  • Data: 2011-07-22 16:10:56
    Temat: Re: Leica M9 i archiwizacja
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-22 17:54, Sylwester Zarębski pisze:
    > Celowo napisałem, że to dla pasjonatów ;). Wygodniejsze, bo zapewnia
    > możliwość ciągłej pracy, a dane możesz przenieść wtedy kiedy
    > potrzebujesz, bez specjalnego kopiowania wszystkiego - przeniesienie np.
    > 100GB danych zajmuje mnóstwo czasu.

    Pół godziny to mnóstwo czasu? I kto przegrywa wszystko, robi się kopię
    przyrostową.

    > Kolega chyba o EMP zapomniał, lub wydaje mu się, że taki impuls jaki
    > daje piorun ominie prostą klatkę Faradaya. Akurat elektroniki dysków są
    > bardzo podatne na wszelkie zaindukowane sygnały. Miałem takie przypadki
    > w ręku - talerze były sprawne, ale elektronika nie bardzo.

    Też miałem i żaden nie padł od emp tylko ''bo tak''. Wyindukowany impuls
    od piorunów niszczy zasilacze i sieci, a te dyski. Emp niszczący dysk
    siedzący w blaszanym pudełku narobi dużo więcej innych strat dookoła.
    Nie mówimy o sytuacji skrajnej, kiedy z gniazdek wyskakują śrubki.
    Albo... mówimy, bo przecież drugi dysk jest u ciotki :)

    --
    pozdrawia Adam
    /uwaga! - często miewam inne zdanie!/