  • Data: 2010-03-17 15:32:05
    Temat: Re: Legenda Canona - obecnie mit czy coś na rzeczy
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

    Proces Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl> zwrócił błąd:

    > Co do ładnego oddawania kolorów: - to sprawa subiektywna - dla mnie idealnie
    > by było aby lustrzanka oddawała neutralnie kolorystycznie obraz - czyli tak
    > jak widzimy - z małą odchyłką od rzeczywistego odcienia każdego koloru. Taki
    > obraz jest może mało atrakcyjny (jako finalny) - ale znakomicie nadaje się
    > do dalszej obróbki np. w PS-ie. Kult Fuji - klisze, kompakty, lustrzanki -
    > bazował chyba na ładnym oddaniu koloru np. nieba - czyli atrakcyjnie
    > wyglądającego - niekoniecznie wiernego rzeczywistości ;-).

    To jest technicznie niemożliwe (obecnie i chyba w przyszłości też), bo
    różni ludzie inaczej widzą kolory (niektórzy naprawdę mocno inaczej),
    natomiast to co "widzi" czy prezentuje aparat albo monitor ma tylko
    wyglądać podobnie do prawdziwych kolorów ale jedynie dla przeciętnych
    ludzi. W sensie przedstawicieli naszego gatunku. Nie przeciętnych np.
    kotów czy ptaków czy robaków, i nie dla konkretnych Janów Kowalskich.
    Dlatego żeby to było możliwe trzeba by albo robić aparat, monitor,
    drukarkę dla każdego człowieka oddzielnie, albo znaleźć sposób na
    zupełnie inne, raczej niewyobrażalne teraz, rejestrowanie i odwzorowanie
    rzeczywistości, a nie takie uproszczenie jak stosujemy. Dlatego pomarzyć
    można, ale w praktyce trzeba się zdecydować na jedno z rozwiązań które
    już istnieje, czy to będzie Canon czy Pentax czy inny podrabiacz.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8