  • Data: 2011-07-21 21:18:43
    Temat: Re: Leica M9 i archiwizacja
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-21 22:46, Sylwester Zarębski pisze:
> [...]
    > dubluje dyski i można z każdego z tych dysków odzyskać dane po prostu
    > podłączając do kompa (dane o MD są zachowane na końcu partycji i do
    > odzyskania zupełnie niepotrzebne). Po drugie łatwo wyjąć jeden dysk,
    > zawieźć do cioci, wrzucić drugi, dodać do macierzy zamiast wyjętego i
    > poczekać, aż się zmigrują dane. Tylko, że to zabawa dla pasjonatów
    > Linuksa, bo mało który NAS tak potrafi, a pojedynczy wyjęty dysk z NASa
    > najczęściej można sobie o kant stołka rozbić (powodzenia z odzyskiwaniem
    > z LVM+MD, chociaż to w zasadzie możliwe).

    Po co tak kombinować???
    Podłączasz dysk przez usb, dajesz ''zastąp wszystkie starsze'', po 5
    minutach odłączasz - cała filozofia!

    > Izolacja nic ci nie pomoże, gdy piorunochron biegnie po drugiej stronie
    > ściany ;).

    Hmm :) Miałem na myśli izolację w rozumieniu nie ''taśmy izolacyjnej'',
    a odłączenia dysku i wsadzeniu go do puszki po czekoladkach, na półce.
    Albo w metalowej skrzynce na narzędzia, jeśli ta będzie wystarczająco
    masywna, to piorun może sobie w nią nawet rąbać.

    > Jeśli zaś kogoś stać i boi się o usunięte pliki, to udziały Windows lub
    > ew. Linux+samba mają wspominaną możliwość przechowywania wersji plików i
    > wyciągania starych. GIT/Mercurial to nie jest, ale działa ;).
    > Hint: shadow-copy.

    F5. Jedna funkcja rozkładająca na łopatki wszystkie ''systemy''. Które
    można sprzedawać za ciężkie pieniądze i w tym rzecz.

    --
    pozdrawia Adam
    /uwaga! - często miewam inne zdanie!/