  • 21. Data: 2019-06-28 22:52:07
    Temat: Re: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Na mnie jako lisingobiorcy "spoczywa ciężar likwidacji szkody
    > częściowej", ja jesten nabywcą usługi likwidacji szkody. Reguluje to owu
    > lisingu i prawo podatkowe.
    > Może są lisingi, które mają inaczej - tego nie wiem.
    > Wg internetu to normalna praktyka leasingu.
    >
    > http://www.fmleasing.pl/oper/odszkodowanie-przy-samo
    chodzie-w-leasingu-z-VAT-em-czy-bez.pdf

    Czyli co - to Ty dostaniesz fakturę za naprawę?
    To dlaczego ubezpieczyciel nie uważa Cię za stronę poszkodowaną?
    Na podstawie tego artykułu uderzaj do prawnika i wnoś sprawę do sądu.

  • 22. Data: 2019-06-29 09:52:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 czerwca 2019 20:41:39 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Z tym "reno" to o co chodzi?

    Nie zauważyłeś że z debilem gadasz.

  • 23. Data: 2019-06-29 09:54:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 22:52 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Czyli co - to Ty dostaniesz fakturę za naprawę?
    Ja dostanę fakturę z brakującym VAT'em, bo TU zapłaci warsztatowi kwotę
    netto i muszą ode mnie sciągnąć brakujacy VAT.

    > To dlaczego ubezpieczyciel nie uważa Cię za stronę poszkodowaną?

    Dlatego, że:
    "Skoro zatem właścicielem pojazdu przez cały okres trwania umowy leasingu
    pozostaje finansujący
    (leasingodawca) to on powinien być uznany za poszkodowanego. To
    bezpośrednio w jego majątku powstaje
    szkoda. Takiej szkody nie doznaje posiadacz zależny - użytkownik.
    Ubezpieczyciel nie może ponosić
    odpowiedzialności za zobowiązania umowne pomiędzy finansującym a
    korzystającym (użytkownikiem)"

    A leasingi w owu mają zapis, ża na lisingobiorcy spoczywa ciężar
    likwidacji szkody.
    Wszytsko było by OK, gdybym mógł odliczyć 100% VAT. Niestety nie mogę - i
    tak mam dobrze, bo dokładam tylko 50% VAT'u, zdecydowana większość takich
    jak ja wogóle nie jest płatnikiem VAT'u i nie może nic odliczyć.
    Jest luka w prawie, na podstawie której TU kroją maluczkich. Jak
    poszperałem w necie to wychodzi, że to znany od kilku lat problem, były
    jakieś interpelacje poselskie ale generalnie wszyscy mają to w du..pie bo
    ludzie na DG nie pójdą palić opon pod sejm.

    > Na podstawie tego artykułu uderzaj do prawnika i wnoś sprawę do sądu.

    Raczej się nie zdecyduję, szkoda mi nerów i czasu. Szukam jakiegoś mniej
    angażującego rozwiązania.

    TG

  • 24. Data: 2019-06-29 09:56:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 09:52 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Nie zauważyłeś że z debilem gadasz.

    No fakt, zachowuje się dziwnie, rzucił się na mnie jakbym mu wszytskie
    dzieci zabił.
    Ale wczoraj był piątek i może miał zły dzień...

    TG

  • 25. Data: 2019-06-29 11:48:06
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 28 Jun 2019 17:33:25 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:

    >Warsztat po naprawie
    >będzie chciał ode mnie dopłaty całego VAT'u - a ja mogę odliczyć tylko
    >50%. Będę w plecy 1-1,5k PLN. Mierzył się ktoś z tematem?

    Zażalenia składaj tutaj: https://www.gov.pl/web/finanse

    Taka mała podpowiedź: połowa vatu idzie w koszty. "Strata" będzie
    mniejsza, ale będzie. Taki już urok prowadzeni DG.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 26. Data: 2019-06-29 11:53:55
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 28 Jun 2019 22:04:40 +0200, Cavallino
    <C...@k...pl> wrote:

    >A dlaczego od Ciebie?

    Bo tak pewnie stanowi umowa leasingowa.

    >Przecież to nie Twoje auto.

    Nie ma znaczenia.

    >Niech dopłaca właściciel - on odliczy całość.

    Po czym leasingodawca refakturuje VAT na leasingobiorcę. I jesteśmy w
    tym samym miejscu - dalej możemy odliczyć tylko 50% vatu.

    Generalnie od kliku lat, w związku z zawierzuchą w przepisach vat,
    firmy leasingowe przerzucają likwidację szkody na leasingobiorcę.

  • 27. Data: 2019-06-29 11:58:32
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    j...@i...pl w

    > Taka mała podpowiedź: połowa vatu idzie w koszty. "Strata" będzie
    > mniejsza, ale będzie. Taki już urok prowadzeni DG.

    I dodatkowo mozna się zastanowić nad UWH [1]

    --
    'Tom N'

  • 28. Data: 2019-06-30 07:50:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-06-2019 o 11:53, j...@i...pl pisze:

    > Bo tak pewnie stanowi umowa leasingowa.

    > Nie ma znaczenia.

    > Po czym leasingodawca refakturuje VAT na leasingobiorcę.

    Ale po co, skoro go odliczył w całości?

> [...]
    >
    > Generalnie od kliku lat, w związku z zawierzuchą w przepisach vat,
    > firmy leasingowe przerzucają likwidację szkody na leasingobiorcę.

    Trzeba bardzo lubić ryzykować, żeby coś takiego podpisać w takiej
    sytuacji prawnej.

  • 29. Data: 2019-06-30 11:33:50
    Od: j...@i...pl

    <g...@a...pl> wrote:

> [...]
    >50%. Będę w plecy 1-1,5k PLN. Mierzył się ktoś z tematem? - jedyna droga
    >to naprawa z AC i regres do ubezpieczalni sprawcy?

    Chwila, z OC sprawcy to Ciebie nic nie powinno interesować. To jego
    ubezpieczyciel płaci za nprawę i jemu wystawia fakturę. Nie Tobie.
    Ciebie w tym przypadku żaden VAT nie interesuje. Co innego z Twojego
    AC, ale przed tym możesz się zabezpieczyć ubezpieczająć auto w kwocie
    brutto lub netto + 50%vat.

  • 30. Data: 2019-06-30 11:36:02
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 30 Jun 2019 07:50:36 +0200, Cavallino
    <C...@k...pl> wrote:

    >Trzeba bardzo lubić ryzykować, żeby coś takiego podpisać w takiej
    >sytuacji prawnej.

    Możesz nie podpisac umowy leasingowej. I tyle. Jak bierzesz jedno czy
    dwa auta to nie masz zbyt wiele do gadania.