  • Data: 2016-09-08 09:41:01
    Temat: Re: Ledy bezpośrednio z 230V - czy tak można
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:nqr2c6$dde$...@n...chmurka.net...
    >Szczytowa wartość napięcia w sieci to 230*SQRT(2)=325V. Na oporniki
    >wychodzi (pomijam mostek) 325-220,5=104,5. To daje prąd
    >104,5/1.848=56,5mA w szczycie. Ten wynik nie jest sprzeczny z
    >pomiarem (15mA) bo trzeba pamiętać, że przy zasilaniu bezpośrednio
    >wyprostowanym napięciem prąd płynie tylko w szczytach (dopiero jak
    >sinusoida przekroczy 220,5V). Czyli są to względnie krótki impulsy
    >dość dużego prądu.

    >Przypuszczam, że takie impulsy LEDom nie zaszkodzą, ale głowy dawał
    >nie będę.

    Jesli LEDy sa wysilone, co sie w celach oswietleniowych zdarza, to
    bedzie je to grzac troche mocniej ... i byc moze ponad miare.
    Zime przetrzyma, ale kolejny lipiec moze nie byc mily :-)

    >Nie wiem też, czy takie światło jest przyjazne dla oczu.

    Migac beda. Jeden kondensator moze pomoc .... albo po jednym na sekcje
    :-)

    >Natomiast normy emisji zakłóceń prawie na pewno masz przekroczone.

    Antena na 100Hz ? raczej mierna.

    Jesli juz to o bezpieczenstwo bym sie martwil - tasmy izolowane, czy
    ktos moze dotknac ?

    J.