  • Data: 2009-12-25 18:02:43
    Temat: Re: Leica M9, polski test
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Dez., 16:12, "photoPex" <p...@W...gazeta.pl> wrote:
    > W końcu czas na podsumowanie. Wszystkie zalety i wady, co by nie mówiąc,
    > najlepszego aparatu cyfrowego na rynku. Komentujących proszę o powstrzymanie
    > zawistnych emocji i uświadomienie sobie, że wszyscy testujący, znający się na
    > fotografii, wypowiedzieli się o tym narzędziu w samych superlatywach.
    >
    > Wbrew podejściu autora, niektóre zdjęcia mają poprawioną kolorystykę ze
    > światła sztucznego.
    >
    > http://piotrkoszczynski.blogspot.com/2009/12/leica-m
    9-test_25.html

    > --

    a mnie takie " testy" napawaja smutna refleksja.

    Do fotografii zawodowej trafiaja ludzie przypadkowi bez najmniejszych
    predyspozycji , wyczucia estetycznego.
    bez poczucia smaku i niedouczeni.

    te zdjecia nic nie mowia na temat mozliwosci leici , mowia jedynie ze
    fotograf nie potrafi robic zdjec.

    chwali sie :

    "PS. Zdjęcia z Belwederu i Pałacu Prezydenckiego poddałem tu obróbce
    balansu bieli (czego normalnie nie robię) żeby nie zarzucano, że
    aparat wykonuje złe "newsowo" zdjęcia. Jak widać bez lampy i
    generatora flesha też się da. "

    za takie zdjecia Prezydenenta powinen dostac zakaz wstepu do
    osiagniecia wieku emerytalnego do palacu prezydenckiego.

    czlowieku zrob krok w bok . Co robi ta zlota rama za glowa
    prezydenta ?? !!
    Rozumiem ze takie zdjecia sie robi , ale nie rozumiem ze sie je
    publikuje i to jako testowe. Takie zdjecia trafiaja u nieco
    wymagajacego amatora do kosza.

    Co do samej uwagi w P.S.

    Balans bieli w fotografii barwnej jest takim samym zabiegiem jak
    nastawa na ostrosc.
    Kazde zdjecie wymaga balansu - to wynika z natury fotografi cyfrowej i
    postrzegania barwy przez elementy swiatloczule , ktore jest inne od
    postrzegania barwy przez oko i interpretacji przez mozg.

    Tak jak oko widzi ostrosc inaczej niz obiektyw ( i dlatego kazde
    zdejcie ostrzymy ) tak i inaczej postrzega barwy i dlatego dokonujemy
    balans bieli.

    Jesli w tescie swiadomie ryzygnujesz z balansu bieli czyli korekty ,
    tzn swiadomie decydujesz sie na pokazanie zdjec nieprawidlowo
    obrobionych. A jesli decydujesz sie na pokazanie zdjec nieprawidlowo
    obrobionych , to taki test nie ma najmniejszego sensu. Pokaz zdjecia
    prawidlowo obrobione , wowczas bedzie mozna ocenic co wychodzi z tego
    aparatu. Tutaj widze barwe na poziomie tanich kompaktow.

    co to za argumnet iz zarzutem moglobny byc " zle newsowo robienie
    zdjec przez aparat ". ?
    Co najwyzej w ten sposob mozna tylko pokazac jak pracuje automatyczny
    balans bieli , co jak wiemy w warunkach swiatla sztucznego , niemal
    zawsze wymaga korekty po zrobieniu zdjecia i co nikogo nie boli -
    jeden klik myszka i balans ustawiony tak jak zyczy sobie autor.

    do szkoly chlopie i zmien zawod bo przynosisz ujme cenionemu kiedys
    zawodowi fotografa.

    a tak , tak , kiedys byl to zawod b prestizowy.
    przed ok 20 - 30 laty najwiekszym prestizem wsrod kobiet cieszyl sie
    zawod pilota i nastepnie fotografa.

    dzisiaj trafia do zawodu kto chce no i nic dziwnego ze tacy ludzie
    usiluja ksztaltowac opinie pozostalych.

    Na szczescie istnieje grupa plr. fot cyfr. ktora takie rartasy jednak
    bezblednie wylapuje.

    Rozumiem Photpex ze wypecjalizowales sie w wylapywaniu tego typu
    rodzynek.