  • Data: 2010-03-22 12:56:23
    Temat: Re: Legenda Canona - obecnie mit czy coś na rzeczy
    Od: Anonymouse <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Mar, 17:04, TomekM <t...@g...com> wrote:

    > Mam porównanie kilku lustrzanek znajomych
    > i zgodzę się z tym, że Olympus ma fajne kolory.
    > E-420 to praktycznie to samo co E-400.

    E-420 i E-400 to zdecydowanie inne matryce.
    E-400 ma matrycę CCD
    E-420 ma matrycę CMOS

    Każda z firm ma swój sposób przetwarzania obrazu zarejestrowanego na
    matrycy do jpega.
    Olympus niezależnie czy używa matrycy CCD, czy matrycy CMOS ma
    tendencję do ocieplania jpega. Taki mały znak rozpoznawczy Olka.
    Aczkolwiek dużo tez zależy od obiektywu np. "podobne" do siebie
    40-150mm3.5-4.5 oraz 35-100mm2.0 generują na tej samej matrycy nieco
    inne fotki. 40-150mm ociepla, 35-100 daje bardziej neutralne kolory.