w ostatniej wersji DPP sie poprawil i jest ptrawie
    tak samo skuteczny choc jeszcze nie calkiem ) i nakladanie maski /
    przezroczystosc - oprzydatne w portrecie.
    dobry jest tez obrot o dowolny kat.
    Narzedzia do retuszu sa tak prymitywne , ze nie znalazlem pretextu
    zeby uzyc.

    w sumie ze wzgledu na szybkosc obliczen szczegolnie w trakcie zapisu
    zdjec praktycznie zrezyglowalem.