  • 31. Data: 2011-05-22 21:52:11
    Temat: Re: Licznik bez obci?żenia kręci się, martwić się?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 22.05.2011 23:16, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > Mimo wszystko wydaje mi się, że moment obrotowy tarczy pochodzi od
    > U*I*cos(fi),
    Ztcp siłą działa pole, które zależy od prądu a nie napięcia.

    > Dlatego mówię, że jeśli przepływ np. 1kVArh miałby spowodować nabicie
    > np. 0,1 kWh, to załóżmy sobie wszyscy duże baterie kondensatorów w
    > instalacjach, niech płynie -10kVArh
    Tak właściwie to jak się definiuje ujemny zwrot prądu przemiennego?

    Michoo

  • 32. Data: 2011-05-22 23:58:11
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-05-22 23:47, J.F. pisze:

    > A jak pokazuje 1.1kWh i to jest poza tolerancja, to co sie robi ? :-)

    To przeczytaj uważnie co piszę:
    tak więc wzorcowanie polega na tym, że jeśli przepłynie
    1kWh, to żeby licznik pokazał 1kWh +- tolerancja

    Ale to cały czas nie ma żadnego związku z energią bierną.

    > Nie wiedziec dlaczego energetycy bardzo nie lubia obciazenia
    > pojemnosciowego. Za moc bierna indukcyjna sa kary, ale pojemnosciowa
    > wieksze :-)

    To sam widzisz dlaczego liczniki energii czynnej nie mogą liczyć energii
    biernej, bo ludzie by używali energii biernej, żeby kręcić tarczą
    licznika w przeciwną stronę.

  • 33. Data: 2011-05-23 00:02:13
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-05-22 23:52, Michoo pisze:
    > Ztcp siłą działa pole, które zależy od prądu a nie napięcia.

    Nie płacisz z amperogodziny, tylko za watogodziny, więc wartość napięcia
    również wpływa na obroty tarczy. Z resztą każdy licznik ma dwa uzwojenia
    - napięciowe i prądowe. Dyskusją jest, jak działa iloczyn tych pól, tzn.
    co licznik tak naprawdę mierzy.

    > Tak właściwie to jak się definiuje ujemny zwrot prądu przemiennego?

    ZTCW to moc bierną indukcyjną przyjmuje się za dodatnią, a pojemnościową
    za ujemną.

  • 34. Data: 2011-05-23 05:29:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2011 01:58:11 +0200, Tomasz Wójtowicz wrote:

    >To przeczytaj uważnie co piszę:
    >tak więc wzorcowanie polega na tym, że jeśli przepłynie
    >1kWh, to żeby licznik pokazał 1kWh +- tolerancja

    Jedni nazwa to regulacja, inni strojeniem :-)

    >Ale to cały czas nie ma żadnego związku z energią bierną.

    Nie ma. Ale to tez trzeba jakos dostroic zeby nie reagowal na bierna.
    Chocby cewka napieciowa ma indukcyjnosc i opornosc, a powinna zapewnic
    przesuniecie o dokladnie 90 stopni.

    >To sam widzisz dlaczego liczniki energii czynnej nie mogą liczyć energii
    >biernej, bo ludzie by używali energii biernej, żeby kręcić tarczą
    >licznika w przeciwną stronę.

    wystarczy zrobic licznik ktory bedzie sie krecil w zawsze w jedna
    strone niezalezna od mocy i naliczal od razu kare :-)

    J.