  • Data: 2016-02-18 16:09:36
    Temat: Re: Ledy "same" swiecą- chyba już było;)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    v...@g...com pisze:

    > Kupują energooszczędne led które mają
    > być tanie, kupują matowe.
    >
    > Przypadkiem rzuciłem okiem na żarówki,
    > tyle oznaczeń teraz na pudełku, można się pogubić.
    >
    > Żarówka 40W z bańką przeźroczystą - 415 lumenów
    > -/- matową - 320 lumenow

    To dane tego samego producenta opisujące ten sam model żarówki
    produkowanej w dwóch wariantach bańki?

    > Jeśli takie są straty w LED jak w żarówce
    > i wynikają z zatrzymania 25% światła na bańce,
    > po co robić energooszczędne LED i tyle światła
    > zatrzymywać?

    Kiedy jeszcze wolno było produkować żarówki matowe do użytku
    domowego, porównałem halogeny montowane w klasycznej bańce z
    klasycznym gwintemo, oba tego samego renomowanego producenta.
    Podawał te same lumneny. Przeczytałem też jakieś opracowanie
    teoretyczne, z którego wynikało, że matowa bańka pochłania
    coś koło pół procenta światła. To był jakiś biały proszek
    napylony od środka, który dało się zetrzeć palcem z rozbitej
    żarówy. W ogóle jak pierwszy raz przeczytałem o *zakazie*
    matowych żarówek, pomyślałem, że dziennikarz coś pokręcił
    i chodzi o *nakaz*, to by miało sens. W przypadku LED, sens
    jeszcze większy.

    --
    Jarek