  • 11. Data: 2013-02-18 11:31:28
    Temat: Re: "Lewy" wentylatorek
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > urządzenia, ale wszystkie komputerowe wiatraczki mają łopatki tak ułożone,
    > że zamiast dmuchać to ciągnie.

    Jaja se robisz?
    Czy kolejny, ktory nie potrafi przelac mysli na papier?

  • 12. Data: 2013-02-18 15:58:19
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:

    > Typowy komputerowiec - nie przeczyta a kombinuje:
    > 1. napisałem, że chcę sam wirnik, ale "lewy"
    > 2. silnik wentylatora nie jest silnikiem prądu stałego (chociaż jest
    > na prąd stały ;-) i obrócenie kabelków nie odwróci obrotów.
    > Jacek

    i należy dodać że zmiana kierunku obrotów nie spowoduje automatycznie
    ciągu w drugą stronę :)
    znaczy zwrot przepływu się zmieni ale wydajność będzie kilkukrotnie
    mniejsza i większy szum

    jeffrey

  • 13. Data: 2013-02-18 19:37:12
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 18/02/2013 9:07 AM, Jacek wrote:

> [...]
    > 2. silnik wentylatora nie jest silnikiem prądu stałego (chociaż jest na
    > prąd stały ;-) i obrócenie kabelków nie odwróci obrotów.

    Dzieki panowie za pouczenie, zapewne wykorzystam kiedys w przyszlosci.
    I jakby to nie brzmialo, pisze calkiem serio. ;)

  • 14. Data: 2013-02-20 20:46:21
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Jacek" napisał:

    "wszystkie komputerowe wiatraczki mają łopatki tak ułożone,
    że zamiast dmuchać to ciągnie."

    > Napisałem, że potrzebuję sam wirnik jako część zamienną.
    > Nic tu nie ma do rzeczy, którą stroną się wentylator przykręci.

    Staram się precyzyjnie przycinać cytaty tak, aby nawet największy gamoń
    nie miał wątpliwości, do jakiego fragmentu wypowiedzi odnosi się mój
    komentarz. Jak widać - bezskutecznie, więc napiszę prostym tekstem:
    Dzyndzel mnie obchodzi, co ty masz zamiar z tym wiatraczkiem zrobić, moja
    wypowiedź dotyczyła tylko i wyłącznie zacytowanego fragmentu, który
    skwapliwie wyciąłeś, więc pozwoliłem sobie go przytoczyć na samym
    początku.
    Teraz jasne?

    JoteR

  • 15. Data: 2013-02-20 22:38:35
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-02-20 20:46, JoteR pisze:
> [...]
    > skwapliwie wyciąłeś, więc pozwoliłem sobie go przytoczyć na samym początku.

    No to teraz ja muszę napisać tak, żeby nawet największy gamoń zrozumiał:

    1. Mam urządzenie, gdzie silnik ma oś wystającą na obie strony. Po obu
    jej końcach są założone wirniki (jeden prawy, drugi lewy) i powietrze
    jest zasysane z obu stron w kierunku silnika (do wnętrza urządzenia).
    2. Jeden wirnik szlag trafił. Tak się składa, że ten "lewy" i szukam
    zamiennika.
    3. Nic nie da założenia wiatraczka odwrotnie, bo to nie zmienia kierunku
    ruchu powietrza. Podobnie, jak odwrócenie nakrętki na drugą stornie nie
    spowoduje,że gwint z prawego stanie się lewy. Dlatego właśnie napisałem
    "zamiast dmuchać, to ciągnie".

    Jacek

    PS
    znalazłem już odpowiedni wiatraczek