  • 11. Data: 2011-07-23 18:32:15
    Temat: Re: Lenovo R61 - co to za element?
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2011-07-23 03:09, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Portal" <m...@p...onet.usun.to.pl> napisał w
    > wiadomości news:j0cuu8$gqm$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Wg mnie to jest to 0804. 1206 to masz po drugiej stronie scalaka - 5
    > szt. w kupie.
    > A co do pojemności to w TME największa wartość dla 0804 to 22 uF -
    > faktycznie całkiem sporo.
    Postaram się rozwiać wątpliwości co do rozmiaru :-) Pamięć, którą widać
    obok (Hynix HY5RS123235) ma wymiary wg karty katalogowej 14x11 mm. Z
    proporcji na zdjęciu wynika, że uszkodzony kondensator ma wymiary ok.
    2,15x1,3mm. Według mnie jest to bliskie 0805, a to może być i 47u/6,3V.
    Tak przynajmniej wynika ze strony farnella.
    Z połową tego kondensatora komputer też działa. Widać jest to jeden z
    niepotrzebnych elementów w komputerze :-)

    Pozdrawiam,
    Philips

  • 12. Data: 2011-07-26 07:47:52
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    > Mój Lenovo R61 nagle się wyłączył.(...)i wyłączył się na stałe.
    (...)
    > Pozdrawiam,
    > Philips
    heh, mój Vaio tydzień temu miał dokładnie te same objawy. Włączał zasilanie
    i wyłączał się. Przy chipie audio wyśledziłem takiego kondensatorka
    odsprzęgajacego, po odpadnieciu go wszystko wrociło do normy.
    Odkłócacz 1n? ale i tak nadmiarowy :-D