  • 1. Data: 2013-02-17 23:02:00
    Temat: "Lewy" wentylatorek
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Czy ktoś się spotkał z małym wentylatorkiem chłodzenia, który ma
    odwrotny układ łopatek, niż większość?
    Potrzebuję wirnika o średnicy około 40 mm jako część zamienną do innego
    urządzenia, ale wszystkie komputerowe wiatraczki mają łopatki tak
    ułożone, że zamiast dmuchać to ciągnie.
    Jacek

  • 2. Data: 2013-02-17 23:05:28
    Temat: Re: "Lewy" wentylatorek
    Od: PM <p...@x...xx>

    W dniu 2013-02-17 23:02, Jacek napisał(a):
> [...]
    > Potrzebuję wirnika o średnicy około 40 mm jako część zamienną do innego
    > urządzenia, ale wszystkie komputerowe wiatraczki mają łopatki tak

    A nie można przykręcić odwrotnie?

    --
    PM

  • 3. Data: 2013-02-17 23:06:29
    Od: PM <p...@x...xx>

> [...]
    > Potrzebuję wirnika o średnicy około 40 mm jako część zamienną do innego
    > urządzenia, ale wszystkie komputerowe wiatraczki mają łopatki tak

    Ty potrzebujesz sam wirnik czy wentylator?

    --
    PM

  • 4. Data: 2013-02-17 23:08:43
    Od: PM <p...@x...xx>

> [...]
    > Potrzebuję wirnika o średnicy około 40 mm jako część zamienną do innego
    > urządzenia, ale wszystkie komputerowe wiatraczki mają łopatki tak

    Potrzebujesz sam wirnik czy cały wentylator?

    --
    PM

  • 5. Data: 2013-02-17 23:10:54
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-02-17 23:08, PM pisze:

    > Potrzebujesz sam wirnik czy cały wentylator?
    Sam wirnik (śmigło).
    Jacek

  • 6. Data: 2013-02-17 23:21:43
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Jacek" napisał:

    > wszystkie komputerowe wiatraczki mają łopatki tak ułożone, że zamiast
    > dmuchać to ciągnie.

    A to zależy, jak się go przykręci ;->
    Nie na darmo przewinęło się tu parę wątków, w których roztrząsane były
    wątpliwości, którą stroną przykręcić wiatrak do radiatora - ma on zasysać
    czy dmuchać?

    JoteR

  • 7. Data: 2013-02-17 23:26:06
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-02-17 23:21, JoteR pisze:

> [...]
    > Nie na darmo przewinęło się tu parę wątków, w których roztrząsane były
    > wątpliwości, którą stroną przykręcić wiatrak do radiatora - ma on

    Napisałem, że potrzebuję sam wirnik jako część zamienną.
    Nic tu nie ma do rzeczy, którą stroną się wentylator przykręci.
    Jacek

  • 8. Data: 2013-02-17 23:32:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-17 23:02, Jacek pisze:
> [...]
    > Potrzebuję wirnika o średnicy około 40 mm jako część zamienną do innego
    > urządzenia, ale wszystkie komputerowe wiatraczki mają łopatki tak
    Owszem, były/są takie, ale nie wiem czy 40mm. Pamiętam, że były (w
    czasach ~pentium3 lub athlonów na socketA) radiatory z dwoma
    wentylatorami, w tym jeden właśnie "odwrotny", tzn z łopatkami wygiętymi
    w przeciwną stronę.
    Dość łatwo znajdziesz a to wentylatorki 40mm które mają łopatki
    neutralne - proste, nie wyginane w "łyżeczkę" - takiemu powinno być
    wszystko jedno, w którą stronę się kręci (tzn w którą stronę, względem
    mocowania wirnika, powietrze pompuje)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2013-02-18 09:10:43
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 17/02/2013 10:02 PM, Jacek wrote:
> [...]
    > urządzenia, ale wszystkie komputerowe wiatraczki mają łopatki tak ułożone,

    A jak zamienisz kabelki, (bieguny) to nie zacznie krecic w druga strone i
    dmuchac zamiast ciagnac?
    ;)

  • 10. Data: 2013-02-18 10:07:48
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-02-18 09:10, 2late pisze:

    > A jak zamienisz kabelki, (bieguny) to nie zacznie krecic w druga strone
    > i dmuchac zamiast ciagnac?
    > ;)
    >
    > Pozdrawiam
    Typowy komputerowiec - nie przeczyta a kombinuje:
    1. napisałem, że chcę sam wirnik, ale "lewy"
    2. silnik wentylatora nie jest silnikiem prądu stałego (chociaż jest na
    prąd stały ;-) i obrócenie kabelków nie odwróci obrotów.
    Jacek