  • 11. Data: 2011-05-22 12:49:23
    Temat: Re: Licznik bez obciążenia kręci się, martwić się?
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Irokez napisał:
    > Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości

    > Nie odłączałem go potem, zostawiłem bo jesdzcze trochę roboty było,
    > spróbuję taki test wykonać.
    > Chyba że faktycznie zatrzyma się po obrocie.
    > Pojadę tam dziś to obadam ile nabiło.
    > A jeśli chodzi o położenie licznika.. no cóż, tak musiało być :) Na
    > końcu mam też licznik (model A55), i on się już nie kręci bez
    > obciążenia. Najwyżej jak coś to zamienię miejscami i obadam czy coś
    > się zmieni. Podpiąć się nie ma bata, nikt w pobliżu nie mógł bo nikogo
> [...]
    Witam,
    czy po ułożeniu kabla były dokonane pomiary izolacji?
    Prąd upływu pojemnościowego nie powinien być znaczączy
    (100m YDY 3x2,5mm2 w krążku ma ok 12nF pojemności między żyłami, więc
    150m
    YKY 3x6mm2 nie powinno mieć dużo większej pojemności).
    Najbprawdopodobniej jeśli licznik się nie zatrzymał nastąpiło
    uszkodzenie
    izolacji ale bez pomiarów jest to wróżenie z fusów :)

    --
    pzdr, j.r.

  • 12. Data: 2011-05-22 12:58:41
    Temat: Re: Licznik bez obcišżenia kręci się, martwić się?
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-05-22 09:52, J.F. pisze:

    > Ale moze najpierw odlaczyc ten kabel i zobaczyc sam licznik.
    >
    > Ciekawe - pojemnosc czy uplywnosc ?

    Pojemność nie, bo pojemność to jest obciążenie bierne, a licznik A52 to
    licznik energii czynnej.

  • 13. Data: 2011-05-22 15:07:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 14:58:41 +0200, Tomasz Wójtowicz wrote:

    >Pojemność nie, bo pojemność to jest obciążenie bierne, a licznik A52 to
    >licznik energii czynnej.

    teoretycznie masz racje, a praktycznie to nie mozna powiedziec z gory
    jak zareaguje. Szczegolnie ze strojony raczej tak zeby poprawnie
    uzwgledniac obciazenie .. indukcyjne.

    J.

  • 14. Data: 2011-05-22 15:55:28
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > (100m YDY 3x2,5mm2 w krążku ma ok 12nF pojemności między żyłami, więc 150m
    > YKY 3x6mm2 nie powinno mieć dużo większej pojemności).

    Weź i wytłumacz o co Ci chodzi z tą pojemnością?
    Słyszałeś o czymś takim jak elektrotechnika?

    --
    Desoft

  • 15. Data: 2011-05-22 17:43:44
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W pewnym określonym miejscu powinna się zatrzymywać. Na ośce tarczy jest
    > taki specjalny drucik ferromagnetyczny który hamuje tarczę przechodząc
    > koło magnesu.

    Witam

    No i chyba się zatrzymało.
    Nabiło 0.1kWh i teraz stoi.
    Może kable musiały się wygrzać ;)

    Tak więc wygląda na to, że jest już OK.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2011-05-22 17:49:13
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 22.05.2011 14:58, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Pojemność nie, bo pojemność to jest obciążenie bierne, a licznik A52 to
    > licznik energii czynnej.
    Ale pojemność kabla to nie czysta pojemność, ale też jakaś rezystancja.

    Michoo

  • 17. Data: 2011-05-22 18:13:46
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    wiadomości news:irb1a1$2bd$1@news.onet.pl...

    > Pojemność nie, bo pojemność to jest obciążenie bierne, a licznik A52 to
    > licznik energii czynnej.

    Wydaje mi się że to nie do końca jest tak jak piszesz bo np. silnik
    elektryczny czy dławik to też bierne. Wszystko zależy od cosinusa. Jeżeli
    byłby równy zero to tak ale każda wartość różna od zera spowoduje obroty
    tarczy licznika mocy czynnej.

    Marek

  • 18. Data: 2011-05-22 19:17:37
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Desoft napisał:

    > Weź i wytłumacz o co Ci chodzi z tą pojemnością?
    > Słyszałeś o czymś takim jak elektrotechnika?
    Gdzieś takie słowo słyszałem:)
    Jestem humanistą z zainteresowaniem elektroniką.

    Chodzi pojemności pasożytnicze pomiędzy żyłą fazową a neutralną i
    ewentualnie PE.
    Pojemności te powodują przepływ niewielkiego prądu który nie powinien
    być
    mierzalny mechanicznym licznikiem.

    Właśnie dokonałem pomiaru 100m kabla YDY3x2,5mm2 w kłębku.
    Przy podłączeniu żył niebieskiej z zółto-zieloną do przewodu neutralnego
    natomiast brązowej do 230VAC przez miernik MY89 na zakresie amperomierza
    uzyskałem prąd 1,1mA AC.

    Dlatego szacuję że dla 150m YKY 3x6mm2 w podobnych warukach pomiaru
    tzn 230VAC prąd upływu pojemnościowy może wynieść ok 2mA AC.
    --
    pzdr, j.r.

  • 19. Data: 2011-05-22 19:28:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 21:17:37 +0200, j.r. wrote:
> [...]
    >Dlatego szacuję że dla 150m YKY 3x6mm2 w podobnych warukach pomiaru
    >tzn 230VAC prąd upływu pojemnościowy może wynieść ok 2mA AC.

    To teraz jeszcze podlacz ten klebek pod licznik, moze byc na koncu
    tego dlugiego kabla, i zobacz czy sie inaczej kreci :-)

    J.

  • 20. Data: 2011-05-22 19:29:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 20:13:46 +0200, 4CX250 wrote:
    >Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    >
    >Wydaje mi się że to nie do końca jest tak jak piszesz bo np. silnik
    >elektryczny czy dławik to też bierne. Wszystko zależy od cosinusa.

    Na dobrych kondensatorach ten cosinus bardzo maly.

    J.