  • 1. Data: 2011-07-21 05:17:00
    Temat: Przekazywanie nazwy rejestru do funkcji w WinAVR
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć
    Na początku prośba, nie śmiejsci się bo moze dla Was to oczywiste.

    Jak dotąd nie miałem takiej potrzeby, a jak sie zdarzyla to to sie
    zaciolem.

    Pisze sobie funkcje w WinAVR obslugujaca przyciski.
    Przyjmuje ona dwa parametry: nazwe rejestru pin do którego podłaczony
    jest przycisk oraz konkretny nr wyprowadzenia np uint8_t
    przycisk(PIND, 1);

    Pytanie, jak przekazac innej funkcji nazwę pinu lub portu jako
    całości. Czyli jak do innej funkcji przekazać ze chcemy operowac na
    rejestrze PIND lub PORTD i oczywiście zapisywac do niego?

  • 2. Data: 2011-07-21 05:29:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > całości. Czyli jak do innej funkcji przekazać ze chcemy operowac na
    > rejestrze PIND lub PORTD i oczywiście zapisywac do niego?

    Tworzysz strukturę, czy tabelę i przekazujesz wskaźnik do niej. Dotyczy
    wszystkich przypadków gdy jako wynik działania funkcji chcesz przekazać
    więcej niż jeden argument. Chociaż ja bym to zrobił tak, że na bitach 0-3
    przekazał bym numer portu, a na bitach 4-7 numer pinu w porcie.

    Co do nazw portów to nie ma czegoś takiego, to co ty widzisz jako nazwa
    portu to jest etykieta odpowiadająca jakiejś wartości liczbowej. Więc nie ma
    sensu przekazywać nazwy portu, a jedynie odpowiadający jej numer portu.

  • 3. Data: 2011-07-21 06:55:56
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 21.07.2011 07:17, slawek7 pisze:
> [...]
    > całości. Czyli jak do innej funkcji przekazać ze chcemy operowac na
    > rejestrze PIND lub PORTD i oczywiście zapisywac do niego?

    A zajrzałeś choć do manuala od avr-libc? Masz tam gotowy przykład:

    http://www.nongnu.org/avr-libc/user-manual/FAQ.html#
    faq_port_pass

  • 4. Data: 2011-07-21 09:36:16
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Nie zaglądałem, przyznaje bez bicia bo nawet nie wpadlem na to ze moze
    tam byc.

    O to chyba chodzilo, dzieki.