  • 41. Data: 2019-06-30 20:39:17
    Temat: Re: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 16:37 Kris <k...@g...com> pisze:

    > A gdybyś zgłosił szkodę do likwidacji u Twojego ubezpieczyciela z OC
    > sprawcy w ramach BLS?

    Nie wiem czy by to coś zmieniło - ale i tak jest za późno:

    "Kierowcy posiadający polisę OC z BLS w razie kolizji muszą też pamiętać,
    aby zgłosić ten fakt jedynie u swojego ubezpieczyciela. Jeżeli bowiem
    skontaktują się w tej sprawie także z towarzystwem ubezpieczeniowym
    sprawcy, Bezpośrednia Likwidacja Szkody nie dojdzie do skutku i wypłata
    odszkodowania odbywać się będzie według starych zasad."

    TG

  • 42. Data: 2019-07-01 06:27:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-06-2019 o 11:36, j...@i...pl pisze:

    > Możesz nie podpisac umowy leasingowej.

    Dokładnie o to chodzi.
    Albo szukałbym u innego oferenta, albo kupił auto w inny sposób.
    Już kilka razy się przymierzałem i zawsze rezygnowałem po zapoznaniu się
    z tabelą opłat.
    A ten kwiatek jest jeszcze lepszy.

  • 43. Data: 2019-07-01 06:29:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > zamawiać częśći bo czegoś tam nie przesłali) - w PZU w ciągu tygodnia
    > auto idzie do naprawy. Przy PZU formularz szkody to jedna strona A4, w
    > innterrisku 8 stron. Pierwszy kontakt z TU po zgłoszeniu szkody w PZU
    > miałem po 10 min (niedziela), w interrisku po 2 dniach (normalny dzień
    > roboczy).
    > Auto zastępcze w interrisk - mówią mi, że sorento to wg ich tabelek suv
    > mini, w PZU przy sportage - zastępcze jest klasy suv (róznica jakieś
    > 100-150 PLN/dzień)
    > Wiem, że to tylko OC i wybiera się najtańszą opcję, ale przy AC TU typu

    Jest jeszcze opcja likwidacji szkody z OC, ale u swojego ubezpieczyciela.
    Odpuść sobie ten interrisk w ogóle.
    Gdzie masz swoje OC?

  • 44. Data: 2019-07-01 07:05:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 06:29 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Jest jeszcze opcja likwidacji szkody z OC, ale u swojego ubezpieczyciela.
    Jest - ale wcześniej o tym nie wiedziałem i zgłosiłem najpierw szkodę do
    ubezpieczalni sprawcy.

    > Odpuść sobie ten interrisk w ogóle.
    > Gdzie masz swoje OC?

    Swoje auta mam ubezpieczone w Allianz i Warcie. W obu tych TU likwidowałem
    już szkody z AC (bezgotówkowo) i zero zastrzeżeń.

    TG

  • 45. Data: 2019-07-01 07:15:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    >
    > Swoje auta mam ubezpieczone w Allianz i Warcie. W obu tych TU
    > likwidowałem już szkody z AC (bezgotówkowo) i zero zastrzeżeń.

    Ja do BLS w Warcie mam jedno - wynajęty przez nich samochód zastępczy
    nie posiadał ubezpieczenia zniesienia udziału własnego, które miałem w
    swojej polisie.
    Musiałem dopłacić sam.

  • 46. Data: 2019-07-01 07:20:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 06:27 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > A ten kwiatek jest jeszcze lepszy.

    Lepszy, można mieć przecież dużą szkodę na nowym aucie (wartym 100-120
    kPLN lub więcej) i koszt naprawy z OC sprawcy może wynieść np 80k PLN.
    Wtedy masz do zapłacenia 18k PLN (jak nie jesteś płatnikiem) lub 9k PLN
    (jak odliczasz 50%) VAT'u tylko dlatego, że ktoś się zagapił wjechał Ci w
    du..pe.

    Dołożyłem do swojego leasingu wszystkie możliwe "zabezpieczenia" - gap'y,
    srapy i inne a i tak dałem się wydymać.

    TG

  • 47. Data: 2019-07-01 07:21:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 07:15 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Ja do BLS w Warcie mam jedno - wynajęty przez nich samochód zastępczy
    > nie posiadał ubezpieczenia zniesienia udziału własnego, które miałem w
    > swojej polisie.
    > Musiałem dopłacić sam.

    Dzisiaj będę miał zastępcze zorganizowane przez PZU i też dopłacam.

    TG

  • 48. Data: 2019-07-01 07:37:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > Wtedy masz do zapłacenia 18k PLN (jak nie jesteś płatnikiem) lub 9k PLN
    > (jak odliczasz 50%) VAT'u tylko dlatego, że ktoś się zagapił wjechał Ci

    No właśnie.
    Ja bym zadzownił jeszcze w sprawie BLS - tak żeby przetrenować sprawę na
    przyszłość.
    Zawsze też możesz pozwać o szkodę sprawcę - co on zrobi ze swoim TU to
    nie Twoja sprawa.

  • 49. Data: 2019-07-01 07:39:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Dzisiaj będę miał zastępcze zorganizowane przez PZU i też dopłacam.

    Czyli jak dla mnie - kolejny kant.
    Znowu rozbieżność między przepisami, nie ma kto wziąć za dupę tych
    ubezpieczycieli, więc mogą sobie windować takie ceny.
    Ja płaciłem za samo zniesienie udziału własnego 80 zł za bodajże 5 dni.
    Czyli więcej niż płacę za full pakiet za cały rok (w przeliczeniu na dzień).
    A udział własny w nim to jakieś kilku procentowe dopłaty.

  • 50. Data: 2019-07-01 08:00:03
    Od: p...@g...com

    --Ja do BLS w Warcie mam jedno - wynajęty przez nich samochód zastępczy
    nie posiadał ubezpieczenia zniesienia udziału własnego, które miałem w
    swojej polisie. Musiałem dopłacić sam.

    to raczej normalne, jak dostawalem w Hamburgu auta z serwisu Opla czy VW to zawsze
    udzial wlasny byl i trzeba bylo te pare euro dolozyc