  • 31. Data: 2019-06-30 13:32:04
    Temat: Re: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 11:33 <j...@i...pl> pisze:

    > Chwila, z OC sprawcy to Ciebie nic nie powinno interesować. To jego
    > ubezpieczyciel płaci za nprawę i jemu wystawia fakturę. Nie Tobie.
    > Ciebie w tym przypadku żaden VAT nie interesuje. Co innego z Twojego
    > AC, ale przed tym możesz się zabezpieczyć ubezpieczająć auto w kwocie
    > brutto lub netto + 50%vat.

    Coś pomieszałeś, z AC nic mnie nie interesuje bo mam ubezpiecznie od kwoty
    brutto.
    Szkoda z OC sprawcy - ubezpieczyciel pokrywa wartość naprawy w kwocie
    netto (TU jest płatnikiem tej kwoty a nie sprawca). VAT od tej kwoty
    warsztat wystawia na mnie a nie na sprawcę (jego nie ma w całym tym
    procesie, za sprawcę bierze odpowiedzialność finansową jego
    ubezpieczyciel).

    TG

  • 32. Data: 2019-06-30 13:47:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > warsztat wystawia na mnie a nie na sprawcę (jego nie ma w całym tym
    > procesie, za sprawcę bierze odpowiedzialność finansową jego

    A jaka podstawa jest do tego, aby OC było wypłacone w kwocie netto?

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2019-06-30 13:59:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 07:50 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Trzeba bardzo lubić ryzykować, żeby coś takiego podpisać w takiej
    > sytuacji prawnej.

    W poprzednim leasingu (u tego samego leasingodawcy) miałem podobną
    sytuiację, szkodę (większą niż teraz) likwidowaną z OC sprawcy. Tam
    sprawca ubezpieczony był w Warcie, przy zgłaszaniu szkody zapytali się
    mnie jaki VAT odliczam i tyle dodatkowo mi dołożyli do przelewu dla ASO.
    To uśpiło moją czujność i nie spodziewałem się, że różne TU różnie
    podchodzą do sprawy.
    Teraz w internetach wyczytałem, że jest czarna lista TU, które zawsze w
    przypadku poszkodowanego z DG wypłacają netto bez wzgledu na to w jaki
    sposób poszkodowany rozlicza się z US.

    Oczywiście zawsze można nie brać lisingów/kredytów i nie mieć takich
    problemów, nie każdy jednak może sobie na to pozwolić.

    3 tygodnie po szkodzie o której piszę w tym wątku, miałem drugą szkodę na
    innym aucie (sportage). Auto jest moje, bez leasingów, kredytów ale też na
    DG. Sprawca w PZU.
    PZU nawet nie wysyłało swojego rzeczoznawcy, szkoda jest likwidowana przez
    to samo ASO co w przypadku sorento tylko i wyłącznie na podstawie wyceny
    ASO. Jutro wstawiam auto na naprawę, do odbioru będzie w czwartek. Z
    Interiskiem bujam się już 4 tydzień (dalej ASO nie może zamawiać częśći bo
    czegoś tam nie przesłali) - w PZU w ciągu tygodnia auto idzie do naprawy.
    Przy PZU formularz szkody to jedna strona A4, w innterrisku 8 stron.
    Pierwszy kontakt z TU po zgłoszeniu szkody w PZU miałem po 10 min
    (niedziela), w interrisku po 2 dniach (normalny dzień roboczy).
    Auto zastępcze w interrisk - mówią mi, że sorento to wg ich tabelek suv
    mini, w PZU przy sportage - zastępcze jest klasy suv (róznica jakieś
    100-150 PLN/dzień)
    Wiem, że to tylko OC i wybiera się najtańszą opcję, ale przy AC TU typu
    interrisk omijał bym szerokim łukiem.

    TG

  • 34. Data: 2019-06-30 14:12:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 13:47 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > A jaka podstawa jest do tego, aby OC było wypłacone w kwocie netto?

    Cytowałem to już wyżej, ale powtórzę - taką dostałem odpowiedź od TU:

    "(...) Odszkodowanie zostało wypłacone przelewem na wskazany numer
    rachunku bankowego.
    W odniesieniu do roszczenia z tytułu podatku VAT informujemy, że Sąd
    Najwyższy wskazał, iż szkodą w
    rozumieniu art. 361 § 2.k.c. jest różnica pomiędzy stanem majątku
    Poszkodowanego, jaki zaistniał po
    zdarzeniu wywołującym szkodę, a stanem tego majątku, jaki istniałby, gdyby
    to zdarzenia w ogóle nie
    wystąpiło. Skoro zatem właścicielem pojazdu przez cały okres trwania umowy
    leasingu pozostaje finansujący
    (leasingodawca) to on powinien być uznany za poszkodowanego. To
    bezpośrednio w jego majątku powstaje
    szkoda. Takiej szkody nie doznaje posiadacz zależny - użytkownik.
    Ubezpieczyciel nie może ponosić
    odpowiedzialności za zobowiązania umowne pomiędzy finansującym a
    korzystającym (użytkownikiem). W
    związku z powyższym brak jest podstaw do wypłaty wartości podatku VAT
    użytkownikowi pojazdu.
    Informujemy, że powództwo o odszkodowanie z ubezpieczenia OC posiadaczy
    pojazdów mechanicznych
    można wytoczyć wyłącznie przed sąd właściwy dla miejsca zamieszkania albo
    siedziby poszkodowanego
    zdarzeniem powodującym szkodę albo przed sąd właściwy dla miejsca
    zaistnienia tego zdarzenia. W braku
    wskazanych wyżej podstaw właściwości miejscowej powództwo można wytoczyć
    przed sąd właściwy według
    przepisów o właściwości ogólnej."

    TG

  • 35. Data: 2019-06-30 14:28:39
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 30 Jun 2019 13:32:04 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:

    >Coś pomieszałeś, z AC nic mnie nie interesuje bo mam ubezpiecznie od kwoty
    >brutto.

    Nic nie pomieszałem. Likwidowałem szkodę z OC sprawcy, auto na DG,
    odliczany vat w 100%. Nic nie dopłacałem, nawet faktury za naprawę
    auta nie widziałem na oczy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 36. Data: 2019-06-30 14:54:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 14:28 <j...@i...pl> pisze:

    > Nic nie pomieszałem. Likwidowałem szkodę z OC sprawcy, auto na DG,
    > odliczany vat w 100%. Nic nie dopłacałem, nawet faktury za naprawę
    > auta nie widziałem na oczy.

    jakie TU sprawcy?

    TG

  • 37. Data: 2019-06-30 16:28:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No fakt, zachowuje się dziwnie, rzucił się na mnie jakbym mu wszytskie
    > dzieci zabił.
    > Ale wczoraj był piątek i może miał zły dzień...

    Typ tak ma. Odpuść i tyle.

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2019-06-30 16:37:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 czerwca 2019 13:59:28 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > Teraz w internetach wyczytałem, że jest czarna lista TU, które zawsze w
    > przypadku poszkodowanego z DG wypłacają netto bez wzgledu na to w jaki

    A gdybyś zgłosił szkodę do likwidacji u Twojego ubezpieczyciela z OC sprawcy w ramach
    BLS?

  • 39. Data: 2019-06-30 16:40:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 29 czerwca 2019 09:56:41 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > No fakt, zachowuje się dziwnie, rzucił się na mnie jakbym mu wszytskie
    > dzieci zabił.
    > Ale wczoraj był piątek i może miał zły dzień...

    Jak prześledzić jego radosna tfurczość w internetach to wychodzi na to że piątek ma
    codziennie.

  • 40. Data: 2019-06-30 18:31:22
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 30 Jun 2019 14:54:58 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:

    >jakie TU sprawcy?

    Jakiś Goather czy coś takiego.