-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Lewoskret jak to jest?
Date: Tue, 6 Apr 2010 21:06:42 +0200
Organization: Private INT15
Lines: 80
Message-ID: <1...@i...dyndns.org.invalid>
References: <ho8atn$sli$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<s...@k...sail-ho.pl>
<Pine.WNT.4.64.1003251746540.3788@quad>
<s...@k...sail-ho.pl>
<Pine.WNT.4.64.1004061911020.1620@quad>
NNTP-Posting-Host: 87-205-254-146.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1270580845 14984 87.205.254.146 (6 Apr 2010 19:07:25 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Apr 2010 19:07:25 +0000 (UTC)
Keywords: int15
X-User: wyborczanews
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl (9f6bdf33.57.27)
X-Email: add "f" after "t" & remove .invalid
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270718
[ ukryj nagłówki ]Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1004061911020.1620@quad>:
> Przepraszam za wyciąganie staroci :), ale nikt nie skomentował:
> On Thu, 25 Mar 2010, Krzysiek Kielczewski wrote:
>> On 2010-03-25, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...o światłach...]
>>> Jeśli skrzyżowanie jest oznakowane, w sposób oczywisty nie
>>> miał pierwszeństwa. Czy dopuszczalne jest stworzenie skrzyżowania
>>> na którym nie ma znaków ustalających pierwszeństwa za to są
>>> światła - nie wiem, ale wtedy rzeczywiście byłaby "dziura"
>>> w przepisach (a raczej taki układ, jak przy omijaniu autobusu
>>> sygnalizującego zamiar ruszenia z przystanku).
>> Dziura jak dziura, przepisy dość jasno mówią kto ma pierwszeństwo na
>> skrzyżowaniu bez znaków :)
> Ale nie ma przepisu zmieniającego wtedy pierwszeństwo "na światła".
> Jeśli się mylę - to go podaj.
> Nadal nie wolno przejechać czerwonego, ale przepis o "pierwszeństwie
> świateł" wyraźnie określa pierwszeństwo świateł *nad znakami*.
> *Tylko* nad znakami.
Nie nad tylko przed, i to niektórymi ;-) A skoro przed znakami, które maja
pierwszeństwo przed przepisami ogólnymi, to patrz "relacja przechodnia" :D
> Jeśli znaki są, to uchylają pierwszeństwo *niektórych* "zasad";
> zważ: tylko przy wjeździe, na samym skrzyżowaniu jeśli pierwszeństwo
> nie było ustalone przy wjeździe - już nie, i to samo dotyczy
> świateł, które - przypomnę - uchylają *tylko* działanie znaków,
Co rozumiesz pod pojęciem "jeśli pierwszeństwo nie było ustalone przy
wjeździe"?
A. Nie było znaków i świateł -- pierwszeństwo ustalone przez zasady ogólne
B. Były znaki -- pierwszeństwo ustalone przez znaki
C. Były światła -- pierwszeństwo ustalone przez światła
D. Tu się dopisz
> Skoro znaków by nie było, to czerwonemu nie wolno 'wtargnąć'
> omijając światła, ale jego pierwszeństwa wobec jadącego z lewej
> by to nie uchylało. JEŚLIBY złamał przepis miałby pierwszenstwo
> (podobnie jak w przypadku np. przejechania ciągłej na "swojej
> drodze").
To samo powiesz o pieszym na przejściu -- no bo zignorował czerwone i wlazł
-- ma pierwszeństwo, bo jest na przejściu?
Proponuję spojrzeć do pytań egzaminacyjnych
<http://www.mi.gov.pl/files/0/1792131/bankpytaegzami
nacyjnychpopoprawkachgrudzie2009.pdf>
Popatrz na Z232, dodaj D-1 z tabliczką T-6c... Po to jest przepis o
"zniknięciu" znaków -- pierwszeństwo mają ci z zielonym, a znaki w pytaniach
egzaminacyjnych nie występują łącznie z działającą sygnalizacją, jeśli nie
pojawia się dodatkowo policjant (Z240).
Możesz również nie dodawać -- tramwaj i tak traci pierwszeństwo z art. 25.2
PoRD w związku z działającą sygnalizacją
Oczywiście możemy odnieść się do Z321, ale tam punkt B jest IMHO źle
zredagowany [1]
> Czyli mamy (hm - mielibyśmy, bo przypuszczam że przepisy o stawianiu
> znaków nie pozwalają zrobić drogi ze swiatłami ale bez znaków)
Jest pytanie ze światłami (niedziałającymi [żółte pulsujące]) i bez znaków:
Z237
> wtedy
> przypadek bardziej odpowiadający porównaniu z wszystkimi przepisami
> nakazującymi "umożliwić" (a nie ustąpić).
[1] właśnie to - ...oraz 3 powinni umożliwić przejazd pojazdowi
uprzywilejowanemu
--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.10 23:17 Gotfryd Smolik news
- 07.04.10 00:56 Tom N
- 08.04.10 09:00 Gotfryd Smolik news
- 08.04.10 22:23 Tom N
- 10.04.10 11:03 Gotfryd Smolik news
- 10.04.10 10:44 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-10 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-10 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-10 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=